Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • M-klasse

Mercedes-Benz ML 320 (2002)

autoreview

9
Mercedes-Benz ML 320 (2002)
Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)Mercedes-Benz ML 320 (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringML 320
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst95.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Snowproof, maar verder met vallen en opstaan

  • 95.000 km
  • 8 mei 2011

Mijn vrouw en ik hadden een tijd lang de Mercedes ML bewonderd daar waar we ze tegenkwamen (meestal in Frankrijk en Duitsland. Dus toen we de kans kregen in 2008 er één voor 16.500 euro te kopen van een Expat uit Amerika, met slechts 62.500 mijl ofwel een dikke 90.000 km op de teller (gangbare prijs op dat moment op Marktplaats: 21- tot 25.000 euro) hoefden we niet lang te denken.

We hebben de ML320 (benzine) ongeveer een jaar bezeten en hebben heel wisselende ervaringen opgedaan.

Rond april 2008 kochten we de wagen, en meteen kregen we de vuurdoop. Beter gezegd: sneeuw- en ijsdoop. We gingen namelijk op Paasvakantie een weekje naar Luxemburg.... inderdaad, dat was de Pasen dat het ongenadig ging sneeuwen en ijzen ! De Belgische autobaan werd tijdens onze rit een sneeuwbaan. Autootjes probeerden de exit te nemen, maar gleden allemaal genadeloos terug naar beneden...behalve wij. En dat nog met oude versleten all-season banden! Zonder meer indrukwekkend, vooral ook hoe we in dat weer, over honderd kilometer landweggetjes, goed bij onze bestemming zijn gekomen. Vooral het remmen was oppassen, want dat doe je natuurlijk niets beter dan iedere andere auto, en dan met 2200 kilo gewicht, op oude banden. Maar verder, hebben we ons geen moment onzeker gevoeld.

Daar staat tegenover dat het chassis van deze versie zo stug is als het maar kan (want gebouwd op een origineel Jeep-chassis) ten nadele van wegligging en comfort. De wagen zou zijn gebouwd voor het terrein, maar dat is niet echt te merken. Op zandpaden met ribbels en gaten hobbelt en stoot hij namelijk dat het een lieve lust is, waar onze vorige 4-wheel drive, een Nissan X-Trail, zich prima bleef gedragen. Eigenlijk is deze jaargang Mercedes ML vooral geschikt voor gladde wegen, of wel voor terrein maar dan bij heel lage snelheden, zoals onze sneeuwtocht die zich vooral in het bereik 15-50 km/u afspeelde.

Wat is/was fijn aan deze auto:
* Hoge zit, veel overzicht
* Comfortabel interieur, goed voor lange reizen met veel bagage en/of huisdieren.
* Soepele motor
* Rijdt heerlijk op de rechte, vlakke weg

Wat is/was minder fijn:
* het chassis. Kan in korte en/of snelle bochten spontaan een stap opzij zetten. Laat op landwegen met korte hobbels je nieren wandelen, en gaat bij lange hobbels spontaan vliegtochtjes maken. Onze wagens voor en na deze, resp Nissan X-Trail en BMW 525, deden en doen dat allebei veel beter.
* betrouwbaarheid. Was de belangrijkste reden de wagen weg te doen. Achtereenvolgens over nog geen 50.000 km, problemen met: de centrale vergrendeling, de CD-wisselaar, de waterpomp.
* Benzineverbruik. Zoals verwacht is de ML een benzinezuiper, ook op de lange afstand bij gematigde snelheid kwamen we niet verder dan 10 tot 11 km per liter. Op zich niet echt slecht voor dit formaat en gewicht met een 3,2 zespitter automaat.
* de automaat: goed bij opschakelen/accelleratie, minder alert bij een tussensprint, en blijft dan te lag in een hogere versnelling hangen.

Al met al missen we onze ML toch wel. De ruimte, de vierwielaandrijving en het 'King of the road' gevoel. Maar met alle zaken die uitvielen hadden we niet het 'Deutsche Grundlichkeit' gevoel (hij was ook in Amerika gebouwd trouwens) en dachten hem beter goed te kunnen verkopen/inruilen voor er misschien nog meer (dure) problemen kwamen. En zelf wilde ik ook wel eens een echte rijderwagen. Dat werd dus de BMW 5-serie.

