Opel Astra 1.6i-16V Club (1999)

autoreview

Opel Astra 1.6i-16V Club (1999)

Signalement

UitvoeringAstra 1.6i-16V Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf143.335 km
KM-stand laatst143.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

2de auto

  • 143.000 km

Ik heb deze Astra gereden van januari 2009 t/m April 2021. Toen ik besloot om mijn vorige auto weg te doen omdat deze onveilig werd verklaard omdat er achter geen gordels zaten.

Ben ik op zoek gegaan naar een goede opvolger. Ik heb de Astra F overgeslagen omdat ik deze niet mooi vond en dat deze toch veelal dezelfde problemen hebben als de E-kadett rottende kokerbalken en wielkasten. Ik had geen zin om deze te laten vervangen want bij veel opels in die tijd werd de auto er niet fraaier op. En wat er toen te koop stond werd je ook niet vrolijk van. In 2009 waren er veel auto's te koop waar veel aan gesleuteld was en als je een beetje een normale auto wilde dat vroegen ze net als tegenwoordig de hoofdprijs voor, (zal wel een Nederlands dingetje zijn).

Ik zag toen deze 10jaar oude Astra staan met iets meer dan 140000 op de teller staan. En ik wilde dan ook een auto die iets beter mee kon komen dan mijn kadett. En als je de motorkap open maakte zag deze er dan ook goed gevuld uit. bij mijn kadett kon je nog naast de motor staan en je had ruimte over, en bij de astra was dit allemaal niet het geval. En ik had dan nu een auto met stuurbekrachtiging, verwarmende buitenspiegels en centrale deurvergrendeling. Voor mijn gevoel ging ik er heel erg op vooruit. En heel belangrijk voor mijn schoonfamilie: hij had airbags en gordels achterin.

In maart dat jaar ging de bobine: (een lange zwarte staaf met aansluitingen naar de bougies kapot). Had nog garantie dus deze werd vervangen met een model astra dat daar nog te koop stond. Had hier mijn twijfels over maar dacht laat maar gaan mijn auto reed gelukkig weer op 4 cilinders. Daarna kwam eigenlijk alleen de slijtage gevoelige zaken aan de orde zoals remleidingen, distributieriem, benzine leidingen achterveren en schokbrekers. Verder heb ik netjes ieder jaar de beurten laten doen bij de garage. Hij is 1 keer afgekeurd op de koplampen omdat deze dof waren. Deze zijn toen vervangen. En heb verder nooit problemen gehad met de auto tot april 2021.

Helaas op een woensdag middag in april 2021 reed ik na een dag werken naar huis, bij het verlaten van de autobaan begon de auto een heel vreemd geluid te vertonen. Het leek een beetje op een loszittende einddemper. met nog 13km tot thuis dacht ik rij maar naar huis en kijk je er dan thuis na. Maar vond het gek dat het geluid alleen te horen was als je gaf geeft. Eenmaal thuis gekomen de motor stationeer laten draaien en toen hoorde ik het geluid vanuit de motor komen. Ik de motorkap geopend niks vreemds kunnen zien wel kunnen horen, eerst dacht ik dat de distributieriem aan het rafelen was en dat die tegen de kap aan kwam. Dus eenmaal de motor uitgezet kap verwijderd zag ik een rafelende riem en dat de voorste nokkenas een paar tanden versprongen was. met behulp van een bevriende buurman van mijn ouders die zag al snel wat er kapot was. Conclusie de voorste spanrol was kapot waardoor de riem niet meer op spanning stond en daardoor kon de voorste nokkenas verspringen waardoor de kleppen tegen de cilinder kwamen.
En aangezien het een dure reparatie was werd mij geadviseerd om naar een andere auto te gaan kijken.

Dus deze is na 12 jaar en met een km stand van iets meer dan 400.000 afgevoerd naar de sloop.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.