Mitsubishi Carisma 1.8 GDI L (1999)

Mitsubishi Carisma

UitvoeringCarisma 1.8 GDI L
Bouwjaar1999

Op zich een hele fijne auto in z’n klasse. Heel stil tijdens het rijden, de motor is vrij pittig alleen in de lage toerentallen valt de acceleratie af en toe wat tegen. Eventjes snel inhalen is zeker goed mogelijk met deze auto. Het benzineverbruik is toch wel zuinig te noemen, binnen de bebouwde kom rij ik ongeveer 1:14 en buiten de bebouwdekom zo rond de 1:16. Afgelopen zomer met mijn vorige Carisma zelfs 1:18 op de snelweg naar het buitenland toe. Een nadeel vind ik zelf dat de auto op hobbelige wegen of tijdens het rijden over drempels vreselijk veel kraakt. Hij is hiervoor al 2 maal teruggeweest naar de dealer maar volgens hun schijnt dit er bij te horen. En met mijn lengte 1.92 is het toch nog comfortabel zitten in deze auto alhoewel je dan bijna met je hoofd langs het dak schuurt.
Maar een Carisma is een heerlijke auto om lange afstanden mee te rijden.

Maar ondaks alles voor mij niet snel weer een carisma

Update: 15-5-2006

De auto vandaag gewassen met de hogedrukreiniger maar de lak van de Carisma is toch wel een beetje prut! Bij het afspuiten van de grille blaast bij de lak er gewoon van af. Hier heb ik bij mijn Honda nooit last mee gehad.

Echt hele grote problemen zijn er nog niet geweest. De auto kraakt verselijk over drempels, maar ookal zegt de dealer dat het erbij hoort denk ik er anders over.

Het druklager van de koppeling maakt herrie tijdens stationair draaien.

De min pool van de accu is gescheurd waardoor hij af en toe niet genoeg prik had om de startmotor aan te spreken (zeker met wat kouder weer), is inmiddels binnen de garantie verholpen.

Upedate: 15-52006

Na verschillende malen terug te gaan naar de dealer waar de auto vandaan komt lijkt het goed te gaan met het kraken wanneer ik over drempels rij. Dit is zo goed als verdwenen maar wie weet voor hoe lang?!

Het druklager van de koppeling kan volgens hun geen kwaad en moet er maar mee doorrijden. Dit terwijl de auto toch wel vrij lastig begint te schakelen.

En nog een klein probleempje wat er boven op kwam was dat bij het vervangen van de rechterkoplamp de verstelling finaal afgebroken bleek te zijn waardoor de unit los in het huis lag. Dit is niet onder garantie vervangen. Kosten: 240 euro.