Hyundai Ioniq 6 77.4kWh 4WD Connect (2023)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Ioniq 6 77.4kWh 4WD Connect |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2023 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 6.000 km |
| KM-stand laatst | 38.800 km |
Wat een zalige auto
- 8.900 km
Niets dan lof over deze geweldige auto. Prachtig design, zeer goede wegligging, heel zuinig in het verbruik. Een auto die zich in het EV segment onderscheidt in vormgeving. Mij zul je nooit in een SUV zien rijden.
Ik mag mijzelf een pittige rijder noemen, structureel rijd ik te hard.
Maar evengoed scoort de auto met een buitentemperatuur van plm. 7 graden een gemiddeld verbruik van 14,7 kW/100km. Airco op 21 graden, rijverlichting aan zodat je makkelijk een range van 450-480km haalt.
Dat vind ik een indrukwekkende score.
De auto is fluisterstil, ligt als een blok op de weg.
Via carplay klinkt Spotify prachtig op de (standaard uitgevoerde) geluidsinstallatie.
Ja en die piepjes waar iedereen het over heeft.
De EU wettelijke rij-hulpsystemen zijn een vast gegeven, daar kan de auto niets aan doen. Maar als je netjes stuurt valt het allemaal reuze mee!
Sommige kan je ook uitzetten.
Qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid schoort Hyundai hoge punten en heeft daarmee in de jaren een sterke reputatie opgebouwd. Voor mij was dat ook een belangrijke overweging om voor dit merk te kiezen.
De auto laad ik uitsluitend op met een 11kW 3-fase oplader, thuis en op het werk. Ik verwacht dat het de levensduur van de accu ten goede zal komen.
Ik heb uiteraard wel een laadpas in bezit om ook onderweg te kunnen laden, maar zal dat zoveel mogelijk vermijden.
Boordaccu 12V overleden
- 38.800 km
Na bijna 39.000km zonder enig mankement te hebben gereden was het ineens goed mis. Ik was nog geen 5 kilometer van huis of ineens hield de auto zeer krachtig in en een alarm tekst verscheen op het dashboard scherm: ' Storing in het 12V circuit' De auto reed nog een kleine 100 meter verder met een gangetje van 30km/uur en stopte er toen definitief mee.
De handrem blokkeerde en het contact viel uit. Daar stond ik, midden op de weg in druk verkeer! Je schrikt je helemaal dood!
Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd. Hyundai Pechhulp was redelijk snel ter plaatse en had het probleem meteen gevonden. Er werd een kleine accu aan de 12V boordaccu van de auto verbonden, het contact sprong weer aan en kon de auto op de ambulance worden gereden.
Diagnose bij de dealer gaf aan dat zowel de 12V accu en de ICCU oplaadmodule stuk waren. Dat werd gelukkig snel onder garantie verholpen.
Ik wil met dit bericht de bezitters van een IONIQ 6 adviseren om de auto bij de dealer te laten inspecteren of de inspectie / recall m.b.t. de boordaccu is uitgevoerd. Zeer belangrijk om narigheid en ongelukken te voorkomen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai Ioniq 6
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Ioniq 6 Lounge 77.4 kWh
- 2024
- 15.000 km

Hyundai Ioniq 6 Business 77.4 kWh 229pk | Premium Audio | Adaptive cruise controle | Dodehoek detectie | Elektrische achterklep | Head-up display | 360 graden camera | Stoelverwarming | Warmtepomp | Bestuurdersstoel met geheugen
- 2025
- 3.000 km

Hyundai Ioniq 6 Lounge Sky 77 kWh 229pk | Premium Audio | 360 graden camera | Adaptive cruise controle | Dodehoek detectie | Bestuurdersstoel met geheugen | Elektrische achterklep | Head-up display | Full LED verlichting | Panorama schuifdak | Stoelventilatie | Stoelverwarming | Warmtepomp
- 2024
- 43.421 km
Lees ook

Test Hyundai Ioniq 6 N – Brave e-sedan ontpopt zich als waanzinnig feestbeest

Hyundai komt met sportief aangeklede Business Editions

Zo ver komt de Hyundai Ioniq 6 77,4 kWh in de praktijk

BYD Seal vs. Hyundai Ioniq 6 - Vergelijkende Test

