Opel Astra 2.0 CDTI 160pk Edition (2010)

autoreview

Opel Astra 2.0 CDTI 160pk Edition (2010)

Signalement

UitvoeringAstra 2.0 CDTI 160pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst130.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lekker rijden

  • 3.000 km

Mijn vorige auto was dus een Astra Station van 2006 gekregen toen ik bij mijn huidige werkgever kwam werken. Dat was geen verwennerij vergeleken met mijn Astra van nu.
Persoonlijk ben ik meer een sportieve rijder, daarom voor de 2.0 + sportonderstel gekozen. Sportonderstel is overiges erg stug wat natuurlijk heerlijk is in de bochten, maar huilen bij drempels. Maarja, je moet er iets voor over hebben.

Wat mij direct opviel is dat het sturen lichter is geworden, het handschakelen is overigens iets wat hakkeliger.
Nu de tellerstand op 3000 staat langzaam aan wat meer gas gaan geven waarbij het toch echt een feest is op de weg, je bemerkt echt een goeie trekkracht onderin. Zelf in zijn 6 bij 110 km/h uur trek je in een paar seconden naar de 170 km/h.

In het begin vroeg ik mij af: "Is dit wel echt Opel?" Wat is dit toch fabuleus verbeterd! Mooie dashboardverlichting, knoppen en afgewerkt plastic. Het is ook geen 'klein' autootje meer.
Dat merk je ook aan de prijs.

Tot nu toe geen problemen gehad met de auto. Verbruik wel aan de hoge kant ondanks voorzichtig rijden, gemiddeld 7.6 l/100 km.

Navigatie, wel leuk maar geen keuze uit andere stem, kaarten niet up to date.
Knoppen zijn fijn om te bedienen, je went er snel aan.

Opties:
Trekhaak afneembaar
Sportonderstel
18 inch velgen
Mistlampen voor
CruiseControl
NAVI CD 500 met MP3 stick gebruik
Metallic Zwart

Voordelen:
Veel trekkracht
Goed stuur, feest in bochten
Mooi design voor zowel buiten- als binnenkant
Goede zetels voorin

Nadelen:
Schakelt iets te stug (nieuwigheid?)
CD 500 de moeite waard?
Harde stoelen achterin
Middenconsole te kort


Tot zover even.

Nog steeds tevreden

  • 15.000 km

Na 15000 km gereden te hebben nog altijd enthousiast.
Schakelen is beter geworden, alleen in de 3e versnelling gaat soms nog wat stroefjes.

Een minpuntje waar ik laatst achter kwam is dat er geen normale sneeuwkettingen voor mijn velgen gemonteerd kunnen worden. Heb maar ongeveer 1 cm ruimte tussen wiel en schokdemper. Dus dan blijft er maar 1 soort sneeuwketting over, de sneeuwkettingen die je alleen aan de voorkant monteert en die zijn prijzig (325 euro). Sokken gaat ook niet omdat deze niet in mijn bandenmaat(235/45/18) beschikbaar zijn.

Verder is rijdt ik nog steeds ongeveer 800 km met een volle tank (56 liter).

Wat me ook opvalt is dat de auto erg stil is binnen tijdens het rijden. Deuren en openingen zijn veel beter afgewerkt dan de vorige astra. Verder ook een hele stevige fijne wegligging met dat sportonderstel.

Het is al 2 keer voorgekomen dat wanneer ik uitstapte na een lange rit er een verbrande geur hing rond m'n auto. De motor sloeg ook bijna af tijdens het stationair draaien. Waar het vandaan komt? Geen idee.

Verder nog fijn doorkachelen met deze auto.

1 Ton

  • 100.000 km

Na 100.000 km met deze auto gereden te hebben nog steeds tevreden. Wat wel behoorlijk vervelend is zijn de standaard stoelen. Na 45 minuten in de auto gezeten te hebben begint het enorm te 'zeuren' in mijn onderrug mede vanwege het feit dat stoelkussen versleten is en te weinig steun geeft lendensteun. De ergonoom is er aan te pas gekomen en heeft ook ingezien dat de lendensteun te zacht is. Vandaar dat er een aangepaste autostoel ingebouwd gaat worden.

Technisch gezien geen problemen gehad, enkel wat lampjes die opeens gingen branden maar na een paar keer starten verdwenen waren. Verder is de auto betrouwbaar.

Echter is mijn keuze voor een eventuele nieuwe auto gevallen op 20% bijtelling omdat het natuurlijk voordeliger (zakelijk) is en je toch maar heel weinig snel kan rijden op de Nederlandse autowegen. En uiteindelijk maakt het ook maar een paar minuten verschil wanneer je 120 of 150 rijdt.

Wat er jammer is dat de Navigatie niet up to date was bij aanschaf en geen gratis update weggegeven wordt. Ook is de route berekening niet optimaal naar mijn mening.
Het schakelen blijft nog steeds stug.

OK

  • 130.000 km

De auto mat bestuurderszijde is inmiddels behoorlijk versleten (gat). Bij het starten wat gekke geluidjes maar gaan na enkele seconden weer weg.
Verbruik: met 1 tank (60 liter) zo'n 850 km rijden met veelal snelweg ervaring.

Verder geen bijzonderheden. Betrouwbare auto.

Wat rond aan het kijken voor de nieuwe leaseauto die dit jaar besteld moet worden aangezien de auto bij 180.000 km vervangen dient te worden. Het zal zeer waarschijnlijk een station model zijn (kinderen), of gewoon weer een astra maar dan sports tourer 1.7 of VW Golf variant (nieuw model zou in de zomer van 2013 moeten verschijnen). Ben benieuwd wanneer de eerste proefrit gemaakt kan worden.

Conclusie, tevreden. Ook de 'pit' zit er nog goed in.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.