Naschriftje: ook de inruil viel tegen. Na één jaar, bij een prijs die op het moment van aanschaf gemiddeld op 23.000 euro lag, verwachtten we zeker nog onze 16 of 17.000 te realiseren. De crisis en de belastingmaatregelen van ons fijne kabinet hakten er in. Maar ook de arrogantie van de merkdealers. Eerst geprobeerd via diverse sites, geen kopers. Het beste wat we kregen bij een dealer was 12.000. Enorme teleurstelling ! Die crisis hakte er ook hier in. En dan de opmerkingen dat het 'toch een importmodel' was. Ja, en ? Het is dezelfde auto als die uit Oostenrijk. Dat de eerste eigenaar er in de USA veel minder voor heeft betaald, zou voor de verkoopwaarde hier niet mogen uitmaken. Van dealers zijn we zo een beetje moe geworden. De Volvo spande de kroon: 8.000 euro bij inruil op een Volvo occasion van 20.000 euro ! Dat hebben we dus NIET gedaan.

2,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    2
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz M-klasse? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz M-klasse
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz M-klasse 320 CDI

    Mercedes-Benz M-klasse 320 CDI

    • 2005
    • 308.197 km

    € 8.950

    Mercedes-Benz M-klasse 400 CDI

    Mercedes-Benz M-klasse 400 CDI

    • 2001
    • 301.918 km

    € 4.950

    Mercedes-Benz M-klasse 430 8 Cilinder 4WD Aut.*NL-Auto*2de Eig!*Youngtimer*Perfect Onderh.*Afneemb. Trekhaak/Dak/Leder/Stoelverw./Cruise-Control*

    Mercedes-Benz M-klasse 430 8 Cilinder 4WD Aut.*NL-Auto*2de Eig!*Youngtimer*Perfect Onderh.*Afneemb. Trekhaak/Dak/Leder/Stoelverw./Cruise-Control*

    • 2001
    • 339.083 km

    € 5.900

Meer Mercedes-Benz M-klasse occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz M-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz M-klasse occasions
  • Mercedes-Benz M-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz M-klasse tests
  • Mercedes-Benz M-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz M-klasse index
PREMIUM
Mercedes-Benz ML 350 vs. Lexus RX 300 - Occasiondubbeltest

Mercedes-Benz ML 350 vs. Lexus RX 300 - Occasiondubbeltest

Is het toeval? De Lexus RX wordt ervan beticht een kopie te zijn van de Mercedes-Benz M-Klasse....

Lees meer
 

Mercedes-Benz M-klasse reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    5
    • 3 januari 2019
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 320 (2002)

    Mercedes-Benz ML 320 (2002)

    9
    • 8 mei 2011
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 400 CDI (2003)

    Mercedes-Benz ML 400 CDI (2003)

    18
    • 30 april 2011
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2004)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2004)

    12
    • 3 april 2010
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    • 13 januari 2008
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    • 15 oktober 2003
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2001)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2001)

    • 21 juli 2002
meer reviews
Mercedes-Benz ML350 - 2003 - 473.895 km - Klokje Rond

Mercedes-Benz ML350 - 2003 - 473.895 km - Klokje Rond

40

De Mercedes-Benz ML staat niet bekend als de meest degelijke Mercedes ooit. Toch heeft de auto...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021: SUV's

    Dit zijn de nieuwe youngtimers van 2021:...

    82
    • 6 november 2020
  • PREMIUM
    Mercedes-Benz ML 350 vs. Lexus RX 300 - Occasiondubbeltest

    Mercedes-Benz ML 350 vs. Lexus RX 300 -...

    • 29 september 2020
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 320 CDI (2006)

    Mercedes-Benz ML 320 CDI (2006)

    11
    • 4 februari 2019
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    Mercedes-Benz ML 270 CDI (2003)

    5
    • 3 januari 2019
  • PREMIUM
    Mercedes-Benz M-klasse

    Mercedes-Benz M-klasse

    • 24 april 2018
  • Mercedes-Benz ML350 - 2003 - 473.895 km - Klokje Rond

    Mercedes-Benz ML350 - 2003 - 473.895 km...

    40
    • 16 april 2018
  • PREMIUM
    Mercedes-Benz ML350

    Mercedes-Benz ML350

    • 10 april 2018
Merk
Merk
  • Nieuws
    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    162
    • 19 augustus 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz EQE SUV vanbinnen te zien

    Mercedes-Benz EQE SUV vanbinnen te zien

    48
    • 16 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    • 16 augustus 2022
  • Nieuws
    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    Vijf occasions voor de doe-het-zelver

    60
    • 12 augustus 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz sluit deal met CATL voor accu's

    Mercedes-Benz sluit deal met CATL voor...

    40
    • 12 augustus 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz EQS nog aerodynamischer door Brabus

    Mercedes-Benz EQS nog aerodynamischer door...

    20
    • 11 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz A 160 BlueEFFICIENCY (2010)

    Mercedes-Benz A 160 BlueEFFICIENCY (2010)

    6
    • 10 augustus 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden