Opel Astra 1.4i GL (1994)

autoreview

Opel Astra

Signalement

UitvoeringAstra 1.4i GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf174.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Omdat de stuurpomp van mijn oude Passat slechter werd en verschrikkelijk duur is om te vervangen heb ik mijn garage de opdracht gegeven om een goede maar goedkoop rijdende auto te vinden met voldoende ruimte.

Als eerste stond er een Peugeot 306 op de lijst maar kort daarna werd ik gebeld om bij de garage te komen kijken.
Ik ben er heen gegaan en daar stond een plaatje van een Astra 1.4 GL Talligate, geen roest en zag er geweldig mooi uit, de Astra werd afgeleverd met grote beurt en nieuwe APK.
Er moesten wat kleine dingetjes aan gedaan worden en rijden maar.

In de eerste weken metingen gedaan kwa benzineverbruik en dat viel bijzonder positief uit, op de snelweg een gemiddelde van 1:17 / 1:18, in en rond de stad 1:15.
Het comfort is uitstekend te noemen, geen gekraak van het dashboard of dergelijke, zeer stille motor en alles voelt stevig en degelijk aan.

Bij de km-stand 179.000 kwam er een onheilspellend schurend geluid onder de kap vandaan, bij een controle bleek dat de waterpomp de ellende veroorzaakte, de vorige eigenaar was zo vriendelijk geweest om wel de D-riem te vervangen maar niet de waterpomp, en de rollen, verkeerde zuinigheid dus.
Later was het glaasje van mijn rechter blinker verloren, een immitatie blinker koste mij gelukkig maat 10 euro wat een stuk voordeliger is als een originele.

Bij 180.000km was een oude man zo vriendelijk met zijn VW bus de voorangsweg op te rijden zonder goed uit te kijken en prakte zijn bus rechtsachter de Astra in.
Gelukkig geen gewonden maar wel de Astra zwaar beschadigd, het achterwiel had de grootste klap opgevangen en stond iet wat scheef, deur en achterspatbord war goed beschadigd en de bumper hing er bij.
De Astra werd economisch total loss verklaard, maar voor het uitgekeerde schade bedrag kon men mijn auto weer opkanppen, niet nieuw maar wel netjes.
De wielplaat was krom en werd vervangen evenals de schokbreker, de deur werd een 2ehands en het scherm werd helemaal uitgedeukt en de bumper vervangen door een goede 2ehands, alles in kleur gespoten waar je iets kleurverschil van ziet maar dan moet je goed kijken.

Kortom ik was weer blij met mij Astra en tufde er weer vrolijk op los totdat op een avond het koppelingskabel brak, gelukkig zo vervangen en weer verder totdat de uitlaat begon te brommen.
Bij de sloop de uitlaat laten vervangen van kat tot einddemper door 2ehands goede exemplaren voor 80 euro.

Kortom en auto met opstartprobleemjes, niet ernstig en eigenlijk achterstallig onderhoud.

Hierbij geef ik het comfort een dikke 8, het verbruik een dikke 10, betrouwbaarheid een mooie 7.5 tot nu toe.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.