Opel Astra 1.6i Club (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.6i Club |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Omdat ik een auto van de zaak kreeg werd de opel corsa diesel mij iets te duur en ik wilde wat anders. Ik wilde graag weer een opel (echt een opel familie, me pa heeft er al 25 gehad) maar dan wel iets groter. Mijn keuze viel toen op de Astra. Deze stond bij mijn plaatselijke dealer te koop. Het is een blauwe auto met cv, electrische ramen, stbr, electrisch schuifdak, armsteun en meer pk’s dan mijn oude wagen. Deze auto is eerlijk gezegd een groot verschil met de corsa b. De auto heeft 75 pk en dat vind ik genoeg voor de auto. Natuurlijk is meer leuker maar de 16v motoren zijn niet allen super betrouwbaar. De auto bevalt me erg goed. Aan luxe geen gebrek. Dat kan niet anders als je een corsa gewend bent met fitness pakket.
De auto is heerlijk ruim. Rijd als een speer en is fluisterstil. Mijn vriendin was gek van de witte corsa maar na een week wilde ze de corsa niet meer terug (wat is deze snel en stil, haha). Ik wil er alleen van de lente lichtmetalen velgen plaatsen onder de auto en de bestuurdersstoel ga ik v.v omdat de vorige eigenaar met iets scherps is gaan zitten op de stoel. Dat is de enige beschadiging.
PROBLEMEN
De eerste serie van de astra g heeft een terugroepactie gehad voor de achterwielkasten. Deze bleken onvoldoende behandelt. Niet alle astra's zijn terug geweest voor deze actie dus roesten er nu enkele. Daarom heb ik ze vol laten lopen met tectiel. Dit gaat erg gemakkelijk. Als je de achterlichten verwijdert zie je 2 gaatjes. Hier kun je precies een slang indoen van een tectiel bus (ML). Let er wel op dat je iets onder de auto legt omdat het eruit komt lopen als je lang doorgaat. Via de achterdeuren slotgrijpers ( daar haal ik 1 boud uit) kun je het voorste gedeelte laten vollopen van het spatbord.
Ook de astra van me ouders heb ik zo gedaan. Ik heb geen zin in roest.
Bij aflevering zijn er nieuwe blokken en schijven onder gekomen en is de einddemper v.v.
update:
De auto heeft inmiddels al 6000 km gereden bij mij en hij bevalt nog erg goed. Ik heb vandaag een set originele sportwielen gekocht van de astra G 16’. De stoel heb ik gerepareerd door zelf de bekleding los te halen van het zitgedeelte en hem laten ’naaien’ door de plaatselijke schoenenmaker. Koste me 3 euro. Er was een draad gesprongen tussen de 2 kleuren stof. Nu is hij weer als nieuw.
Update: 120386 km 15-5-07
De auto heeft een nieuwe distributieriem gekregen en ook de waterpomp is gelijk vv. Dit had de garage moeten doen bij afleveren maar was niet gedaan, zag het zelf. Erg slecht Ook de temperatuursensor heb ik vervangen omdat hij op 0 graden beleef staan en dat is niet echt handig. Auto rijdt verder erg goed.
update:14-07-2007
De auto is gisteren gekeurd. Heb zelf vorige week een beurt uitgevoerd. Nieuwe bougi’s, oliefilter, olie, luchtfilter en interieurfilter en alles checken. Lekker handig met een oud type blok. Gewoon een aftap bout voor de olie ipv een torx dop die snel dol is. Verder alles oke.
update: 19-7-08
De auto is nog steeds in bezit. De uitlaat is vandaag compleet vervangen op de einddemper na. De uitlaat was nog origineel dus dan mag het wel na 10 jaar. Moet zeggen dat de motor nu krachtiger lijkt.km stand staat inmiddels op 136000. Ook de deurvanger is vervangen van de bestuurderskant. Dit heb ik zelf gedaan en koste een paar tientjes bij de dealer.
update: 23-5-09
De auto is nog steeds in bezit en de km teller staat inmiddels op 150000 km. Geen problemen gehad en deze lijken ook niet te komen.
update:
Afgelopen vrijdag is het stuurslot defect geraakt. Starte niet meer, bleek een as gebroken te zijn tussen het slot en het electrische gedeelte. Heb voor 15 euro een ander slot geregelt via de sloop en deze voorzien van mijn originele 'plaatjes'( inwendig slot overgezet) zodat de originele sleutel nog steeds werkt. Wel een gedoe maar dan blijft alles origineel. Verder werkt alles prima, binnen 2 weken moet hij gekeurd worden. Dus maar is kijken wat het wordt.
Update:29-7-09
Auto is gekeurd, niets mis mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.