Nissan Ariya 63kWh Advance (2023)

autoreview

Nissan Ariya
Nissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan Ariya

Signalement

UitvoeringAriya 63kWh Advance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst25.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste 13000km met de ariya

  • 13.500 km

Deze ariya voorzien van 63kw accu rijd prima is uitermate stil en gebruik ligt gemiddeld op 19kw per 100km. Betreft enigste wat ik minder vind bij nissan is het niet kunnen instellen dat ik de accu maar 80%vol wil hebben. Opladen op afstand niet kan onderbreken en dat hij vaker foutmeldingen geeft bij opladers. Soms wel vijf keer opnieuw aansluiten. Laadsnelheid start bij 125 kw en stabiliseert rond de 90, pri.a dus. Mijn vorige auto was een kia e niro 64kw, wat betreft comfort overtreft de ariya het maar op gebied laadcomfort totaal niet.

1e jaar

  • 25.000 km

Auto nu 1 jaar mee gereden en op rijcomfort niks dan complimenten.
Goede wegligging ook met de zomerbanden in de sneeuw, woon in het zuiden dus had de gelegenheid.
Ook het verbruik is goed, gemiddeld 19.5kw per 100km. Voor een auto met dit gewicht heel goed. Zeker als je meeneeemt dat ik veel autoweg rij met 130 a 140 oer uur en in duitsland lekker de 150 erop zet. Auto blijft comfortabel en je kan ontspannen lange afstanden rijden.

Het 360 around view is perfect, echt een Nissan topper.

Dessing is ieder zijn eigen smaak, ik vind het goed geslaagd. Afwerking is goed.

Opladen doet de auto prima in iig mbt de snelheid, 125 Kw en houd dit netjes een tijdje vol

Echter na een jaar heb ik toch ergernissen die ik blijf houden.

Navigatie:
Vroeger kwam je sneller op je bestemming met een kaaart dan deze waardeloze navigatie. Stuurt je met een boog om je bestemmingen heen, heeft een sterke voorkeur voor erg smalle wegen en rijd graag doodlopende wegen in.
En al die laadpunt op de kaart, laat ze voor wat ze zijn je hebt er niks aan. Soms op afgesloten bedrijfs terrein, niet aaan de juiste rijrichting.

Opladen:
Waar ik over de snelheid zeer positief ben blijf ik me ergeren over het feit, dat ik niet kan instellen bij hoeveel % accu capiciteit ,de lader moet stoppen.
Ik wil de accu opladen bij dagelijks gebruik to 80%, vele auto's kunnen dit, Nissan niet.

Rijhulp:
Propilot stturt allen zelf bij een middengeider. Anders heb je geen correctie, alleeen de trilling en piep( complimenten aan Kia die dit veel beter op orde hebben) Bij sommig stukken autoweg, met duidelijke belijning raakt de Ariya toch in de war waarbij het lijkt alsof je dronken achter het stuur zit. Risico dat je zelf te abrubt ingrijpt en in de vangrail ligt is niet onvoorstelbaar?

Botspreventie (radar) schakelt bij wat zwaardere regen te snel uit.

Auto grijpt te snel in, je moet je rijstijl behoorlijk aanpassen, anders gaat die best hard in de remmen.

Connectiviteit:
Andorid auto werkt goed, wel een gedoe om een kabel in de usb poort te doen, slecht bereikbaar.
Touchscreen kan beter maar, ook slechter, waar ik me toch wel aan stoor is geen fysieke knop voor stuurverwarmingen, stoelverwarming en Airco. Dacht ik,wen er wel aan om dit via touchscreen te doen,echt niet! Alle autofabrikanten, doe mij aub een knop, werkt vele malen sneller en verhoogt comfort.

Het middenconsole, wat eeen mooi blok, echter waarom geen opbergruimte onder de armsteun, blijf het vreemd vinden.

Handsfree telefoon bediening:
Je kan niet volledig vanaf je stuur een verbinding opzetten, je dient teveel handelingen nog uit te voeren op het touchscreen.

Er zullen mensen zijn die de zaken anders zien, ja het is een fijne en comfortabele reis auto, echter op software gebeid ligt Nissan mijlen achter op de concurentie.

Ik zelf zal deze auto daarom ook niet meer aanschaffen.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Ariya

Nissan
Nissan Ariya 63kWh Advantage Edition
€ 700
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.