Nissan Ariya 87kWh Evolve (2023) #2

autoreview

Nissan Ariya
Nissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan Ariya

Signalement

UitvoeringAriya 87kWh Evolve
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst81.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Helemaal niet zo tevreden

  • 81.000 km

Ik vind het mooi om de goede ervaringen op dit forum te zien, maar helaas heb ik , met 81000 km sinds de levering in januari vorig jaar, toch een minder positief beeld.

Vooropgesteld dat ik het nog steeds een mooi model vind, in de basis het elektrisch rijden goed bevalt, heb ik nogal wat opmerkingen.... vanaf het eerste keer banden wisselen blijf ik een abnormale trilling in het stuur voelen; het blijkt moeilijk te zijn om deze wiel/wielplaat combinatie goed te kunnen balanceren; meerdere bandcentra en de dealer hebben het geprobeerd.....maar vanaf 110 km/uur blijft ik een trilling voelen waarbij kunststof delen echter trillen met geluid!!
Daarnaast is het display niet echt modern; niet een hoog pixel scherm zoals dat tegenwoordig ook al compact auto's ziet; maar het ergste: het navigatie blijft een probleem houden dat het te pas en te onpas inees uitzoemt naar een "wereldbol" beeld; en waarbij je dus niet meer ziet waar je rijdt. De dealer heeft het reeds twee keer proberen op te lossen met een update maar tevergeefs....zeer onhandig als je in een stadscentrum rijdt. Het probleem blijft.

Daarnaast werk de automatisch handrem niet altijd....twee keer is het voorgekomen dat de auto begon weg te lopen, terwijl ik in de veronderstelling was dat de handrem automatisch aangetrokken werd. Ook dit kan niet door de dealer opgelost worden. Dus toch maar elke keer zelf de handrem erop zetten.....dat is niet erg, maar dan heb ik liever dat de optie er gewoon niet opzit.

Het is geen slechte auto, maar voor het geld, waarbij de auto tussen moment van bestellen in augustus 2022 en levering in januari 2023 maar liefst 6000 Euro in catalogus waarde steeg (is nu weer op 2022 niveau), vind ik het eigenlijk een onvoldoende en dat vind ik echt jammer.... Want zoals ik begon; het is een mooie auto; maar Nissan heeft het totaal concept nog niet op het niveau dat andere auto's in deze klasse halen.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Ariya

Nissan
Nissan Ariya 63kWh Advantage Edition
€ 700
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.