Mercedes-Benz C 350 e Estate Lease Edition (2015) #15
autoreview
Signalement
Uitvoering | C 350 e Estate Lease Edition |
---|---|
Versnellingen | 7, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand laatst | 18.500 km |
Leasetopper met reden
- 18.500 km
Baan opgezegd en auto ingeleverd na 18.500 km. Geen toevoegingen op het verhaal hieronder. En heel blij om nu weer meer dan 4 cilinders te rijden (zie andere review).
=============
Heb sinds 22 december 2015 een full-option C350e Estate - uiteraard in de lease. Briljantblauw met Kristalgrijs leer en mat hout. Full option (op de assistentiesystemen na). En ja RoyZ, weer zo'n review. Stop nu maar met lezen als het je niet interesseert. Voor alle anderen, hieronder in het kort mijn bevindingen tot nu toe.
Positief:
- Lichten zijn subliem en werken ook op de Autobahn helemaal goed. Groot licht zonder verblinden
- Mooie afwerking, de auto zit echt degelijk in elkaar en de materiaalkeuze is goed
- Uiterst comfortabel, de luchtvering is fijn - en op hoge snelheid zeer stabiel
- Lage kosten in de lease. Echt krankzinnig dat ik een auto van EUR 75K kan rijden voor nog geen EUR 230 netto per maand, all-in.
Voor verbetering vatbaar (we hebben thuis ook een Tesla Model S dus ik ben wat verwend):
- Elektrische actieradius is bedroevend. Woon-werk is 11 km met een klein stukje snelweg. Zodra het onder 7 gr celcius duikt red ik dat bijna niet.
- Benzinemotor nagelt als een diesel. Omdat de motor meestentijds koud is (bij korte ritten) komt hij er best luidruchtig in. Juist bij deze uitvoering is een stille motor van belang vanwege het contrast met de electromotor
- Waarom heb ik in mijn broekzak een iPhone maar een Nokia 6310 op mijn dashboard? Hiermee bedoel ik: Comand is niet verkeerd hoor maar het bediengemak van de mega touchscreen in de Tesla wordt echt niet bereikt. Dit is oude economie.
Verder voldoet de auto prima aan de verwachtingen. Snel zat, stil zat, ruim zat, etc. Moet wel zeggen dat ik de romigheid van de achtklapper in mijn BMW of de absolute stilte en het mega Koppel van de Tesla mis. En, dit is voor mijn werkgever vooral van belang: het verbruik is, vooral door de bedroevende elektrische actieradius, tot op heden een tegenvaller met 1 op 11 (combinatie stadsverkeer en lange ritten).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.