MG 4 Long Range Luxury (2023) #7
autoreview
Signalement
Uitvoering | 4 Long Range Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 9.000 km |
KM-stand laatst | 15.000 km |
Een royale elektrische auto met aandachtspunten
- 15.000 km
Het comfort van het autorijden is goed. Elektrisch rijden is in de MG4 Luxury een verademing. Weinig geluid, snel optrekken, de linkervoet heeft vakantie en de rechtervoet bedient in de MG4 vrijwel alleen het gaspedaal (one pedal drive). Wel is de verwarming niet goed ingeregeld. Gewoon te koud. Voor wijzigingen: gebruik niet het menu via knop op de onderste balk onderaan het scherm (die is met een paar seconden weg). Raak in het scherm bovenaan het menu voor de verwarming aan: dan heb je alle verwarmingsknoppen bij de hand. Stel de temperatuur in op 24 graden en dan heb je het redelijk comfortabel. De stuurwielverwarming vind ik persoonlijk heerlijk. Er is achterin ruimte genoeg voor tenminste twee volwassenen. De kofferbak is niet groots maar biedt ruimte voor een normale lading. Er zijn weinig extra vakjes om losse spulletje op te bergen. Ook voor is er geen laadruimte. Er zijn enorm veel instellingen mogelijk. Die maken het geheel soms wat onoverzichtelijk.
De prestaties van de auto zijn goed. Het snelle optrekken is soms leuk maar gebruikt veel van de accu. Het bereik met een volle accu is onder normale omstandigheden goed (400 km of meer). Onlangs maakten wij een rit van 260 km. De omstandigheden waren slecht; koud, veel regen en stormachtige tegenwind. Toen besloten wij tussentijds bij te laden. Thuis bleek dat zonder bijladen er nog 9 km zou resteren in de accu.
Over de betrouwbaarheid is nog weinig te zeggen. De auto komt binnenin wat goedkoop plastic over. Wat ons over de schreef trok was de resterende 6 jaar garantie.
Voor ons was opvallend dat de MG4 Luxury na 1 jaar en 9000 km een afschrijving had van omstreeks 30%. Dat is hoog voor een elektrische auto. Wij verwachten (en hopen) dat die afschrijving in een lager tempo voortschrijdt. Over het onderhoud valt nog weinig te melden.
De ondersteunende software tijdens het rijden is vaak irritant. De adaptive cruisecontrol past zich minder aan dan de woorden doen vermoeden: die vinden wij vrij abrupt. De lane assist is duidelijk chinees: je moet royaal binnen de lijntjes blijven rijden want anders volgt er een correctie.
Een trekhaak heb ik niet laten bevestigen bij de dealer maar bij een trekhaakspecialist. Dat scheelde 400 euro.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.