Opel Astra 1.4 Turbo 140pk Sport (2011)

autoreview

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra EcoFlexOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra

Signalement

UitvoeringAstra 1.4 Turbo 140pk Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst1.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Astra 1.4 Turbo 140pk Sport

  • 1.500 km

Km-stand 1500km

Na 4 jr naar alle tevredenheid te hebben gereden met een Ford Focus 2.0 16v Rally SW was het tijd voor een nwe lease-auto op benzine.

1 ding was zeker: de bijtelling moest minder worden dan 25%. De prius heb ik al eens 6 weken in gereden en vond het in de stad een fijne auto maar zodra de snelweg werd gekozen was het een zwabberbak. Niets voor mij. Ook nog een proefrit gemaakt in de Honda Civic hybride. Naar mijn mening reed deze qua wegligging alweer beter dan een Prius maar die automaat.... Laat maar. Dan maar geen 14% bijtelling.

Op naar de klasse van 20% bijtelling. Gelukkig wordt de keuze iedere maand groter met de diverse nieuwe auto's

De Renault megane station 130tce is een mooie auto met een goede wegligging maar is niet in 20% bijtelling te krijgen en valt af.

De VW Golf is oersaai en dat dashboard!!! Vast zo degelijk als Duitse braadworst maar geen sprankje flair. Om net zo duur uit te komen als de gekozen Astra kwam ik bij de Golf uit met een 1.2tsi van 105pk. Nee dank je.

Toen bleven er 3 auto's over:
- Fiat Bravo multi-air 140pk
- Alfa Giuletta multi-air 170pk
- Opel Astra 1.4 turbo 140pk sport

Bij diverse Fiat dealers langs geweest om een proefrit te maken in de nwe Bravo multi-air. Nergens te krijgen. Ik mocht een proefrit maken in een Bravo t-jet van 120pk maar die is qua rideability niet te vergelijken met de multi-air uitvoering. Volgens een verkoper was er in heel NL nergens nog een demo uitvoering beschikbaar vd multi-air. Wat ze volgens mij niet begrijpen is dat een potentiële klant niet afgescheept wil worden met een oud model. Sorry valt dan maar af.

Bij de Alfa dealer in Spijkenisse een proefrit gemaakt met de Giulette multi-air 170pk. Ik heb zelf al 4 keer eerder privé een Alfa gereden en was benieuwd of dit ook weer een "echte" Alfa is. In 1 woord: jazeker. Wat een mooie lijn, en dan dat interieur, om je vingers bij af te likken. Nog nooit in een Alfa gereden met zo'n geweldige wegligging. Dmv de DNA knop nog naar je eigen rijstijl aan te passen. Geweldig en net zo duur als de Astra maar... de altijd slechte restwaarde vd Italiaanse auto's zorgt ervoor dat de leaseprijs veel te duur is en daardoor uitgeweken naar de Astra.

1 keer een proefrit gemaakt in de Astra 1.4 turbo Sport en was toch ook wel positief verrast. Ok, het is geen Alfa qua wegligging maar het ligt toch alweer strakker op de weg dan de toch al goede wegligging vd net ingeleverde Ford Focus met 17" velgen. Ach wat wil je, op de Astra zit standaard 18" lichtmetaal en dat merk je best in de wegligging, positief dan. Door de lage banden voel je wel ieder hobbeltje maar als je meer van een sportieve wegligging houdt dan van een citroënvering dan kun je ermee leven.

Na diverse reviews te hebben gelezen op Autoweek was ik bang dat ik een foute keuze had gemaakt over de Astra. Toch wat verhalen gelezen over kinderziektes, stroeve schakelbak, tekort aan vermogen enz.

Inmiddels kan ik na 1 week en 1500km vermelden dat ik totaal geen problemen heb met de versnellingsbak. Schakelt zelfs soepeler dan de oude Ford Focus en het vermogen wordt ik best blij van. Met dank aan het hoge koppel bij lage toeren kun je de ontelbare rotondes makkelijk in je 3e versnelling ronden, gassen en verhip... hij gaat er nog aardig vandoor ook. Topsnelheid boeit mij niet zo destemeer lekker oppakken in hoge versnellingen. Nu had de Ford Focus toch ook 146pk maar door de lange versnellingen moest je toch echt even wachten voordat er iets gebeurde als je een keertje niet wilde terugschakelen. Opel je hebt je best gedaan. Waar ik bij de Renault Megane 130tce nog weleens een hikje bemerkte bij het gasgeven heeft de Astra nergens last van. Behalve dan van 1 ding... nml het drankgebruik. Tuurlijk weet ik dat ik na 1500 km nog geen recht van spreken heb. De auto moet nog worden ingereden en blablabla het ligt aan mijn rechtervoet. Maar goed, zuiniger dan 9,8liter op 100km heb ik nog niet kunnen rijden. Ik zal in de komende updates vermelden hoe het verbruik is geworden. Schakelbak een 7,5, wegligging een 8, vermogen (positief verrast en moet nog ingereden worden!) een 8.

De Astra is qua binnenruimte niet echt de ruimste op de achterbank. Met 2 grote kinderen zitten de knieën al snel tegen te voorstoelen. De voorstoelen zijn in de sport uitvoering heel goed in te stellen met een electrische lendesteun en uitklapbaar stukje zitting zodat lange mensen hun bovenbenen beter kunnen ondersteunen. Niks mis mee. Ruimte een 7.

Het dashboard heeft veel knopjes maar het wijst zichzelf zonder dat je er een Astra boekje op na hoeft te slaan. Er zit een goede audio installatie in met goede hoge, midden en lage tonen aftellingsmogelijkheid. Boordcomp ontbreekt niet en er zit een duo ventilatiesysteem op. Alles werkt goed. 1 ding wat de Focus wel had zit er helaas niet op nml, een verwarmde voorruit. Dat zou iedere auto tegenwoordig moeten hebben echt geweldig hoe goed en snel een dergelijk hulpmiddel werkt tegen condensvorming.
Er zijn nog wel wat harde plasticdelen te vinden in het dashboard maar het ziet er allemaal goed, netjes uit bovendien een stuk vrolijker dan in een Golf uit. Interieur een 8, exterieur... ok ik weet het smaken verschillen maar Opel heeft er toch echt een mooie auto van gemaakt en zeker in de sport uitvoering als die van mij (Kleur zwart met.), ik geef het een 8.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.