Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Kia
  • Carnival

Kia Carnival 2.7 V6 LX (2007)

autoreview

Kia Carnival 2.7 V6 LX (2007)
Anoniem
  • Anoniem7
  • Gebruikersreview
15 juni 2016 om 10:53
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCarnival 2.7 V6 LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst199.984 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne Full-size MPV

  • 168.000 km
  • 15 juni 2016

In 2012 kocht ik als opvolger van een Chrysler Voyager een Kia Carnival III. Dus de wat hoekiger en fractioneel compactere versie.
Dankzij de uiterst slechte reputatie van zijn voorganger was deze V6 ronduit goedkoop in aanschaf.
Al na enkele maanden heb ik er een LPG-installatie in laten bouwen, gezien het gewicht en slagvolume leek mij dat ik het verbruik nooit beter dan 1:7,5 zou kunnen krijgen. Dat klopte. Wel is de wegenbelasting door deze meest milieuvriendelijke brandstof (als ik het niet opmaak wordt het afgefakkeld) de lucht in geschoten: € 166,- per maand.
De auto rijdt veel strakker dan de Voyager, is wel wat minder doordacht op diverse details. Maar ik heb er nog geen enkele storing aan gehad.
Wel is het onderhoud ronduit duur op deze auto. Een MPV van 2 ton is natuurlijk niet goedkoop te onderhouden, maar de onderdelen voor deze auto horen in het hoekje 'exoot' (dus alleen fabrieks en geen namaak) en daardoor zijn ze veel duurder. Remmen vervangen is al gauw € 220,- per kant en die lust hij graag.
Lampjes houdt hij ook van; met koplampen doe ik meestal slechts een half jaar....dealer kon niets vinden.....
In de (vele) vakanties hangt er een 1500 kg caravan achter en dat gaat comfortabel en stabiel tot hoogst illegale snelheden. Ook vrij steile hellingen zijn goed te bedwingen.
Lastig is het doseren van de koppeling en aan de voetbediende parkeerrem moest ik ook even wennen.
De binnenruimte is enorm; recent gebruikt als verhuiswagen en er kan idioot veel in als je alle stoelen eruit haalt.
Waarschijnlijk wordt mijn volgende auto toch weer een Voyager, maar dan wel een Grand Voyager; die biedt op de achterste zitplaatsen net wat meer ruimte en daarvoor is het onderhoud stukken goedkoper.

Kortom; voor weinig geld een ruime en zeer goed rijdende MPV (met hoogste veiligheidswaardering in zijn klasse destijds) gekocht. Maar onderhoud kost meer geld dan ik gewend was.

Einde verhaal

  • 199.984 km
  • 18 mei 2018

Na heel wat kilometers komt dan toch het moment om afscheid te nemen. De kosten beginnen steeds meer op te lopen. Alle onderhoud kost bij deze auto de hoofdprijs. Als dan de compressor van de airco het begeeft (vervangen inclusief vullen en arbeidsloon ca. €1.400,- geen grapje) en de motor weer eens op een cylinder te weinig loopt en inhoudt bij lage toeren. Dan begin ik het op te geven.
Heel veel plezier gehad van de enorme binnenruimte en de rust tijdens het rijden. De hoge zit is geweldig en het geluid en de souplesse van de V6 zijn ook fantastisch. Niet al te snel, wel dorstig (gelukkig lpg) maar altijd soepel.
Hij gaat eruit omdat de kosten te hoog oplopen en wij de binnenruimte niet meer per sé nodig hebben.
Als opvolger een wat compactere Mitsubushi Grandis gekozen. Wanneer ik daar meer ervaring mee heb zal ik ook daar een review over schrijven.
Conclusie Kia Carnival;
+ ruim (stoelen eruit en je hebt 3.400 liter bagageruimte...)
+ fijne motor
+ zitpositie
+ reisauto
+ weinig storingen
+ zeer stabiele caravantrekker
- kosten van werkelijk alles; mrb € 167,- per maand op lpg, alle onderdelen duur; bijv. distributie en grote beurt € 1.200,-
- verbruik circa 1: 6,5
- windgeruis bij hogere snelheden

