Hyundai i30 2.0 T-GDI N2 Performance (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | i30 2.0 T-GDI N2 Performance |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 74.000 km |
KM-stand laatst | 745.000 km |
Ondergewaardeerde hothatch
- 745.000 km
Hallo allen,
Na 3 volkswagen ups versleten te hebben , waarvan de laatste een TSI met 145 pk was ik toe aan iets anders.
De Up is in zijn klasse een prima wagen, volwassen , goedkoop om te rijden en in mijn geval behoorlijk vlot. Dingen die ik miste was;
- De Up was behoorlijk rumoerig op de snelweg
- Een week onderstel, even een bochtje pakken is er niet hij. Echt goede onderstellen zijn niet te koop. Ik had een kw v1 maar vond dit heel erg stug en in de hoogste stand raak je drempels.
Het is natuurlijk nooit bedoeld als mini hot hatch. Maar ik verlangde naar meer vermogen, betere stoelen , remmen etc..
Welke wensen had ik nog meer ;
- geen iritante veiligheids waarschuwingen die niet of je elke keer uit moet zetten
- panoramadak
- iets met een beetje power dus wat grotere motor
- benzine verbruik maakte me niet zoveel uit, ik rij 8000 per jaar
Goed, ik heb best wat verstand van autos en techniek. Zie vaak ook als er panelen niet helemaal goed staan of de auto is overgespoten. Nu heb ik een aantal auto gehad die orgineel Nl en meestal eerste eigenaar waren;
- Leon cupra 290 NL auto, gehele voorkop was gespoten en diverse kieren. Stond bij een vw dealer. Ging als een kanon, kon alleen niet hersteld worden en ging niks van de prijs af….
- Polo GTI net exemplaar , alleen rood ? Ik heb 1 keer een rode auto gehad dit was bijzonder slecht te verkopen en dramatische restwaarde. Plus het imago van een polo gti had ik mijn twijfels bij nu ze betaalbaarder worden
- Audi A3 40 tfsi , het laatste bouwjaar 8V. Nieuw is niet altijd beter, het oude model is toch stukje mooier met alu klik knopjes en de algehele afwerking. Jammer dat deze auto van een blinde was geweest. Alle velgen kapot, zeer slecht herstel spuitwerk. Ging niets van de prijs af en werd ontvangen met een gevoel zo dus jij komt een audi kopen? Dit was bij een audi dealer
- BMW f20 120i in het sunset orange. Prachtige wagen, mooier als het nieuwer model. En ja de achterwielaandrijving merk je, zo ook de fijne ZF transmissie. Weer hetzelfde verhaal, nieuw is niet altijd beter. Helaas was de auto erg geleefd, stuur helemaal kaal, krassen op de achterkant van de stoelen , deurrubber verot. Voor en achterbumper schade. Dit kon ik op eigen kosten laten maken. Hierdoor werd de 1 serie mij net te duur.
Toch maar kijken naar een import? Ik ben in het bezit van een lakdikte meter en wel enig technische kennis.
Toen zag ik een i30n op marktplaats staan. Van de eerste nederlandse eigenaar die de i30 3 jaar in bezit heeft gehad en nog geen 15.000 had gereden.
Mij werd verteld dat de auto binnen stond en werd gebruikt als hobby auto. Er zat voor meer als 5000,- bpm op , dus hij was naar mijn idee niet dubbel gevouwen nederland binnengekomen. Het is van orgine een duitse auto.
De beste meneer opende de garage en daar stondtie , de I30n. In een kleur die ik nog nooit gezien had. De meeste zijn blauw. Op de foto komt de kleur een beetje saai over maar het staat de hyundai prachtig.
Daarna kwam de start, wat een geluid ! Dit is nog geen opf dus er kwam een flinke brul uit.
Toen de auto in de zon stond verbaasde mij hoe goed de auto erbij stond. Werkelijk geen krasje of iets. De beste man was er zeer zuinig op geweest. Er waren geen tekenen van schades of overspuiten.
Korte proefrit gemaakt. Van alle testen die ik had gelezen had ik nu eindelijk de kans om dit ook te ervaren. Wat viel op;
- Wat een wegligging
- Een van de beste sounds voor een 4 cil en geen opf natuurlijk
- Geen iritante piepjes
- Gewoon overal knoppen , normale analoge tellers
- Interieur viel niet tegen, tuurlijk wat harde materialen , maar alles oogt netjes
- goede sportstoelen, voor het mooie nog iets te hoog
Uiteindelijk ben ik tot een mooie deal gekomen. Hij was om de 10.000 km bij de hyundai onderhouden en had 74.000 km gelopen. Enkel een beurtje moest gebeuren en nieuwe banden. De prijs was heel fair. Het scheelde zon 9.000 euro met een vergelijkbare die bij de dealer stond.
Eenmaal thuis heb ik gelijk nieuwe olie+ filter besteld. Dit omdat de hyundai pas over een maand tijd heeft doe ik tussentijds een oliewissel. Het is voor mij kinderspel. Ik ben er ook nog niet uit of ik (bijna) alles zelf ga onderhouden.
Banden zijn ook nieuw besteld. De huidige banden zijn oud , 6 jaar en de auto verdient wel nieuw rubber. Continental sportcontact 7 komt erop.
Als ik wat meer kilometers erop zet zal ik nog updates plaatsen. Voorlopig ben ik heel blij met mijn aankoop. Familie of vrienden, de meeste hebben deze auto nog nooit gezien. Ik geniet nu al van het pesten van de amg lines, m pakkets en r line. Die hebben blijkbaar ook geen idee wat het is.
Ik ben van plan de auto niet te gaan verbouwen. Er komen zeker geen extra lipjes , verlagingsets etc op. Ik besteed mijn geld liever aan goed onderhoud.
Tot snel weer
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Hyundai i30

Had je deze auto's al gezien?
![Hyundai i30 2.0 T-GDI N2 Track Perf.[Pano Memory Seats Orig. NL]](https://cdn.autotrack.nl/cdn-cgi/image/width=320/57777750/0-fc10749ae45dfdda9604e8cb08b064da.jpg)
Hyundai i30 2.0 T-GDI N2 Track Perf.[Pano Memory Seats Orig. NL]
- 2018
- 113.726 km

Hyundai i30 Wagon 1.0 T-GDi ComfortLine Apple/Carplay Trekhaak Camera Stoel/stuur Verwaming
- 2019
- 95.270 km

Hyundai i30 Wagon 1.0 T-GDi 120pk Comfort | Navigatie | Camera Achter | Cruise Control | Parkeersensoren Achter |
- 2019
- 43.012 km
Lezersreacties (0)
Reageren