Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Tekna (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Qashqai 1.2 DIG-T Tekna |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 51.000 km |
KM-stand laatst | 80.000 km |
Kapotte CVT versnellingsbak
- 80.000 km
In 2022 kochten wij bij Steza Nissan in Hengelo een, op het oog nette, dealeronderhouden Qashqai. Het eerste jaar reden we daar zonder grote problemen mee. In de loop van het 2de jaar begon de versnellingsbak te roffelen bij de overgang naar van de 2de naar de 3de versnelling. Dit was zowel het geval bij hand schakelen als in de automaatmodus. Wij dachten dat dit normaal was en hebben het in eerste instantie maar gelaten.
Na twee jaar werd het steeds erger en begon zich ook voor te doen bij de 6de versnelling. Uiteindelijk zijn we er mee terug gegaan naar Steza Nissan. Die stelde vast dat de CVT-bak vervangen moest worden. Kosten EUR 6700, -. We hadden er toen zo'n 28000 km mee gereden. Na wat speurwerk op internet bleek dit een bekend euvel te zijn van dit type Qashqai (2017). We hebben dit zo ook besproken met de dealer. Deze stelde dat de auto 8 jaar oud was en geen BOVAG- of fabrieksgarantie meer had. Ons werd wel verteld dat er nog een coulanceregeling vanuit Nissan bestond op grond waarvan we mogelijk in aanmerking konden komen voor een tegemoetkoming in de kosten. Daarvoor moesten we de auto wel een week afgeven voor onderzoek aan de CVT-bak (bewijsvergaring noemden ze het). We moesten dan nog steeds wel rekening houden met een kostenpost van rond de EUR 5000,-. Een second opinion bij een ander autobedrijf wees uit dat we de CVT-bak konden laten reviseren voor EUR 5000,-
We vonden het erg bijzonder dat er een coulanceregeling bestaat voor een product dat gewoon van goede kwaliteit zou moeten zijn. De dealer kon me niet uitleggen hoe het kan dat een Nissan met nog geen 80.000 km op de teller nu al toe is aan vervanging van de versnellingsbak. Ik ben een rustige rijder en de auto werd destijds aan ons verkocht als in goede, onderhouden staat. Wat ons betreft reden om te stoppen met Nissan en over te stappen naar een ander merk. De ongeveer EUR 5000,- die we bij inruil vervolgens minder hebben gekregen vanwege het (door ons) benoemde euvel, namen we voor lief. Dit te meer, omdat Steza Nissan ons geen noemenswaardige compensatie kon/wilde bieden als wij de auto bij Nissan zouden ruilen. Wat ons betreft de laatste keer dat we Nissan reden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Had je deze auto's al gezien?

Nissan Qashqai 1.2 Connect Edition RIJKLAARPRIJS!
- 2014
- 138.645 km

Nissan Qashqai 1.2 Tekna 116PK Pano, Trekhaak, Cruise, Navi, Rijklaar met beurt & garantie!
- 2016
- 113.484 km

Nissan Qashqai 1.6 Tekna -TREKHAAK-1500 KG TREKGEWICHT-CLIMA-VOLLEDER-STOELVERWARMING-PANORAMADAK-KEYLESS-ORIGINEEL NEDERLANDS!-
- 2015
- 99.880 km