Nissan Ariya 63kWh Engage (2024)

autoreview

Nissan Ariya 63kWh Engage (2024)

Signalement

UitvoeringAriya 63kWh Engage
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer ruime,betaalbare,comfotabele EV

Na een poos twijfelen,de knoop toch doorgehakt en de Juke omgeruild op een Ariya.Nu met de Belgische ev-premie (€5000) en een aankoopprijs van €39950,inclusief €8500 korting van Nissan krijg je toch wel heel veel wagen voor €34950.(- de goede inruilprijs van de Juke)
Na proefrit meteen verkocht.Hij is zeer stil,ruim en behoorlijk comfortabel,zeker in vergelijking met onze Mini SE.
Na 2500km kan ik zeggen dat het verbruik ook goed meevalt.We rijden wel 90% secundaire wegen en stadsverkeer,welk resulteert in een verbruik van +/- 14Kw/100km.De 19inch wielen zullen hier ook wel aan bijdragen t.o v.de 20inch die op de duurdere modellen liggen.De Mini doet het met +/-12,5Kw/100km natuurlijk nog iets beter.We hebben wel een rustige rijstijl en rijden bijna altijd in de ECO-stand.We halen dus een ruime 350km vooraleer we thuis opladen.Qua opties is de Engage( instapversie) natuurlijk beperkt.maar wat we moeten hebben zit erop.De adaptieve cruise control(intelligent cruise control noemt Nissan het)werkt zeer goed.de advance versie had meer opties(o.a.leder,elektrische zetels/achterklep,pro pilot),maar dan werd hij meteen +/-€15000 duurder(de ev-premie(telt tot €40000)die dan wegvalt inbegrepen)Na enkele ritten op de snelweg merk ik dat het verbruik exponentieel stijgt met de snelheid.Bij 100km/u ongeveer 19Kw/100km,bij 130km/u al +/- 24Kw/u.Het ligt misschien nog hoger daar het vrij druk was en we wisselende snelheden hadden.Er was ook veel wind en regen,welke ook wel een invloed hebben denk ik.
Tot nu toe bevalt de Ariya zeer goed en zijn er weinig minpunten.De airco is moeilijk in te stellen(blaast meestal zeer koud,en hij remt soms plotseling voor een remmende voorganger,of voorganger die afdraait, indien je zelf wat laat begint af te remmen.De one-pedal drive gaat jammergenoeg niet tot stilstand.Hij heeft veel binnenruimte(plaats genoeg voor 5personen),grote koffer,en rijdt zeer soepel.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan Ariya

Nissan
Nissan Ariya 63kWh Advantage Edition
€ 700
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.