Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)

autoreview

Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)
Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)Opel Astra 1.7 CDTi Njoy (2004)

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 CDTi Njoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf107.000 km
KM-stand laatst124.299 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zo had ik er ook nog eentje

  • 107.000 km

Nadat de picasso me nogmaals langs de kant van de weg liet staan. Heb ik beslist dat het toch tijd werdt voor wat nieuws. Ook voor het welzijn van mijn moeder die inmiddels de picasso had ingenomen als haar voertuig. Nu is het in mijn ogen nog altijd leuker (en voordeliger) van een mooi onderhouden oudje te kopen dan een gloednieuwe bak met allemaal dure kit erop. Dus ging ik opzoek op 2dehands. Naar een... Opel uiteraard. Eerst kwam ik uit bij enkele leuke Corsatjes C elegance met de oersterke 1.7 dti erin. Leuk dacht ik nog nooit gehad. Maar een vriend van me wel. En bij mijn ervaring is de bouwkwaliteit tussen een corsa c en een Astra G nogal een verschil. Maar dat is het! Dacht ik bij mezelf. Gewoon weer zo'n ouwe betrouwbare hoeksteen van de samenleving. Dus na even de exemplaartjes met 400k en 27 eigenaren te mijden. Kwam ik uit bij een leuke elegance van '99 met de 1.7 TD pompverstuiver diesel met 170k op de klok. Net zoals de mijne vroeger alleen was die wat kariger uitgevoerd. + een voordeel, net een nieuwe versnellingsbak en koppeling gehad. Maar toch wat traag. Dus zoeken we verder. Een elegance uit 2001 met 120k met een 1.7 dti. Maar heel zijn leven lang in een stad geleeft. Dus toch wat veel parkeerdeukjes... en parkeerdeuken. We gaan verder, een 1.7 cdti Njoy uit 2003 met 96k. Klinkt al beter. 1 zorgvuldige eigenaar, proper vanbinnen en vanbuiten. Maar een 3 deurs, Leuk en Sportief wel maar ook onpraktisch vind ik. Toch liever 5 deuren. En toen kwam ik hem tegen, dit wordt hem zei ik bij mezelf.

Historiek

  • 107.001 km

Dus een Astra, weeral een Astra. Wordt je dat dan niet moe? Denkt u nu misschien. Nee hoor, ik weet perfect waar alles zit, hoe alles moet, en hoe ik eraan moet werken. En overgins ook hoe doodsbetrouwbaar ze zijn. En het is trouwens niet hetzelfde. Ik had een Comfort 1.7 TD uit 1999 en dit is een Njoy 1.7 cdti uit 2004. Dit houdt in:

- Digitale airco
- mistlampen in voorbumper
- lederen stuurwiel
- kneitedikke 16 inch velgen (optioneel)
- de meer afgewerkt 1.7 CDTI ecotec met 12! heuse paarden meer
- smoked koplampen en achterlichten
- portierklinken in koetswerkkleur
- gordijnairbags
- automatisch verduisterende achteruitkijkspiegel
- afneembare trekhaak
- enzovoort

Dus dat is helemaal anders. Ook zeer fijn. De wagen komt van de eerste eigenaar met een volledige onderhoudshistoriek bij de lokale opel dealer. Laatste onderhoud gebeurde 4 maanden geleden. Helaas is de eerste eigenaar enkele weken geleden overleden en kon de weduwe niet autorijden. Maar ze was zeer blij dat hij niet naar "Exportmannen" ging. En dat ik zo'n groot Opel hart had. Ze wist zeker dat wij hem een goede thuis konden bezorgen. En ik ben blij dat we eindelijk een volwaardige Opel familie zijn.

Keuring met hoge onderscheiding

  • 107.968 km

In België is het helaas niet zo makkelijk om een auto in te schrijven. Wij moeten eerst verzekering regelen om naar de tweedehandskeuring te gaan. Dat is als je een afspraak te pakken krijgt bij die keuring. Meestal moet je oftewel weken wachten oftewel kilometers ver rijden. Ik koos voor kilometers ver rijden. Eens je daar bent en hij goedgekeurd is krijg je een Inschrijvingsformulier. Die vul je in. Stuur je door naar je verzekeraar die dat op zijn beurt weer doorstuurd naar Dienst Inchrijvingen Voertuigen (D.I.V) en ergens tussen de 3 en 5 werkdagen later (zeggen ze, heb ook al wel een maand moeten wachten) krijg je oftewel je nieuwe nummerplaat, of je nieuwe inschrijvingsbewijs (als je je oude plaat behoudt) in de bus. Zeer leuk dus. Ik noem het ook wel de 9de cirkel van de hel.

Maar hoe dan ook het gaat hier om de Astra. Toen ik binnenreed zei de inspecteur al wauw, lang geleden dat ik nog zo'n mooie astra van die generatie heb gezien. En toen ik buitenreed werden mij nog veel veilige kilometers toegewenst. Blanco goedgekeurd. Niks op aan te merken. Topwagen gekocht dus blijkt!

Onderhoud 1

  • 117.014 km

INSP. Hoogdringend tijd om even de olie te wisselen dus. Een gewoon onderhoudje gepleegd. Tot nog toe niks op deze astra aan te merken. Waar heb ik dat nou nog gehoord?

Eerste jaar

  • 120.000 km

Foutloos verlopen. Niets aan te merken. De Distributieriem en v-riem staan gepland. En dat is het voorlopig.

Verkocht

  • 124.299 km

Ik ben van auto veranderd. Mijn moeder heeft de vectra overgenomen en daarmee is deze astra dus verkocht. Was wederom een top wagentje. En hoop dat de volgende eigenaar er evenveel plezier aan gaat hebben.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum