Nissan Almera 1.8 Comfort (2001)

autoreview

Nissan Almera 1.8 Comfort (2001)

Signalement

UitvoeringAlmera 1.8 Comfort
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf71.000 km
KM-stand laatst206.067 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 82.900 km

Voor het eerst in mijn 33 jarige autocariere heb ik nu een Nissan. Voorheen in verschillende merken gereden. Hiervoor dus een VW Vento. Hier heb ik ruim 6 jaar meegereden en er een hele goede auto aan gehad. Vanwege knieproblemen wilde ik toch over naar een automaat. Vanwege beperkt budget, en het feit dat ie een caravan van 1000 kg moet trekken en hij mocht van mij niet teveel gebruiken ben ik na een half jaar zoeken op een Almera 1.8 uitgekomen. Het is een mooie auto met een aparte rode kleur. Ik was niet meteen vol lof over de auto. Hij rijdt prima, de automaat is helemaal geweldig, gebruik is acceptabel, de cruise control die ik erin heb laten zetten bevalt ook prima, maar toch maar toch. Het zijn de kleine dingen die het doen zeggen ze wel eens. Zo is dat ook met de Almera. Ik mis toch wat luxe zaken die ik in mijn 8 jaar oudere Vento wel had zoals een electrisch dak, op alle 4 deuren electrische raam bediening, maar goed dat wist ik toen ik hem kocht. Wat ik niet wist en toch erg veel gebruikte was de regelbare interval op de ruitenwisser. Daar was ik zo aangewend en die zit dan niet in een automaat van deze eeuw!! En wat er dan wel inzit en niet uitschakelbaar is: De richtingaanwijzer geeft telkens een iritante piep als er iets achter de auto zit: de fietsendrager of de caravan. Dit is zo'n vervelend ding dat je geneigd bent om de richtingaanwijzer niet te gebruiken. Maar ook hier leer je mee leven.

De auto rijdt prima en de automaat is zeer aan te bevelen.

Er wordt nog naar de wegligging gevraagd. Deze laat wel wat te wensen over.
Nu zitten er goedkope banden op, wat volgens mij de stabiliteit niet te goede komt.
De voorbanden ga ik toch binenkort vervangen door Michelins.(ook al zijn de huidige banden nog lang niet versleten)
Met Michelins heb ik altijd zeer goede ervaringen mee. Wordt dus vervolgd.

12-03-2009 87.000 km
Onlangs is de auto voor de keuring geweest. Ja een jaar gaat snel.
Eigenlijk was er alleen het gewone onderhoud. Alleen hebben ze de remmen achter schoongemaakt.
Verder heb ik vóór een paar nieuwe Michelinbanden laten monteren. De oude banden waren nog niet versleten, maat ik wil graag een betere wegligging.
De wegligging is dan ook zeker verbetert.

Update 06-11-2009 100.000 km

De afgelopen week hebben we de 100000 km bereikt met onze Almera.
Het afgelopen half jaar hebben we geen problemen gehad. De Nissan doet het uitstekend. Geen kosten gemaakt.
Tijdens de vakantie met een TEC caravan er achter heeft ie het ook uitstekend gedaan, hierbij moet ik wel zeggen dat we niet de bergen in zijn geweest.
Hoe de automaat het in de bergen doet kan ik dus niet zeggen.
Tot nu een probleemloze auto. Wel vind ik, als ik eens bij mijn broer in de VW Golf plus zit dat die toch wel steviger aanvoelt dan de Nissan. Ditis echter een bekend gegeven bij de jappanners.

Update 13-02-2010 106.000 km

Een jaar is zo weer voorbij.
Afgelopen maand moest de auto weer voor de keuring.
Zoals boven al gemeld is dit mijn eerste Nissan en ik moet zeggen dat hij de afgelopen 2 jaar een zeer betrouwbare partner is geweest.
Bij de beurt en keuring waren eigenlijk geen bijzonderheden.
Dus voor ruim 200 euro was ik weer klaar.
Hopelijk hebben we weer een probleemloos jaar voor de boeg.

PROBLEMEN

  • 82.900 km

Na 8 maanden eigenlijk geen echte problemen gehad. Alleen een deurrubber die telkens losliet.Dit heb ikzelf gelijmd. Verder een deurgreep die loslaat.
Motorisch is ie echter prima
Tot nu toe geen kosten!

31-12-2008
In de koude periode heeft de accu het begeven. Deze is dus vervangen.
Toen het zo erg vroor was de koude start echter niet zo geweldig. Soms moest ik hem een paar keer starten. Hij slaat dan aan, en dan meteen weer af. Net of hij teveel stroom moet leveren?
De garage heeft niets gevonden. ja en nu vriest het niet meer, dus maar weer wachten of er weer zo'n streng winter komt.

Extra veren

  • 118.500 km

Halverwege het autojaar even een kleine aanvulling.
De auto rijdt nog steeds prima.
Als gevolg van een beenamputatie heb ik nu een opvouwbare scootmobiel achter in de koffer liggen. Hierna bemerkte ik dat hij vooral bij drempels toch wel erg veel doorsloeg.Die 30 kg in de kofferbak merk je dan wel
Nu zijn er hulpveren bij onder gezet, bij de montage hebben ze ook meteen de schokbrekers vervangen omdat die wat lekkage vertoonden. Het verschil is goed te merken.

electronische storing

  • 110.693 km

Wegens problemen met de electronica zijn de airbagstekkers en een kabelboom vervangen.
Kosten € 158.-

jaarlijkse beurt

  • 125.188 km

Dit jaar hebben we tegelijk met de APK de jaarlijkse beurt laten uitvoeren. Dit jaar een kleine beurt.
Weinig bijzonderheden. Alleen de remschijven achter zijn afgedraaid en de remblokken vervangen. Kosten € 293.-

kapotte voorveer

  • 125.600 km

Heeft de auto net een beurt gehad en dan knapt onderweg één van de voorveren, welke tegen de band aansloeg en doorrijden niet meer mogelijk was. Bij een garage daar in de buurt een nieuwe voorveer laten monteren.
Kosten maar liefst € 215.- Dat viel me wel tegen.

Remmen

  • 133.436 km

Het is me nog niet vaak overkomen, maar ik moest nu toch tussen de beurten door naar de garage. De remschijven voor bleken toch versleten, evenals de remblokken. Beide zijn nu vervangen en hij remt weer prima.
Dit was trouwens de eerste keer dat ik remschijven moest vervangen in mijn 35 jarige autocarriere. Het zal denk ik liggen aan het feit dat dit mijn eerste automaat is, waardoor ik bijna niet op de motor kan afremmen

Na 9 jaar afscheid genomen

  • 206.067 km

Als ik zo terug kijk heb ik een hele tijd niet gereageerd.
Afgelopen week heb ik afscheid genomen van de Almera.
Het was de bedoeling dat hij nog weer door de keuring zou gaan. Helaas bleek dat er een dragende balk doorgeroest was. Wat ik niet verwacht had, aangezien hij er nog erg mooi uitzag. De reparatie viel w.b.t. koste nog wel mee
De laatste maanden was ik eigenlijk aan het rondkijken naar een andere auto.
Dus toch de knoop door gehakt en de auto ingeruild voor een Skoda Fabia combi.

Ik moet zeggen dat de Nissan Almera voor ons een heel betrouwbare auto is geweest.
Zoals gezegd hebben we er 9 jaar ingereden. Ik heb nog nooit zolang in dezelfde auto gereden.
Ik heb ook nog nooit een auto gehad die zo oud was.
En ik heb nog nooit een auto gehad met zo weinig extra onkosten.
Het moet nog blijken of de Skoda dat kan evenaren.
Ook hier wil ik nog een review van gaan maken.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.