Nissan X-Trail 2.5 4WD Columbia Style (2006)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieur

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.5 4WD Columbia Style
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf213.199 km
KM-stand laatst267.431 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1 ste ervaring

  • 215.200 km

Alweer een X-trail ? Ja alweer een X-trial, Ik heb gekeken naar de Subaru's Outback, Forester , maar gezien ik graag op LPG rij en de nieuwere Subaru's de grootste kostenpost het kleppen stellen is ( Op LPG moet dit vaker en eerder gebeuren) . en aangezien hiervoor moet de motor verwijderd worden enz. Heb ik daar toch maar vanaf gezien. Gezien mijn vorige X-trail wel beviel op de automaat na, ben ik op zoek gegaan naar een 2.5 handgeschakeld. Speurend op internet kwam ik deze X-trial tegen en reeds voorzien van LPG ( ingebouwd vanaf 99.000 km). Na een uitgebreide proefrit de knoop doorgehakt. met een half jaar Bovaggarantie had ik naar mijn mening een goede deal.

In vergelijking met de automaat uitvoering, vind ik de handgeschakelde versie toch lekkerder rijden, door de motorinhoud van 2.5 is er voldoende koppel aanwezig om schakellui te rijden. In de stad met veel optrekken en stoppen enz. is een automaat zeker lekker, maar op de snelwegen mis je het zeker niet. Met schakelbak voelt de voelt de auto gewoon sneller aan, gas in en gaan, waar de automaat eerst terug schakelde en veel toeren en weinig versnelling en vervolgens weer overschakelde om in een lager tempo dan de handgeschakelde te versnellen.

Deze X-trial is voorzien van een eurogas LPG installatie, in vergelijking met mijn vorige die een Vialle LPG installatie had. (Dus met een pomp in de tank). Hierdoor was de capaciteit ook minder. ik heb nu een 80 liter tank met een netinhoud van ruim 60 liter. Hierdoor is de actieradius flink toegenomen, ook gezien het feit dat de handgeschakelde minder verbruik. ipv 1:7,5 nu 1:9,5 . Kan ik nu ruim 550 km op een tank rijden. dit in tegenstelling met max 350 met de vorige,

Momenteel dus dik tevreden met de X-trail. Op 2 stabilisator rubbertjes na, nog geen problemen ondervonden.

Tot zover mijn eerste indruk van mijn mijn 2de X-trail.

1ste update

  • 232.456 km

Inmiddels bijna 20.000 km verder, en
tot op heden niks te melden, geen problemen. APK ook niet.
Rijdt nog prima, brandstofverbruik gem 1 op 9 op LPG.

Al met al niks dan goed over deze X-trial

2de update

  • 245.000 km

Inmiddels weer 12000 km verder, net terug uit Duitsland ruim 1800 km gereden. De nissan heeft zich keurig gedragen.
Wel voor de vakantie nog van 2 nieuwe voorbanden voorzien , verse olie , alle filters vervangen en de bougies.

Voor de rest geen problemen ondervonden deze 12000 km.
Motorisch draait die nog als een zonnetje. gemiddelde verbruik is rond de 1:9 (LPG).
Met de lpg installatie ook nog geen problemen gehad.

Op naar de volgende 30.000 !

3de update

  • 256.000 km

rond december een lichte trilling in de motor waarneembaar. ook begon de auto op willekeurig momenten extreem te trillen en het motorvermogen viel ook weg.
Het verwisselen van de bobines nog geen verschil, dacht aan vastlopende remmen, maar deze waren allemaal prima en goed gangbaar. gezien we vlak voor de problemen een aandrijfhoes hadden vervangen ( gescheurd) dacht ik dat de het probleem weleens aan de aandrijfas zou kunnen liggen.
deze vervangen en weg was het trillen en inhouden ( waarschijnlijk door de klopsensor die een trilling waarneemt en de ontsteking daar op wil aanpassen). hij rijdt weer als nieuw !! voor de rest nog steeds tevreden.

4de update

  • 267.431 km

Op een kachelmotor na, die een hoop herrie begon te maken. geen problemen. Op tijd een een oliebeurtje en de kachelmotor vervangen (alleen de motor vervangen kosten 35 euro ). Voor de rest rijdt die nog probleemloos.
Geen bijzonderheden verder.

We zijn ons wel aan het oriënteren voor een opvolger, maar die keuze is nog niet makkelijk. aan de ene kant is de hoge zit ideaal , maar aan de andere kant zou ik ook wel weer naar Saab terug willen . Maar we hebben de tijd! dus rustig zoeken.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.