MG 4 Long Range Luxury (2023) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | 4 Long Range Luxury |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 8.000 km |
Op vakantie met elektrische auto
- 5 km
10 dagen voor ik met vakantie naar Denemarken ging kreeg ik mijn nieuwe MG4 geleverd .Ik lease de auto komende 4 jaar voor een uitermate gunstige prijs en het is een 64 KW Luxury Pebble black.
Best wel spannend om met een elektrische auto op vakantie te gaan.
Van te voren wel verschillende laadpassen aangeschaft waaronder een laadpas van Chargemap die in het buitenland zeker langs de snelweg, overal geaccepteerd wordt.
In de Denemarken zelf, is het buiten de grote steden lastiger laden,zeker met de publieke laadpalen.Gelukkig een Scandinavische app. Monta gedownload, welke overal geaccepteerd werd .
Genoeg over het laden.
Over de auto zelf ben ik over het algemeen tevreden.
Mijn auto is eind 2023 op kenteken gezet bij Van Mossel dus officieel is het een gebruikte auto met 5 km op de teller welk van invloed is op de subsidie die nu 41 euro per mnd is.
Gezien het vele commentaar op de rij assistentie was ik daar benieuwd naar.
Waarschijnlijk heeft de auto de laatste updates gekregen want ik heb geen problemen gehad.
De ACC werkt gewoon goed en is instelbaar met 5KM/ h en 1KM/h.
Doet geen rare dingen,hoogstens wil je iets eerder versnellen na het verwisselen van de rijbaan maar dan geeft ik wel een beetje gas bij.
Zelfs bij de beruchte baustelle in Duitsland ging het goed en hoefde ik de line assist maar een enkele keer uit te schakelen,daar waar het heel smal werd,de assist wil dat je binnen de line blijft maar je hebt links van de auto een tijdelijke vangrail en dan rijdt je daar heel dicht langs!
Rijgedrag:
De auto stuurt ontzettend fijn, zeker op de binnenwegen.
Windgeruis is wel hinderlijk aanwezig bij snelheden van boven 120km/h daar moet ik wel bij zeggen dat het tijdens mijn vakantie flink waaide met windkracht 4-5
In Duitsland heb je van die betonplaten op de snelweg en die voel en hoor je,meer dan met mijn vorige auto de Honda Civic.
Het kan ik ook komen door de hogere bandenspanning van de elektrische auto 2,6 bar,dat je de platen voelt.
In Nederland is de auto voldoende stil
Het verbruik:
Het gemiddelde verbruik over de ruim 2000 km was 20KW/per 100km met veel snelweg kilometers waar mogelijk 120-130 km/h gereden
in Duitsland uiteraard!
Valt me niet tegen met een volgeladen auto.
Update
- 8.000 km
Inmiddels 8000km gereden.
Dat zijn tot nu toe fijne kilometers geweest.
Nu de wintermaanden eraan komen, ben ik op marktplaats gaan rondkijken voor een setje winterbanden, eventueel met velgen.Toeval of niet maar ik vond al snel een mooie set lichtmetalen velgen met goede winterbanden en met de juiste afmetingen; 18x8J ET44 235/45.
Die velgen staan een stuk mooier dan de standaard velgen!
Deze continentals zijn stiller dan de standaard Bridgestone ,komt waarschijnlijk dat ze zachter zijn.
Balanceren heb ik niet laten doen,was een gokje maar pakte goed uit, totaal geen trillingen.
Over de auto zelf;
Ik heb geen problemen ondervonden met de auto zelf. Maar vermeldingswaardig is wel als je schade gereden hebt,de te bestellen onderdelen enige tijd kunnen duren!
Ik had mijn kofferklep verlichtings balk beschadigd en kon gelukkig verder rijden maar de reparatie moest enkele weken wachten.
De dagelijkse praktijk van de auto;
Zeker nu het wat kouder wordt,ben de voorverwarming gaan waarderen! Gaat heel fijn via de app. Ook de stuur verwarming werkt heel fijn ,ik heb altijd gedacht dat stuurverwarming overbodige luxe was maar daar ben ik op terug gekomen!
Het verbruik gaat,nu het kouder wordt wat omhoog,daar zijn de winterbanden ook debet aan.
Maar op de binnenwegen en met onepedal drive mode is 15 Kw/h
mogelijk.Op de snelweg kom ik nu niet meer onder 20Kw/h uit.
De verwarming en ventilatie werkt zeer goed, dat komt waarschijnlijk door de warmtepomp.Wel is de temperatuur aanwijzing structureel 5 graden te hoog!
Dus met dit weer zie ik 26 graden staan... haha
Het zitcomfort op de voorstoel kan beter maar ik heb chronische rugklachten dus daar kan het ook aan liggen want mijn vrouw heeft
geen opmerkingen daarover.
Wel heb ik de stoel aan de voorzijde verhoogd met een aantal ringen van 3mm totaal 9 mm.Dat geeft een beter zitcomfort zeker met lange benen.
Algemene bediening;
Ik moet zeggen eigenlijk prima.
In het begin moet ik erg wennen aan de stuur bedienings knoppen maar ik heb ze onder de knie.
Je hebt aan de linkerzijde en rechterzijde voorkeuze knoppen die je kunt toewijzen aan bijvoorbeeld de airco en radio en dat werkt echt goed!
De radio wekt prima met de DAB zenders, geen problemen met ontvangst en geluid.
Android auto werkt ook prima nadat ik een ander kabel gekocht had,dat maakt wel degelijk verschil,valt nooit meer uit!
De adaptieve cruise control is ook goed bediend met een tuimelknop met stapjes van 5km of 1 km/h.
Werkt heel behoorlijk,geen klachten.De LKA werkt bij mij ook goed maar op wegen met doorgetrokken streep voor de fietsers, wil hij weleens een rukje aan het stuur geven, dat weet ik inmiddels. Ik ben het meest tevreden over de onepedal mode,dat werkt in de bebouwde kom zo heerlijk,
dat je nooit meer terug verlang naar een verbrandingsmotor!
De auto kun je zeer sportief rijden als je wilt, het heeft een uitdagend weggedrag mede door de achterwielaandrijving.
Toch gaat de auto goed om met kuilen in de weg en drempels dus de vering en demping is niet hard.
Tot slot over het AC en DC laden;
Ik heb thuis een GO e-charger en dat gaat prima,kan laden van minimaal 1.4 tot 11 KW
Het is een mobiele lader kun je meenemen naar bijvoorbeeld Camping of vakantiehuis.
Thuis heb ik krachtstroom met CEE aansluiting.
DC laden bij Tesla of Fastned gaat tot 140KW dus snel even plassen en koffie drinken !
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE MG 4
Had je deze auto's al gezien?

MG 4 Electric Standard 51 kWh Super Voordeel – OP = OP - 7 jaar garantie – Rijklaar – Boek je afspraak
- 2025
- 8 km

MG 4 Electric Standard 51 kWh Super Voordeel – OP = OP - 7 jaar garantie – Rijklaar – Boek je afspraak
- 2025
- 0 km

MG 4 Electric Luxury 64 kWh NIEUWE FOTO'S VOLGEN Z.S.M. | Afneembare Trekhaak | Navigatiesysteem | Draadloze telefoonlader | Climate Control | 12 maanden BOVAG garantie
- 2023
- 21.914 km
Lezersreacties (0)
Reageren