Mitsubishi Carisma 1.8 GDI L (1999)

autoreview

Mitsubishi Carisma

Signalement

UitvoeringCarisma 1.8 GDI L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf47.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Op zich een hele fijne auto in z’n klasse. Heel stil tijdens het rijden, de motor is vrij pittig alleen in de lage toerentallen valt de acceleratie af en toe wat tegen. Eventjes snel inhalen is zeker goed mogelijk met deze auto. Het benzineverbruik is toch wel zuinig te noemen, binnen de bebouwde kom rij ik ongeveer 1:14 en buiten de bebouwdekom zo rond de 1:16. Afgelopen zomer met mijn vorige Carisma zelfs 1:18 op de snelweg naar het buitenland toe. Een nadeel vind ik zelf dat de auto op hobbelige wegen of tijdens het rijden over drempels vreselijk veel kraakt. Hij is hiervoor al 2 maal teruggeweest naar de dealer maar volgens hun schijnt dit er bij te horen. En met mijn lengte 1.92 is het toch nog comfortabel zitten in deze auto alhoewel je dan bijna met je hoofd langs het dak schuurt.
Maar een Carisma is een heerlijke auto om lange afstanden mee te rijden.

Maar ondaks alles voor mij niet snel weer een carisma

Update: 15-5-2006

De auto vandaag gewassen met de hogedrukreiniger maar de lak van de Carisma is toch wel een beetje prut! Bij het afspuiten van de grille blaast bij de lak er gewoon van af. Hier heb ik bij mijn Honda nooit last mee gehad.

PROBLEMEN

Echt hele grote problemen zijn er nog niet geweest. De auto kraakt verselijk over drempels, maar ookal zegt de dealer dat het erbij hoort denk ik er anders over.

Het druklager van de koppeling maakt herrie tijdens stationair draaien.

De min pool van de accu is gescheurd waardoor hij af en toe niet genoeg prik had om de startmotor aan te spreken (zeker met wat kouder weer), is inmiddels binnen de garantie verholpen.


Upedate: 15-52006


Na verschillende malen terug te gaan naar de dealer waar de auto vandaan komt lijkt het goed te gaan met het kraken wanneer ik over drempels rij. Dit is zo goed als verdwenen maar wie weet voor hoe lang?!


Het druklager van de koppeling kan volgens hun geen kwaad en moet er maar mee doorrijden. Dit terwijl de auto toch wel vrij lastig begint te schakelen.


En nog een klein probleempje wat er boven op kwam was dat bij het vervangen van de rechterkoplamp de verstelling finaal afgebroken bleek te zijn waardoor de unit los in het huis lag. Dit is niet onder garantie vervangen. Kosten: 240 euro.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens