AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

MG 4 Extended Range Trophy (2024) #2

autoreview

MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4 Electric
MG 4 Electric
MG 4 Electric
MG 4
MG 4
MG 4
MG 4

Signalement

Uitvoering4 Extended Range Trophy
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst19.700 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

de eerste weken

  • 1.500 km

Auto opgehaald bij de dealer en gelijk "uitgelaten". Daarna elke dag naar mijn werk en terug (100 km per dag).

Eerste ervaringen:
Bij de dealer de tijd nemen voor instellen - keuze knoppen aan het stuur: rechts ACC, links Airco!

Hij rijdt lekker, stabiel, is aan de weg vastgeplakt.
Door je gewoon aan de snelheid te houden haal ik makkelijk een verbruik van 14,1 kWh per 100 km. Dat is beter dan de fabriek zegt, maar ik rijd dan ook praktisch nooit harder dan 100 km/u. Ik gebruik ook bijna altijd de adaptive cruise control"dat is een prima dingetje.
Uit het accudeel tussen 20% en 80% haal ik drie dagen rijden. Opladen tot aan 80% gaat netjes: de auto stopt met laden op 80%. Het laden duurt iets langer dan 4 uur - en dat is best wel vervelend met de Allego oplaadpunten die je na 4 uur laden ineens beginnen te straffen voor te lang aan de paal staan. Oftewel: kies een Last-Mile paal of ga na 19.00u aan de paal staan (en s ochtends voor 07.00 uur weer weg zijn).

Minpunten tot nu toe:
Bluetooth audio koppeling loopt niet atijd lekker. Dat is soms wel irritant. En een naviagtie die half engels spreekt en half nederlands is bloed irritant.
Airco temperatuur is gokken wat goed is - de binnenkant van de auto wordt sowieso snel warmer dan de buitenlucht is.

Pluspunten tot nu toe:
Verbruik! En de Android Carplay in plaats van navi en bluetooth (de minpunten).

een half jaar verder

  • 19.700 km

inmiddels een halfjaartje verder - en ook de winter door.
Temperatuur is alles - vergeet de accu voor te verwarmen en je verbruik wordt ineens 30 kWh/100 km. Maar bij tijdig voorverwamen blijf je rond de 20kWh... dus 300 km uit een lading in plaats van 400.
Ook de auto even 10 minuten voorverwarmen (op afstand) zorgt voor ijsvrije ruiten.

Verder gaat eigenlijk alles probleemloos. Af en toe wassen, meteen even de bandenspanning controleren want dat is goed voor het verbruik.

minpuntjes: de airco maakt geen droge lucht dus de ramen beslaan snel als het buiten koud is. En de airco geeft altijd 3 graden te laag aan dus als je de auto op 18 graden wilt moet je 21 graden instellen. Maar dan gaat het verder gewoon goed. Schijnt een bekend MG dingetje te zijn.

Nu de temperaturen weer boven de 7 graden uitkomen, gaat het verbruik ook weer terug naar 14 kWh/100km.

Opladen: meestal thuis bijladen aan de 230V stekker, 1x per week leegrijden en dan op 11 of 22 kWh aan een laadpaal, liefst van LastMile Solutions want die hebben geen tijdstraf als je iets langer moet staan (en zijn ook goedkoper dan Allego). Long range (100%) laden alleen als ik een weekend weg ga. Ik heb tot nu toe geen laadstress gehad. Moet nog wel even kijken hoe ik van de zomer naar frankrijk ga rijden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE MG 4

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren