Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo (2007)

autoreview

Opel Antara 2.0 CDTI Cosmo (2007)

Signalement

UitvoeringAntara 2.0 CDTI Cosmo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Goh, ik heb de eer om als eerste een stukje over deze suv te publiceren

Nou eigenlijk alles bevalt me wel aan deze auto, ben tot op heden zeer tevreden over deze auto. Het is toch een hele overstap die je maakt als je hiervoor in een vectra gts gereden hebt en nu in een SUV terecht komt. Qua uiterlijk vind ik de Antara een mooi gevormde wagen, niet overdreven robuust en hoekig, maar toch voldoende opvallend. Het is ook vreselijk om te horen dat mensen deze wagen met de Captiva vergelijken. Zet ze maar eens naast elkaar, de verschillen zijn erg groot, zowel interieur als exterieur. De Antara heeft toch meer de luxe uitstraling en is obgebouwd uit betere hoogwaardige materiaal soorten. Omdat veel Opel dealers tegenwoordig ook Chevrolet verkopen was het vergelijken makkelijk. Ik zelf heb gekozen voor de meest luxe uitvoering de Cosmo met daarbij het premium pakket (leren bekleding, xenon verlichting en inklapbare spiegels). Met name de leren bruine bekleding (saddle Brown) geeft het interieur een warm en luxe gevoel. Verder heb ik als optie de bluetooth telefoonvoorbereiding genomen. Als je een Nokia toestel hebt dan is dat een aanrader, op het moment van instappen maakt het audio systeem van de auto verbinding met je telefoon. Daarbij haalt hij al je contactpersonen over zodat je dmv de stuurwielbediening kunt bellen. Daarnaast is dit telefoonsysteem spraak gestuurd dus alles kan vrijwel handsfree gebeuren. Let op: heeft u geen Nokia toestel dan werken of een aantal functies niet of het werkt helemaal niet. Check dat dus bij de dealer. Een ander punt van aandacht. Als je telefoonvoorbereiding neemt en geen telefoonhouder erbij koopt, dan blijft er naast de handrem een bevestigingspunt zichbaar waar de houder later op bevestigd kan worden. Ik vind dit een minpunt, het ziet er niet netjes uit (geen klepje erover bijvoorbeeld).

Qua rijgedrag heeft deze auto mijn verwachtingen overtroffen. Na een kleine proefrit was het toch maar afwachten of ik aan een SUV kon wennen. En dat kan ik. Het rijgedrag is erg aangenaam, een echte cruiser. Je merkt dat in de bochten de auto niet het gedrag heeft van een coupe. Logisch dat kan je ook niet verwachten van een auto van 1800kg. Overhellen doet hij gelukkig niet, wel voel je lichte onderstuur in de bochten. Gelukkig is de Antara van een berg electronica voorzien die dan, mocht je het te gek maken, ingrijpen. Zo is mijn uitvoering voorzien van ESP, tracktion control, Break control, ABS, rollover protection en hill decent systeem. De laatste twee zullen maar weinig gebruikt worden. De 2 liter diesel levert ruim voldoende power om de 1800 kg voor te stuwen. Zelfs een pittige tussensprint is mogelijk. Wel gebruikt hij veel brandstof, de specificaties van de dealer slaan nergens op. Waarschijnlijk gemeten terwijl de wagen van een berg reed met orkaankracht mee. Momenteel verbruik is 10.2l op 100km. Ik rij zelf niet buitensporig maar pas me wel aan aan het verkeer. Ander minpunt is 5 versnellingen, ik mis een 6e versnelling voor als je 120 rijdt op de grote weg. Gemiste kans wat mij betreft.

Kortom: Ik ben prima te spreken over deze auto. Wil je een keer wat anders dan de standaard middenklassers, dan is dit het aanraden waard. Voor 45 mile heb je de meest luxe uitvoering van de Antara en rij je in een bijzonder mooie, ruime en opvallende auto. En eerlijk is eerlijk: het oog wilt ook wat.

Als laatste nog een tip: neem de Irmscher sidebars om het uiterlijk nog robuuster te maken, ze zijn het aanraden waard!

PROBLEMEN

Nog geen problemen gehad. Enige puntje was dat bij aflevering het stuur niet helemaal recht stond, de wagen moest dus opnieuw worden uitgelijnd. Als de garage iets meer moeite had genomen tijdens de inspectie hadden ze dit moeten merken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.