Nissan Qashqai 1.6 Visia (2010)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan QashqaiNissan Qashqai+2Nissan QashqaiNissan Qashqai+2

Signalement

UitvoeringQashqai 1.6 Visia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst101.000 km
Lezerswaardering: 34%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen QASHQAI meer voor mij

  • 101.000 km

Omdat ik vorig jaar met het OV ben gaan reizen, moest onze Skoda diesel het veld ruimen. Dat was precies op tijd, want met 4 ton op de teller werd hij incontinent en verloor her en der olie. Omdat de auto fungeerde als gezinsauto, moest er weer iets ruims en comfortabele voor in de plaats komen. Omdat de Skoda best een behoorlijke kostenpost was geweest qua onderhoud, zochten we iets wat ook qua betrouwbaarheid goed bekend stond.
Zo kwamen we dus uit bij een Nissandealer in de buurt en was de afspraak voor de proefrit snel gemaakt.

Het model, een 1.6 visia is het basismodel van de hele reeks en dat blijkt ook uit de opties. Die zitten er nauwelijks op. Alleen cruise control en telefoonbediening via bluetooth vanaf het stuur is standaard. Verder dus niets wat kapot kan gaan.

Al rijdend viel ons op dat de motor flink op toeren gehouden moet worden voor de snelheid. Bij 120 km/ uur draait deze 4000 toeren.
Blijkbaar heeft Nissan bezuinigd op isolatie, want afgezien van een mat tegen het schutbord ligt de motor open en bloot in de motor ruimte.

Omdat er in de motorkap allerlei gaatjes zaten, vermoedde ik dat bij duurdere types wel isolatie materiaal was aangebracht. Iets wat de dealer mij bevestigd heeft.
Na het aanbrengen van een extra mat is het geluid inderdaad iets meer gedempt. Het aanbrengen ging overigens niet in 1x omdat Nissan de mat aan haar dealer levert mét 4 plugjes, waar er 12 aangebracht moeten worden.
Tijdens de proefrit waren we niet onder de indruk van de werking van de handbediende airco. Afgesproken dat deze voor aflevering op druk gezet zou worden. Dit bleek helaas niet te zijn uitgevoerd en kostte ons dus wederom een extra garage bezoek.
13000 km later blijkt het systeem alweer niet goed te werken en is wederom afgevuld.
Ook de nieuwe set matten is pas geleverd na 3x bellen vanuit onze kant.
Kortom ook de dealer komt er niet zo goed vanaf

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.