3,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Kia Carnival? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Kia Carnival
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Kia Carnival specificaties
  • Kia Carnival occasions
  • Kia Carnival video's
Advies en informatie
  • Kia Carnival tests
  • Kia Carnival gebruikersreviews
  • Kia Carnival index
PREMIUM
Hyundai Bayon vs. Kia Stonic - Dubbeltest

Hyundai Bayon vs. Kia Stonic - Dubbeltest

Met de Bayon heeft Hyundai een tweede SUV-achtige in de compacte klasse, want hij opereert...

Lees meer
 

Kia Carnival reviews

  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.7 V6 LX (2007)

    Kia Carnival 2.7 V6 LX (2007)

    • 15 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.9 CRDi VGT LX (2007)

    Kia Carnival 2.9 CRDi VGT LX (2007)

    2
    • 17 juni 2011
  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.9 CRDi VGT X-ecutive (2007)

    Kia Carnival 2.9 CRDi VGT X-ecutive (2007)

    • 4 september 2007
  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.7 V6 EX (2006)

    Kia Carnival 2.7 V6 EX (2006)

    9
    • 18 mei 2007
  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.9 HPDI EX (2004)

    Kia Carnival 2.9 HPDI EX (2004)

    1
    • 9 april 2007
  • Gebruikersreview
    Kia Carnival 2.9 HPDI EX Luxe (2002)

    Kia Carnival 2.9 HPDI EX Luxe (2002)

    • 16 mei 2004
meer reviews
Test: Kia EV6 GT

Test: Kia EV6 GT

189

Met 585 pk, 740 Nm en een 0 tot 100-tijd van 3,5 seconden stoot de Kia EV6 GT in één keer door...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Kia Carnival als luxueuze vierzits-MPV

    Kia Carnival als luxueuze vierzits-MPV

    12
    • 12 juli 2021
  • Nieuws
    Kia Carnival nu ook vanbinnen te zien

    Kia Carnival nu ook vanbinnen te zien

    15
    • 13 juli 2020
  • Nieuws
    Dít is de nieuwe Kia Carnival

    Dít is de nieuwe Kia Carnival

    18
    • 24 juni 2020
  • Nieuws
    Nieuwe Kia Carnival kijkt om het hoekje

    Nieuwe Kia Carnival kijkt om het hoekje

    6
    • 18 juni 2020
  • Nieuws
    Nieuwe Kia Carnival maakt eerste kilometers

    Nieuwe Kia Carnival maakt eerste kilometers

    3
    • 6 februari 2020
  • Nieuws
    Gefacelifte Kia Carnival gelanceerd in Zuid-Korea

    Gefacelifte Kia Carnival gelanceerd in...

    19
    • 26 maart 2018
  • Nieuws
    Gefacelifte Kia Carnival gespot

    Gefacelifte Kia Carnival gespot

    9
    • 29 augustus 2017
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    Kia EV6 77.4kWh Plus Advanced (2022)

    2
    • 6 augustus 2022
  • Nieuws
    Kia Niro (2019) - Facelift Friday

    Kia Niro (2019) - Facelift Friday

    24
    • 5 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

    Kia EV6 77.4kWh AWD GT-Line (2022)

    5
    • 4 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia ProCeed 1.5 T-GDi GT-Line (2021)

    Kia ProCeed 1.5 T-GDi GT-Line (2021)

    • 2 augustus 2022
  • Nieuws
    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van Nederland

    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van...

    115
    • 2 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine (2020)

    Kia Ceed Sportswagon 1.0 T-GDi DynamicPlusLine...

    • 1 augustus 2022
  • Test: Kia EV6 GT

    Test: Kia EV6 GT

    189
    • 31 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden