Mercedes-Benz C 350 e Estate Lease Edition (2015) #6

autoreview

Mercedes C-klasse Estate
Mercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse Estate

Signalement

UitvoeringC 350 e Estate Lease Edition
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst334 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 334 km

Na enkele dagen in het bezit te zijn van een c350e kan ik alleen mijn keuze toelichten en de eerste ervaringen delen.

Ik heb de auto besteld zodra er een proefrit kon worden gemaakt, begin april. Dat was risicovol want de auto was van papier al bijna uitverkocht. Pas in juni kwam er uitsluitsel over de leverbaarheid in 2015, en als die toen nog te bestellen was geweest was ik geswitcht naar een xc90 t8. Die heeft namelijk 7 zitplaatsen en dat zou mij de meerprijs ten opzichte van de mercedes waard zijn geweest.

Nu de auto er is heb ik geen spijt van de keuze. Anders dan de v60 d6 is het samenspel tussen de elektromotor en de verbandingsmotor uitstekend; je kunt in deze auto prima op stroom met het verkeer mee, zonder de benzinemotor nodig te hebben, en de auto helpt desgewenst om niet te hard 'door te trappen'. Dat kan ook uit, overigens, en als je wilt is de auto bloedsnel zonder lawaai te maken. De vijfcilinder in de volvo vond ik veel te snel bijspringen en te veel herrie maken. Die auto voelt in mijn beleving ook zwaarder aan dan de Mercedes. De luchtvering maakt de auto heel comfortabel en als je wilt kun je toch ook enige dynamiek ervaren (in de stand ' individual' kun je van alles instellen, zoals de stuurbekrachtiging). Bij deze auto heb ik dus niet het gevoel veel in te leveren ten opzichte van mijn vorige auto. Dat was een bmw, een zescilinder en een e-segmenter. Compliment aan Mercedes, wat mij betreft.

Net als anderen stoor ik mij wel aan een paar kleinigheden:
- de 7g-tronic bak schakelt bij lage snelheid soms terug met een klein schokje. Hij moet soms ook even nadenken. BMW zet hier wat mij betreft de maatstaf.
- de ruitewissers voor lijken gemaakt voor een Zastava.
- de auto wordt afgeleverd op banden van Hankook (wie zegt u?)

Over het verbruik durf ik nog geen uitspraken te doen. De fabrieksopgave haal ik niet, zoveel is zeker, maar ik waag toch te betwijfelen of degenen die deze auto afkraken vanwege de geringe actieradius op stroom wel echt een punt hebben. Ik scoor op mijn eerste woon-werkrit van 56 kilometer enkele reis 1 op 21,7, waarbij ik zowel heen als terug vertrek met een volle accu. Let wel, dat is nog met een splinternieuwe motor en zonder er enige moeite voor te doen. Bijna overal waar ik naar toe moet kan ik de auto bijladen en dan hoef ik geen uren bezig te zijn om weer met een volle accu terug te kunnen. Die score zal dus nog wel beter kunnen en valt mij nu al niet tegen.

Ik heb gekozen voor de klassieke uitstraling, dat wil zeggen de Exclusive. Doet bijna niemand, om voor mij onbegrijpelijke redenen. Als je zo'n grote ster in de neus wilt kun je ook een busje kopen. Om het af te maken in de kleur donkerblauw (cavansiet), met de stoelen in grijs leer en de sierelemementen in donker hout (mat). Maakt de auto naar mijn mening erg chic en beter om in voor te rijden dan mijn vorige auto, waar ik wel eens een vervelende opmerking over kreeg van een klant ('ik kwam u tegen, in uw veel te grote auto'). Zal later een paar foto's plaatsen.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.