Mercedes-Benz C 220 CDI Elegance (1999)

Mercedes-Benz C-klasse

UitvoeringC 220 CDI Elegance
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999

Ik was op slag verliefd, Metallic Donkerblauw, CDI 220, Elegance Selection
De CDI 220 was voor toen de sterkste diesel die er in de C-klasse verkrijgbaar was, en hij gedroeg zich daar ook naar! Met een top van op de klok 205 km/h liet ik menig Mondeo en Passat achter.

Ook de uitvoering van de Benz was geweldig, niet gewoon Elegance, maar Elegance Selection, Dit wil zeggen dat er nog wat extra’s ’opgeplakt’ zaten. Automatische airco, parkeermeters, een lichtverblindende binnenspiegel, en nog wat van deze ’gadgets’.
Deze auto was in principe het diesel topmodel.

En dat heb ik geweten, er vielen elke week wel een paar bekeuringen op de mat. Eigenlijk oneerlijk, want je merkt helemaal niet dat je al 165 km/h gaat.

De auto is uiterst solide gebouwd, nooit heb ik kraakjes of piepjes ontwaard, het materiaal van het dashboard krast, scheurt of vlekt niet, en is heel sterk. Ook de bekleding op de stoelen is erg goed, geen vale plekken, en hij zit overal nog goed bevestigd.
De auto is heel doordacht in alle functies, alles aan deze auto heeft een reden waardoor je enorm veel respect voor de ontwerpers krijgt.

De auto heeft mij nooit in de steek gelaten, ik heb dan ook maar een paar problemen gehad in de 450.000 km die ik gereden heb.

Super auto!

Aircoditioning,
Accu
Terugkerend probleem met de verstuivers. Goed op letten dus!

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz C-klasse

Alphabet
Mercedes-Benz C 180 Estate Business Line (5D/9A)

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C 180 Luxury Line (4D/9A)