AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Antara 3.2 V6 Cosmo (2008)

autoreview

Opel Antara 3.2 V6 Cosmo (2008)

Signalement

UitvoeringAntara 3.2 V6 Cosmo
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst89.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste Opel

  • 85.000 km

Een aantal jaren geleden heb ik een ongelooflijke miskoop gemaakt, omdat ik redelijk snel een auto "moest" hebben... hier veel van geleerd en de auto erna met veel zorg uitgezocht. Dat werd een gebruikte Nissan Qashqai, eerste model (j10). Gekocht bij een zeer betrouwbare garage in eigen dorp, met weinig kilometers op de teller. Deze heeft ons vier jaar lang zonder veel problemen van a naar b gereden. Het werd tijd voor een andere, omdat we een zwaardere auto nodig hadden om de trailer te trekken . Een geremd gewicht van minimaal 1500 kilo was noodzakelijk. Veel onderzoek gedaan, veel proefritten gemaakt en veel verschillende soorten auto's bekeken, allemaal gebruikt en met ervaring. Dat ging van BMW naar Volvo, naar Lexus, naar Mitsubishi, naar Kia en weer terug naar Nissan.
Drie auto's werden ons "onder de neus vandaan verkocht" en dus besloten we bij de volgende proefrit snel te handelen, als deze zou bevallen.
En de Opel beviel zeer goed tijdens de proefrit heel erg goed. De auto heeft gebruikssporen, iets dat bij deze leeftijd zeer logisch is. De garage was een zeer nette handelaar die eerlijk was over de auto (tot dusver) en ons netjes heeft verteld wat er nog aan zat te komen.
De prijs was wat schokkend: in verhouding met andere auto's in deze klasse zeer goedkoop. Ook zijn de ervaringen (voor zover je deze kunt vinden online bij deze auto, vandaar ook dat ik mij waag om een ervaring te schrijven) zeer wisselend. Maar de auto voelde goed, de automaat heerlijk en de ruimte aangenaam. Ja de V6 verbruikt aardig wat, maar in deze prijsklasse en deze leeftijd is het niet ongewoon.

Ik vul deze ervaringen weer aan wanneer er meer te vertellen is.

Eerste problemen

  • 85.000 km

We wisten al van de eigenaar van de garage dat er wel wat dingen "aan zaten te komen". Na de eerste regenbuien van dit weekend bleek al snel dat de op internet vaak naar verwezen ruitenwisser regulator defect is. Snelle zoektocht op internet van de prijzen; tussen de €70 en €250 nieuw. Ik ga overleggen met mijn eigen garage (zoals gezegd we wisten dat er een aantal zaken moesten gebeuren en voor deze prijs was het ook te verwachten) en hoop op een snelle en redelijke afhandeling, maar met mijn eigen garage denk ik dat dit wel goed komt. Verder onder de auto gekeken naar roest, maar ik kan niets vinden. Op de achterklep zou het wel eens kunnen, maar dan moet ik de strip eraf halen. Volgens gebruikers op internet is dat vooral de plek waar het wel eens kan gaan roesten.
Ik blijf aanvullen telkens als er iets is.

Olie verversen

  • 89.000 km

Twee weken geleden ging er een oranje lampje branden. Het boekje erbij gepakt, en het was volgens het lampje tijd om de olie en het filter te verversen/ vervangen.
Laten doen, was wel even schrikken: er blijkt maar liefst 8 liter olie in te gaan! In een normale auto gaat 3 tot 4 liter.
Maar.... Er zit een positief kantje aan. Wat blijkt: de auto is opeen erg "zuinig". Tussen aanhalingstekens, want deze auto is nooit zuinig, maar ik kan opeens bijna 80(!!!) kilometer verder rijden met een volle tank!
Dus een tip: zorg dat je de olie op tijd laat verversen!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren