Mercedes-Benz 300 TD Turbo 4Matic (1989)

Mercedes-Benz 200-serie

Uitvoering300 TD Turbo 4Matic
Bouwjaar1989

Na veel zoeken en kijken eindelijk een mooie en goeie (hoop ik) gevonden. Moest ouder zijn dan 15 jaar vanwege de bijtelling.
De mb 300td turbo 4 matic was de enige die nog met 6 maanden garantie werd aangeboden. Hij is in bijzonder mooie staat, zowel binnen als buiten. Airco, elektrisch schuif-kantelraam, centrale vergrendeling en de 4wd werken ook perfect.
Verder zit er niet veel luxe aan ( elek. ramen ed) maar wat er niet in zit gaat niet kapot!
Rijdt ook heerlijk, verbaas mij erover hoeveel comfort hij heeft voor een auto van 17 jaar oud.
En met die 150 pk is het ook niet echt behelpen.

Het enige wat voor mij erg wennen is is dat getik , met name als hij koud is. Als de motor goed warm is hoor je het getik vrijwel niet.
Dus gewoon afwachten... en veel kilometers rijden.