Nissan Micra I-GT 90 N-Connecta (2018) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra I-GT 90 N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 25.000 km |
Gemiste kans
- 25.000 km
In een ruim jaar tijd zo'n 25.000 km gereden met deze auto en heb er gemengde gevoelens over.
Uiterlijk
Het uiterlijk van deze auto vind ik zowel van buiten als van binnen, na een jaar, nog steeds geweldig!
Rijden
Het rijden zelf gaat prima met deze auto. Verwacht geen racemonster, maar komt prima mee met het verkeer. Ook op vakantie naar Frankrijk door de bergen geen problemen gehad. Verbruik is ook best netjes. De 1 op 20 haal ik met gemak als ik normaal kan doorrijden.
Wel slecht zicht naar achter.
Comfort
Stoelen voorin zitten prima. Ik ben 1.85, en achter mij kan eigenlijk niemand meer zitten. Als er toch iemand moet zitten, dan moet mijn stoel iets naar voren, waardoor ik niet helemaal comfortabel zit. Voor kleine stukjes is dat wel te doen.
Entertainment
Een hypermodern entertainment systeem, dat is hoe Nissan dit aankondigde. Ze hebben helemaal gelijk, als dit 10 jaar eerder op de markt was gebracht. Navigatie gebruik ik niet, omdat Google Maps superieur is. Verder: je kan je telefoon er met Bluetooth en bekabeld aan verbinden, maar daar blijft het wel bij. Geen Android Auto oid. NissanConnect is als app op de markt gebracht waarbij 'binnenkort' nog veel meer apps beschikbaar komen. Inmiddels is het aanbod van 4 apps naar 2 gegaan volgens mij. Wat een aanfluiting.
Geluid is opzich prima, alleen voor passagiers achter is het ontbreken van speakers aldaar een groot gemis.
Afwerking
Redelijke afwerking, maar zonder de muziek al te hard aan te hebben kraakt het aan alle kanten. Op diverse plekken in de naden rubbertjes geplakt, zodat dit niet meer gebeurt, maar helaas niet 100% te voorkomen.
Climate control
Dit onderwerp verdient een eigen kopje. Hoe kan een auto uit 2018 nou geen goedwerkende climate control hebben? Wanneer de buitentemperatuur onder de 16,5 is blijft die maar verwarmen (dus verder dan 16,5), tenzij je hem instelt op 16,0 of lager. In dat geval blijft die koelen. Als het warmer dan 16,5 is buiten, dan is het wel comfortabel te krijgen, maar die temperaturen zeggen niets, met elke andere buitentemperatuur moet je je climate control ook net wat anders instellen.
Is dit dan echt niet getest? Een onaangename temperatuur maakt het autorijden een stuk minder prettig.
Conclusie
Over het algemeen een leuke auto die prima rijdt. Het had echter alleen een superfijne auto kunnen zijn als ze bepaalde simpele dingen niet hadden afgeraffeld. Hierdoor ben ik blij dat ik deze auto niet nieuw heb gekocht en dat ik er over 2,5 jaar weer vanaf ben. Volgende auto zal geen Renault of Nissan worden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.