Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2018) #2

autoreview

Mazda 3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M (2018)

Signalement

Uitvoering3 SkyActiv-G 2.0 120 GT-M
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf53.250 km
KM-stand laatst73.150 km
Lezerswaardering: 35%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe occasion

  • 53.900 km

Vorige week dus mijn renault megane ingeruilt op deze Mazda 3.
Wat een compleet uitgevoerde auto is dit.
Wel weer wennen hoe alle knoppen en instellingen werken maar ik vind dat persoonlijk altijd erg leuk.
Wat mij opvalt is hoe heerlijk de motor draait op de snelweg , lekker laag in de toeren dat is toch een verademing vergeleken met al die hoog toerende draaiende gedowngrade turbomotoren.
De auto stuurt lekker direct een is gewoon sportiever vergeleken met de renault.
Wat harder afgeveerd maar niet oncomfortabel.
De stoelen zijn stevig maar confortabel.
Op een of andere manier lijkt het wel of je in een hogere auto zit dan dat werkelijk het geval is.
Zijn er min punten?
Tot nu toe niet echt wat ik op wil merken is dan dat het geluid van de banden behoorlijk is maar dit zou kunnen komen omdat er all weather banden onder de auto liggen.
Verder ben ik zeer tevreden over de auto.
Tot de volgende update.

1600 km verder

  • 55.500 km

Na wat kilometers gereden te hebben ben ik nog steeds tevreden over de auto.
Naarmate je deze wat langer heb gaan er meerdere dingen opvallen.
Met name bij tussentijds versnellen op de snelweg vind ik de auto wat traag reageren op het pedaal zeker wanneer je rond de 90 km gas wil geven om een andere weggebruiker snel in wil halen.
Inmiddels zet ik de auto voor de inhaal actie in sport stand waardoor de auto een versnelling terug schakelt en dus direct hoger in zijn toeren zit.
Dan wil het accelereren en inhalen wel vlotten.
Wat ik ook tegen vind vallen is het aantal radio zenders wat je op kunt slaan.
Dit zijn er echt weinig.
Verder een prima wagen,

Inmiddels weer 10.000 km verder

  • 65.500 km

Ik irriteerde me aan het tikkende geluid bij het remmen op lage snelheden en wanneer je soms door een hobbel reed.
Dit verteld tegen de mazda dealer toen de auto toch voor een apk en beurt naar de garage moest. De monteur was meegereden en hoorde deze geluiden ook. Dit is te wijten aan wat speling op de remklauwen maar kan geen kwaad. Nou heb ik een hekel aan zulke geluiden maar het vervangen hiervan kost toch snel 180 per stuk en dat vind ik het ook niet waard.
Wel een minpunt van de auto.
Op 2 nieuwe voorbanden na kwam de auto probleemloos door de keuring.
Een aantal maanden geleden heb ik het intertainment systeem laten upgraden zodat er ook carplay inzit wat een hele verbetering is.
Het late schakelen van de auto bij het acceleren blijft een dingetje maar hier bieden de flippers een uitkomst. 1 of 2 versnellingen terugschakelen en hop hop gas erop dan wil deze japanse 3-er wel.
Afgezien van het vervelende klikgeluid bij het remmen bevalt de auto verder goed.

Ervaringen na 1 jaar

  • 73.150 km

Bijna 1 jaar in het bezit. Nu het wat kouder is vind ik stiekem de in mijn ogen onzinnige stuurverwarming best lekker.
Verder een prettig rijdende auto alleen mis ik wat gif bij het accelereren in de normale rijmodus.. Hier bieden de flippers uitkomst.
Min puntjes die ik ervaar is dat de keyless entry niet geheel foutloos is.
Met name dat de auto niet altijd automatisch afsluit.
Ook krijg je soms bij slecht weer of laagstaande zon een botswaarschuwing .
Wat ik vervelend vind is de tijd voor pauze melding welke soms spontaan aan gaat.
De zogenaamde hoedenplank had wel wat steviger gemogen.
Qua weggedrag en betrouwbaarheid geen klachten.
Op naar de volgende update.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mazda 3

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.