Kia Sportage 2.0 CRDi 4WD Adventure (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sportage 2.0 CRDi 4WD Adventure |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dolgelukkig waren wij met onze nieuwe KIa Sportage. Helaas is dat na 40.000 km anders geworden: een kleine opsomming van onze ervaringen:
Raam motortje rechts achter vervangen
Turbo vervangen met 28.000 km: moet weer vervangen worden
Verstuivers vervangen
2x airco voeler vervangen (en nog niet goed)
Motorsteun los getrild
Ruitensproeier reservoir gescheurd
Bekabeling trekhaak niet geisoleerd, waardoor deze ging smelten (dealer foutje)
koppelingspedaal ’hakerig’: blijkt niet te verhelpen
Verbruik veel te hoog (1 op 9 was niet haalbaar, na software update nu 1 op 11
Kortom: we hebben deze auto nu 2 jaar en hebben gemiddeld 1x per maand in de garage gestaan. De ene keer om te laten controleren wat er nu weer was en de volgende keer steeds terug voor reparatie. Het is een geweldige woensdag middag auto met helaas een maandagmorgen motorblok. De Reactie van Kia was uitermate onbevredigend: Alles valt onder de garantie en de veiligheid van de inzittenden is niet in het geding geweest. Bij inruil voor een nieuwe Kia kregen we dan ook nul op rekest.
We hebben deze auto dan ook ingeruild voor hetzelfde type met 140PK en 6 bak. Bij de testrit scheelde dit aanzienlijk in verbruik! 1 op 13! Nu nog wachten op de levering in Augustus 2007
PROBLEMEN
ruitensproeier reservoir gescheurd
turbo vervangen bij 28.000 km. Moet weer vervangen worden
Airco sensor 2x vervangen en nog niet goed
Motor steun los getrild
Trekhaak bekabeling niet geisoleerd waardoor deze op de uitlaat ging smelten
verbruik veel te hoog
Koppelings pedaal ’hakerig’
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.