Hyundai i20 1.2i DynamicVersion (2009)

autoreview

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20

Signalement

Uitvoeringi20 1.2i DynamicVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf28 km
KM-stand laatst500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Gewoon goed

  • 160 km

Gisteren heb ik mijn Hyundai I20 1.2 Dynamic afgehaald.
Die kleur Sparkle Blue is gewoon betoverend mooi.

De verkoper heeft uitvoerig uitleg gegeven over de auto alvorens we onze eerste kilometers mochten gaan maken.
Dit is wel prettig, en heb je niet zo'n kopen, betalen, zoek het maar uit gevoel. Mijn vriendin heeft op de koop toe nog een bloemetje gekregen ook.
Na ons veel veilige KM gewenst te hebben vertrokken we dan eindelijk...

De stoelen zitten heerlijk stevig, en die ondersteuning in de zij is gewoon lekker. De wagen trekt behoorlijk op, en schakelen bij 2500 is geen probleem, in welke versnelling dan ook. Maar let wel, als je de snelweg op moet rijden, dan moet je toeren iets opvoeren ( 3000 / 3500 ) wat overigens aardig dicht bij de fabrieksopgaaf komt als maximum koppel. Toerental op snelweg bij 120 Km/h = 3500, voor de liefhebbers.

Comfort: De airconditioning doet zijn werk zéér goed.
Ventilator op stand 1, stand gezicht, 2e streepje blauw vanuit het midden. Ideaal voor een aangenaam temperatuurtje te krijgen.
Alhoewel dit een handmatig te bedienen airco is, vind ik hem minstens evenwaardig aan de VW Climatic ( semi automatische airco ).
De boordcomputer is uitermate makkelijk en duidelijk af te lezen.
Alles in 1 overzicht: Tijd, buitentemperatuur, trip verbruik.
De vering is inderdaad zoals de reviews al laten weten; dynamisch afgesteld. Maar niet te hard hoor. Lekker sportief. En dit is de enige auto waarbij ik het gevoel heb dat ie niet overhelt in een bocht. Op het klaverblad ( kerensheide Zuid-Limburg ), ben ik vanaf de E314/A76 vanuit Belgie, richting Einhoven E25/A2 gereden.
Die lus heb ik met gemak met 70 KM/H kunnen nemen.

Conclusie:

Absoluut geen goedkoop koreaantje gevoel, maar een volwaardige wagen. Behoorlijk uitgerust in de dynamic uitvoering, voor een geringe meerprijs t.o.v. de Active version. De 1.25I motorisatie is natuurlijk geen scheur-ijzer van de hoogste rangorde, Maar daar heb ik bewust voor gekozen. extra notitie: de stuurbekrachtiging voelt een stuk beter aan als in de 1.4 versie naar mijn mening. En de auto voelt ook sneller aan met optrekken.
tijdens het schakelen voel is de auto nog geen enkele keer 'naar voren geschoten. Wegrijden bij een stoplicht gaat vloeiend en redelijk snel, maar schumacher sprints moet je er niet mee proberen te maken. Op de snelweg kun je rustig maar gestaag een inhaalmanouvre maken in de 5 zonder gevaarlijke situaties te veroorzaken. En als de auto eenmaal op de gewenste welke gewenste snelheid dan ook is, kun je het gaspedaal een paar milimeter tot helemaal naar boven laten komen en toch op snelheid blijven. ( beinvloed ook het verbruik gunstig ). Mijn gemiddelde verbruik na ongeveer 150 Km gereden te hebben zowel binnen als buiten de bebouwde kom, en snelweg is 6L op 100Km. Ik hoop dat het verbruik na goed ingereden te zijn, nog omlaag zal gaan.
Update volgt spoedig. ( ik maak ongeveer 400 a 500 Km per week ).

Algehele indruk: zeer positief.
Negatieve punten: geen
Problemen: geen

Update

  • 500 km

Zoals beloofd een update van deze review.

Na nu 500+ Km gereden te hebben, moet ik zeggen dat ik me steeds vertrouwder voel in mijn nieuwste aanwinst.
Heb de tank zondag vol gegooid ( 35 euro in Belgie aan eur 1.22 ).
Dat betekend dat ik grofweg 28.7 liter heb bijgetankt ( meter stond op ongeveer een kwart.

Enige zaken zijn mij opgevallen: verbruik op boordcomputer
De boordcomputer geeft naar mijn mening een onbetrouwbaar verbruik aan vanwege het volgende:
1 van de mogelijkheden is actueel verbruik ( een balkje horizontaal van 0 naar 30 gaat ).
Wat mij opvalt is dat als je stilstaat er een actueel verbruik van 30 liter op 100 Km verstookt wordt ?!? ook had ik hier liever cijfers gezien ipv een balkje.

Aan het stuk afwerking aan de linker kant van het dashbord zit speling. ( het gedeelte dat je aan kunt raken als de linker portier openstaat zit enigzins los ). Hierover neem ik nog contact op met de dealer.

Voor de rest, ben ik nog dik tevreden met de rijkwaliteit / Plezier dat de I20 mij verschaft.

Tot de volgende keer maar weer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.