Mercedes-Benz C 350 e Estate Lease Edition (2015) #10

autoreview

Mercedes C-klasse Estate
Mercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse EstateMercedes-Benz C-klasse Estate

Signalement

UitvoeringC 350 e Estate Lease Edition
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst11.430 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Probleem auto

  • 11.430 km

Sinds augustus ben ik in het bezit van een C350e estate lease edition. Een fraaie auto om te zien en zeer goed afgewerkt. duidelijk ruimer dan de vorige c-klasse en op de kofferbak na nu ruim genoeg. Gezien de bijtelling van slechts 7% en de gunstige leasetarieven financieel een aantrekkelijk aanbod die ik dan ook vanaf een plaatje heb besteld.

Echter... de praktijk viel zwaar tegen. Na de eerste drie weken heb ik de auto teruggebracht omdat er door al het geschok van de automaat niet mee te rijden viel. Gelukkig kon de dealer er een update van de software inbrengen waardoor het al een stuk beter ging. In de hoop dat Mercedes er nog een update voor uit zal brengen ben ik weer gaan rijden. Momenteel staat er ca. 12.000 km op de teller waarvan zo'n 3500 elektrisch.

Het schokken van de automaat is nog steeds erg irritant en maakt het rijden niet bepaald tot een feest. De motor slaat veelvuldig af en aan hetgeen met de nodige schokken gepaard gaat. De dealer doet erg zijn best om dit te verhelpen echter zonder resultaat. Mercedes zelf geeft ondanks enkele verzoeken niet thuis.

Ook het remmen met de tegenstroomrem is lastig en soms zelfs gevaarlijk. Zeker als je in druk verkeer op de autobaan rijdt. De tegenstroomrem komt soms hard in en dan rem je harder dan eigenlijk bedoeld. Je kunt dit systeem helaas niet uitschakelen. De winst van dit systeem is verwaarloosbaar klein (2 km extra op 350 km rijden).

De actieradius op de accu bedraag in het beste geval 18 - 19 km. Lang niet de beloofde 31 km dus. Het pure benzineverbruik (dus minus de elektrisch gereden km's) bedraag 1 op 10 tot max. 1 op 12. Dit laatste alleen bij rustig rijden op langere afstanden. Dit verbruik is beduidend slechter dan door Mercedes wordt voorgespiegeld.

De befaamde rechtuit stabiliteit van Mercedes is helaas ook ver te zoeken. Het onderstel is in principe erg goed maar door plaatsing van de ca. 200 kg zware accu achter de achteras (slechtere plaats is er niet) wordt de auto erg zoekerig.
Dit model is duidelijk niet van meet af aan als hybride ontwikkeld.

Het vermogen van de benzinemotor is zeker niet slecht maar het is geen auto met 280 pk en een koppel van 600 Nm. De elektromotor is met 80 pk net sterk genoeg om weg te komen maar meer ook niet. Je rijdt op de benzinemotor zelden in combinatie met de elektromotor (omdat de akku dan al lang leeg is) en slechts als je lang genoeg wacht en het gaspedaal tot op de bodem intrapt krijg je het vermogen van beide motoren op de wielen. Niet te vergelijken met mijn vorige auto, een E 320 CDI, waarbij het koppel direct en heel vloeiend altijd tot je beschikking staat.

Het verdere comfort is door de luchtvering prima. Inmiddels mijn 4e mercedes met luchtvering en ook nu weer beter dan de vorige.

Al met al ben ik tot nu toe erg teleurgesteld in deze auto en denk ik niet dat ik de volledige leasetermijn ga volmaken. Ik hoop dat mercedes hier nog iets aan kan verbeteren en het vertrouwen kan herstellen. Dit is mijn 8e Mercedes in ca. 30 jaar maar veruit de slechtste.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.