en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | i20 1.2i ActiveVersion |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 4.100 km |
KM-stand laatst | 4.100 km |
De Hyundai i20 kocht ik in augustus 2009 2e-hands bij een merkdealer. Leuk was dat de auto nog steeds 2,5 jaar garantie had. Bij de deal inbegrepen bedong ik een in kleur gespoten achterspoiler, een armsteun voor en instaplijsten voor en achter. Een extra spatlappenset kostte nog eens € 49,--.
Op de dag van aankoop liet ik bij een banden en velgenspecialist LM-velgen monteren in kleurcombinatie chroom/zwart. Het staat de zwarte auto prima. Prijs inclusief montage € 400,--.
Zelf monteerde ik aan de binnenzijde chromen strips op de voor en achterdeuren en het dashboard. De zwarte kentekenplaathouders verving ik door chroomkleurige. Daarnaast kreeg de auto een carbonlook handgreep voor de handrem, een andere dakantenne en carbonlook pedalen. Het wat sobere interieur kreeg een sportiever en zelfs een wat chiqe overkomen. Totale kosten voor deze accessoires € 100,--.
Van het begin af aan hield ik het verbruik bij. Ik rij nagenoeg alleen korte afstanden, veel op landelijke weg en soms in het stadsverkeer. Ik pas vrij consequent het nieuwe rijden toe. Uit gaande van de daadwerkelijk getankte liters is het verbruik met een huidige tellerstand van 17.706 KM 1 op 19,1.
Storingen, rammeltjes in de auto, klachten en/of ergernissen heb ik, geen enkele. Na een jaar kreeg de auto vanwege het beperkte aantal kilometers die ik rij een beurt. Kosten € 190,--.
De i20 heeft m.i. geen sterkere motor nodig dan de 1,2 liter. In een autotest las ik dat de 1,2 liter nauwelijks onder doet voor de 1,4 liter.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.