Hyundai i20 1.2i ActiveVersion (2009)

autoreview

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20

Signalement

Uitvoeringi20 1.2i ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf4.100 km
KM-stand laatst4.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aankoop

  • 4.100 km

De Hyundai i20 kocht ik in augustus 2009 2e-hands bij een merkdealer. Leuk was dat de auto nog steeds 2,5 jaar garantie had. Bij de deal inbegrepen bedong ik een in kleur gespoten achterspoiler, een armsteun voor en instaplijsten voor en achter. Een extra spatlappenset kostte nog eens € 49,--.
Op de dag van aankoop liet ik bij een banden en velgenspecialist LM-velgen monteren in kleurcombinatie chroom/zwart. Het staat de zwarte auto prima. Prijs inclusief montage € 400,--.
Zelf monteerde ik aan de binnenzijde chromen strips op de voor en achterdeuren en het dashboard. De zwarte kentekenplaathouders verving ik door chroomkleurige. Daarnaast kreeg de auto een carbonlook handgreep voor de handrem, een andere dakantenne en carbonlook pedalen. Het wat sobere interieur kreeg een sportiever en zelfs een wat chiqe overkomen. Totale kosten voor deze accessoires € 100,--.
Van het begin af aan hield ik het verbruik bij. Ik rij nagenoeg alleen korte afstanden, veel op landelijke weg en soms in het stadsverkeer. Ik pas vrij consequent het nieuwe rijden toe. Uit gaande van de daadwerkelijk getankte liters is het verbruik met een huidige tellerstand van 17.706 KM 1 op 19,1.
Storingen, rammeltjes in de auto, klachten en/of ergernissen heb ik, geen enkele. Na een jaar kreeg de auto vanwege het beperkte aantal kilometers die ik rij een beurt. Kosten € 190,--.
De i20 heeft m.i. geen sterkere motor nodig dan de 1,2 liter. In een autotest las ik dat de 1,2 liter nauwelijks onder doet voor de 1,4 liter.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.