Lexus LBX 1.5 HEV AWD Cool (2024)

autoreview

Lexus LBX 1.5 HEV AWD Cool (2024)

Signalement

UitvoeringLBX 1.5 HEV AWD Cool
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf500 km
KM-stand laatst8.348 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onverwacht succesnummer

  • 500 km

Mijn vorige auto was een Volvo XC60 Insciption B5 AWD full option. Ik was de auto zat door vele storingen en piepjes en kraakjes. Volvo is Volvo niet meer. Je zou denken met de nieuwe auto een hele stap terug. Maar dat bleek niet waar. De auto is stil heeft heel veel opties aan boord en is ontzettend zuinig. In de praktijk 1 op 21. Maakt de gebruikswaardes dus waar. Ik wilde echt de AWB versie vanwege het contact met de weg. Opvallend dat zo'n kleine compacte auto zo volwaardig kan aanvoelen. Het is natuurlijk geen ruimte wonder maar voor twee personen prima. Heb je een keer extra bagage dat kan dat via een van de neerklapbare delen. Ik had al een keer mijn golfspullen mee. Het was even uitzoeken maar het ging prima. Wennen is de CVT werking omdat hij bij vol gas geven iets meer geluid geeft en een constant toerental aanhoudt om op snelheid te komen. Maar dat is slechts een klein minpuntje. De adaptieve cruisecontrole is geweldig en tussenschietende auto's vangt hij probleemloos op. Dit zijn de eerste indrukken maar ik ben blij deze switch gemaakte te hebben en 10 garantie geeft vertrouwen in weer probleemloos rijden. Later meer over deze auto.

Auto blijft verrassen

  • 2.500 km

Inmiddels meer kilometers onderweg en beter zicht op de eigenschappen van de auto. Verbruik ligt tussen 1 op 20,8 en 1 op 21 en blijft mij positief verbazen. De auto is stil, alleen bij snellere acceleratie wordt de CVT goed hoorbaar. Omdat het niet vaak voorkomt voor mij niet irritant. De auto stuurt echt fijn en laat zich makkelijk door het verkeer bewegen. De hulpsystemen doen uitstekend werk. Auto geeft bij baanverwisseling goed aan wanneer auto's in de buurt zijn. Ook in de stad geeft hij kruisend verkeer goed aan. Tot slot bij het uitstappen geeft hij obstakels aan en geeft de auto een hoorbaar signaal en gaat de deur niet open. De vering is goed alleen bij kleine oneffenheden vangt de auto het minder goed op. Drempels daarentegen gaan juist prima. Een ander iets dat zeer positief bevalt zeker nu de kou in aantocht is. De auto is uitgerust met een zogenaamde klimaat conciërge. Ik wist niet wat ik mij daarbij moest voorstellen maar wat blijkt door dit aan te zetten wordt mijn stoel en stuur vanzelf warm bij wat kouder weer en als er een passagier meegaat wordt het daar ook verwarmd. Ben ik alleen blijft de stoel koud. Goed bedacht en prettig. Deze stand laat ik lekker staan. De stereo installatie is van goede kwaliteit en verschillende soorten muziek komen er goed in uit. Inmiddels ook achterpassagiers mee gehad in de auto. Omdat we zelf een meter zeventig zijn gaat het achterin toch prima. Maar ben je rond de een meter negentig is het erg krap achterin. Dat is wel goed te weten bij de aanschaf. Maar in onze situatie is dat prima. Boodschappen zet je niet gauw op de achterbank neer vanwege de suede bekleding maar gaan prima in de achterbak. Echt grotere zaken kunnen niet vervoerd worden zonder een of twee delen van de achterbank neer te klappen. Dat geldt voor de golfspullen en laatst ook toen we iemand mee hadden met een rollator. Maar dan volstaat het neerklappen van het kleinste gedeelte (een derde achterbank). De twee schermen en head up display werken erg goed en zijn goed afleesbaar zowel overdag als in de avond. De opbergvakken in de auto vallen een beetje tegen. Heel veel kun je er niet kwijt. Soms ook niet makkelijk te pakken. Zeker de ruimte in de middentunnel onder de automaat. De stoelen zitten uitstekend en geven goede steun en zijn fijn instelbaar. Jammer dat de passagiersstoel handmatig is maar is wel de op dezelfde wijze instelbaar. De zitpositie in de auto vind ik fijn niet te hoog of te laag en je hebt goed contact met de weg. Tot slot de irritante piepjes waarmee de auto tegenwoordig wettelijk zijn uitgevoerd. In het begin liet ik die aanstaan maar dat ging toch teveel irriteren. Maar op het middenscherm zet ik in twee stappen de bordenherkenning uit en is het prima. Gelukkig gaat dat snel en wordt je niet echt afgeleid tijdens het rijden

Definitief goed gevoel bij deze auto

  • 8.348 km

Met deze kilometerstand weet je inmiddels wel of de auto echt goed bevalt. En ik kan niet anders zeggen dat ik heel erg blij ben met deze keuze. Het benzineverbruik blijft verbazen. Gemiddeld 1 op 21. Als ik niet op cruisecontrol rij merk ik dat de auto nog zuiniger kan. Soms heb ik daar zin is soms niet. Kwaliteit van de auto is echt goed. Dit bewijst bijvoorbeeld hoe de elektrische ramen openen en sluiten. Zo kan ik veel zaken opnoemen. In dan alles goed. Nee er zijn nog verbeterpunten. Zo merk ik dat het grote display kras gevoelig is. Als de schermen aanstaan merk je dat niet zo maar dat is een klein punt wat verbeterd kan worden. Bij mijn 4 wiel aangedreven versie is het contact met gaten in de weg soms een beetje storend maar op alle andere omstandigheden is de wegligging voorbeeldig. Ik begreep inmiddels dat de 2 wiel aangedreven versie daar geen last van heeft. Toch vind ik de 4 wiel aandrijving heel fijn en vindt ik beter dan de 2 wiel aandrijving. Men zegt dat het onzin is in Nederland maar daar ben ik het niet mee eens. Het wegrijden en slechte weersomstandigheden is dit toch echt fijn en geeft het extra zekerheid. Wat ook nog opvalt is dat als mijn benzinemeter nog kwart vol aangeeft ik toch maar 20 liter of minder hoef te tanken terwijl de benzine tank 36 liter. Iets wat ik bij de eerste beurt toch maar eens moet vragen want dat zou betekenen dat ik veel langer door zou kunnen rijden met de tank. De stoelen zitten geweldig en bieden veel steun. De auto is lekker stil alleen bij flink gas geven of lage stand van het elektrische volume ( 3 streepjes) kan hij geluid maken. Ook op lange ritten kom je fris en fruitig uit de auto. Kortom heel blij met deze keuze.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Lexus LBX

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.