Nissan Qashqai 1.2 DIG-T N-Connecta (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Qashqai 1.2 DIG-T N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 29.500 km |
Nieuwe ervaring
- 250 km
Verleden week de Nissan 1.2 DG-T Connect Darkgrey opgehaald bij Nissan Van Nieuwkerk in Hilversum.
Prima service en afhandeling zoals het hoort met een goede nieuwprijs voor de Mazda 6 ( met pin in het hart afscheid genomen !! zie review Mazda 6 GT-exclusive )
1ste rijervaring is goed te noemen, de auto ligt goed op de weg en voelt solide aan met 18 inch velgen.
Het verbruik met 1 op 12 valt nog wel tegen.
Kan iemand mij melden of dit nog verbetert ?
De motor moet er behoorlijk aan werken maar doet dit met de turbo prima.
Boven de 130 is de fut in de 6e versnelling er wel een beetje uit maar dit is logisch.
Ben benieuwd hoe de auto zichin Frankrijk in de bergen houdt met volle bepakking.
De Nissan heeft goede stoelen en de zit is prettig.
De wegligging is stabiel en de auto voelt solide aan en de achterpassagiers hebeen ook niets te klagen.
Na 16 jaar Mazda gereden te hebben sprak de Quashqai mij wel aan omdat de CX3 te klein en de CX5 te groot is.
Et zou een tussenmodel ontworpen zijn maar die wordt alleen in China verkocht ? Heel vreemd maar realiteit.
Spoedig volgt een update na 1000 km.
Fijne auto
- 600 km
Na 600km gereden te hebben ben ik volledig vertrouwd met de auto alleende hillassistant is nog even wennen.
Verbruik tot nu toe 1 op 12,5 alleszins redelijk dat moet nog beter kunnen.
De motor pakt snel op en je merkt de turbo wel op.
Boven 130km/h is de fut er wel uit maar dat is niet belangrijk voor mij.
De wegligging is goed tot zeer goed, comfortabel en toch stabiel in scherp genomen bochten.
Volgende week naar Zuid-Frankrijk ben benieuwd hoe dat in de ardennen en het noorden van Frankrijk rijdt.
Praktische goede auto !
- 2.400 km
De Quashqai gedraagt zich ook bij lange volgepakte autoritten zeer fijn met een stabiel weggedrag.
De rit naar de Mont Ventoux verliep aangenaam met een verbruik van 1op13 met veel airco ( kost altijd 15% meer verbruik ! ) en constant 120 a 130km/u.
Idd in de Ardennen kun je niet in versnelling 6 bovenkomen maar de turbo komt er snel bij en dan voel je de aanwezige 190nm wel.
Uiteraard zou de 1.6 veel meer over hebben maar dan ben je wel €3500,= verder.
Ter paatse is een verbruik van 1op15 haalbaar, ook een nette waarde.
Inhalen verloopt ook prettig als je even terugschakelt.
Het weggedrag is met volgepakte kofferbak goed tenoemen.
De auto helt bijna niet over en de remmen werken. perfekt.
Ook heb ik een remingreep meegemaakt toen een auto voor mij ineens remde.
Ik remde al en het systeem kwam een fractie later in actie en ik stond snel stil.
Een veilig idee bij onvoorziene situaties.
Rijdersauto
- 6.500 km
Na 6.500 probleemloze km heb ik er winterbanden Vredestein ondergelegd met 16 inch lm velgen van de Mazda6.
Bandenmaat 215-65-16 ipv de standaard 18-inch 225-55-18 banden.
Maken wel meer geluid dan bij de Mazda 6 zal met de wielkastisolatie te maken hebben.
Het verbruik is iets toegenomen in de winter maar met kleine ritjes 1op11-12 wel goed te noemen.
Automatische handrem is niet altijd fijn maar went nu wel op hellingen waar de motor eerst afsloeg omdat ik te snel optrok.
Kleinigheid natuurlijk.
Keyless Entry is echter wel weer erg prettig na enige gewenning.
Lane departure warning heb ik uitgeschakeld vanwege het irritante gepiep.
Op naar de volgende fijne km's !
Probleemloze auto
- 15.800 km
Verleden week 1ste beurt 15.000km gehad hij Johan Kind in Wateringen.
Is ook Bovag lid dus voor €109,= nieuwe olie, filter en alles bijgevuld en nagegeken.
Iets goedkoper dan de €328,= die Nissan wilde berekenen !
De auto rijdt heerlijk is zuinig (1op15) in Frankrijk, hier in Nederland 1 op 13 .
Fijne auto alleen de keyless-entry hapert wel eens.
Heeft iemand hier ook ervaring mee ?
Afstandbedining met de hand en dan doettie het meest weer.
Wel irritant zijn we niet gewend van Japanse auto's!
Fijne allrounder
- 20.000 km
Nu na 20000 km nog steeds niets noemenswaardigs te melden.
Verbruik 1op 12 in de stad tot 1op 15-16 op de snelweg zolang je niet harder rijdt dan 120-125km/h.
Enige puntje is dat het dimlicht harder-zachter verlicht als de motor koud is.
Na 4 minuten is dit weer egaal.
Heeft iemand daar ervaring mee ?
De turbo 1.2 is in Nederland ruim voldoende echter in de heuvels in Duitsland en België moet je iets meer schakelen.
Verleden week 2x lege accu gehad omdat er waarschijnlijk een knopje van de binnenverlichting per ongeluk was ingedrukt.
Erg vervelend als je volgepakt klaarstaat voor wintersportvakantie.
Startkabel erbij en direct lopen daarna gelukkig.
Ben reuze benieuwd hoe de nieuwe 1.3 Mercedes /Renault het doet in de Quashqai.
Accu vervangen
- 20.600 km
De problemen met de verlichting zijn verholpen, de Renault-accu heeft de geest gegeven.
Er zit nu een Nissan-accu in en alles is uiteraard onder garantie vervangen.
Stopstart-systeem zorgt er wel voor dat de accu eerder op is dus wat is beter voor het milieu een paar liter benzine verstoken of een accu fabriceren.
Verder een prima auto met prima rij-eigenschappen.
Ik ben benieuwd of ik ooit nog terugkeer bij Mazda gezien de 'premiumprijzen' die ze tegenwoordig hanteren, het lijkt nergens op al die prijsverhogingen !
Verkocht !
- 29.500 km
De auto ingeruild wederom bij Van Nieuwkerk in Hilversum vanwege het wederom goede inruilvoorstel.
Inmiddels is de auto al weer verkocht eind mei !
Gekozen voor de Nissan Connecta met de nieuwe 1.3 Renault-mercedes motor met 140 pk.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai
