Mercedes-Benz C 320 CDI Estate Avantgarde (2009)

autoreview

Mercedes-Benz C 320 CDI Estate Avantgarde (2009)

Signalement

UitvoeringC 320 CDI Estate Avantgarde
Versnellingen7, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf19.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eens tijd om terug te kijken

  • 80.000 km

Zo, ik rij nu alweer meer dan een jaar rond in de Merc dus hoog tijd om er eens een stukje aan het internet toe te vertrouwen.

De auto waar ik in rij is een ex-demo van Auto Muller, dus voorzien van al het lekkers wat Mercedes in 2009 te bieden had, AMG pakket met 18"wielen, leer, navigatie, alles automatisch, etc etc...

De drivetrain:
Heftig.. grote soepele sterke diesel en een geweldige automaat. Je kan heel rustig cruisen, zonder gebonk gewoon over de weg glijden met heel veel reserve of.. vooral als je de automaat in manual zet, en hij alle versnellingen locked, trek je zwarte strepen overal dat je wilt.

Onderstel:
Hier red het sportondersel de auto, ik heb tijdens beurten het afgelopen jaar een paar keer in een "normale" C gereden. Compleet andere auto! Hij is nog steeds niet zo scherp als een BMW 3, maar komt heel dicht bij. Vooral als je hem netjes snel rijd (remmen voor de bocht, zonder gas insturen, apex raken en dan gas er op) is hij stabiel, voorspelbaar en heel snel. De tractioncontrol laat gelukkig een beetje wilspin toe en probeert eerst te remmen voordat hij de motor knijpt (en als hij dat doet, ben je direct je snelheid kwijt door de enorme turbo)

Comfort:
Op hoge snelheden op de autostrada, autoroute, autobahn: heerlijk, op mooie vlakke stuurwegen: heerlijk, maar... op een engelse landweg, stuiterig... hobbelig... etc.. tjsa, sportpakketje he..
Binnenin: heerlijke rustige omgeving. met een gerust hart 1000 km aan één stuk rijden zonder ook maar een centje pijn. Heerlijke stoelen, alle knoppen op de juiste plek, goede airco. één echt nadeel: de airco voor achter loopt door de middentunnel, waar je been tegen aan zit en je elleboog net bij het rooster uitkomt. minpuntje.
stiekem de lekkerste optie: de automatische achterklep. Nooit meer vieze handen!

Betrouwbaarheid:
80.0000 zonder enige storing en zonder problemen.

Conclusie:

Heerlijke auto, compleet, snel, strak. grootste nadeel: je wilt nooit meer wat anders dan een Mercedes.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)
€ 809
 
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Luxury Line (4D/9A)
€ 851
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens