Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor Launch Edition GT-line (2023)

autoreview

Kia EV9
Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9 exterieurKia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9 bagageruimte, stoelen middelste zitrij omgedraaidKia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9Kia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieurKia EV9 interieur

Signalement

UitvoeringEV9 99.8kWh AWD Dual Motor Launch Edition GT-line
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst12.000 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

600km met 7 volwassenen

  • 2.200 km

De EV9 nu exact 2 weken in bezit, ondertussen iets meer dan 2000km op de teller. Net een 2 daagse achter de rug waar we elke dag ongeveer 600km reden, dit met 7 volwassenen. Helemaal volgeladen dus.

De koffer kon net de bagage aan, wat kleine koffers en rugzakken. Iedereen gaf aan comfortabel te zitten, ook op de 3de rij. Ze zouden de tocht opnieuw doen, wat aangeeft aangeeft dat het echt wel goed lukt met 7.

Bijna alle kilometers waren snelweg kilometers bij regen en ongeveer 10 graden, verbruik was rond de 26kw/100km dit met adaptive cruise control op 110km/u

Laden 2x per etappe, en vol laden in de nacht. laden zelf verliep zeer vlot, telkens terug tot op 80% in ongeveer 20 minuten, dit vanaf tussen de 25 tot 30%. Auto verwarmde mooi batterij voor om vlot te kunnen laden als we dichter bij stop kwamen die de KIA gps voorstelde.

Eerste laadpaal, bij eerste stop bestond wel niet, deze kwam ook voor in andere apps, dus geen KIA issue. 2de en 3de paal begon auto niet te laden, 4de paal verliep gelukkig wel vlot, alle andere stops waren er geen problemen meer. Enkel 5 bezette laadpalen tijdens de avondspits, even extra wachten dus hier…

Ik ben alvast zeer tevreden van de eerste 2200 km. Op naar het vervolg…

Update na weekend Ardèche

  • 12.000 km

Ondertussen zijn we enkele maanden en paar 1000km verder. Temperaturen stijgen, verbruik daalt.

Voorbije periode geen enkel probleem, alles loopt vlot, het blijft een fantastische ervaring om met dit beest te rijden.

Net een trip naar Zuid Frankrijk achter de rug, voor mij net iets meer dan 1000km enkel. Dit met 5 volwassenen en wat bagage. Verbruik was op eerste stukken ongeveer 23kwh/100km aan 110km/uur. Eenmaal voorbij Reims en de weg wat meer begon op, maar dus ook af te lopen zakte verbruik naar ongeveer 18kwh/100km. Dit was een aangename verrassing.

Vlotte rit dus en mooie voorbereiding om nog wat gewoon te raken aan het elektrisch reizen met de familie deze zomer.

Nog te vermelden, los van de wagen, deze zomer zal laden toch een uitdaging worden op de wegparkings.
Toch regelmatig een paal die niet werkte. Elders alles bezet, telkens voor korte tijd, dus nu nog niet echt last van gehad. Deze zomer vrees ik dat het toch nog iets slechter zal zijn…
Voor mij een les, nader je 150km rest kilometers, kijk uit naar een laadplaats. Te vol, werkt ze niet, heb je nog genoeg range om een alternatief te zoeken…

Verder in dagelijks gebruik, op voornamelijk gewone wegen, haal ik een verbruik van 18kwh/100km, deze morgen zelfs 14,8 super dus.
Bij laden tot 100% al range gehad van 575km, schitterend voor een wagen met een aangegeven range van 505km…

Het enige minpuntje uit de voorbije periode, het is een gigantische auto die je niet altijd makkelijk in een ondergrondse garage kwijt kan… je moet dan echt we alles uitje stuurkunsten halen…maar met dit beest wel te verwachten natuurlijk :-)

Zie al uit naar de volgende kilometers!

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia EV9

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.