Hyundai i20 1.25 DynamicVersion (2009)

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20

Uitvoeringi20 1.25 DynamicVersion
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009

1e twee maanden

Heb de i20 nu ruim 2 maanden in gebruik en moet zeggen dat ik nog steeds zeer enthousiast ben over het kleine Koreaantje.
Uitrusting van de auto is zeer compleet en alles laat zich zeer gemakkelijk bedienen.
Heb de auto laten voorzien van andere LM velgen echter met behoud van de originele banden om de auto een iets persoonlijkere uitstraling te geven.
Tot op heden moet ik zeggen dat het verbruik toch fors hoger uitvalt dan de folders doen geloven, tot op heden zit ik in de mix op ca 1 op 15 hetgeen al netjes is maar volgens de folders zou het in de buurt van de 1 op 19 moeten zijn.
Dat brengt me gelijk op het grootste punt van kritiek de brandstof meter vind ik erg onnauwkeurig, het lampje gaat branden en dat zit er nog zeker 10-12 liter in de tank en de boordcomputer geeft aan het eind aan dat je nog zo´n 60 km kan afleggen en je knippert 1 x met je ogen en de boordcomputer geeft helemaal geen km meer aan en dan wordt je best nerveus.
Als je dan gaat tanken en denkt dat er dan de max hoeveelheid brandstof in kan (45L) sta je toch gek te kijken als je er echt niet meer dan 39 liter in kan krijgen.
wellicht dat het verbruik straks met hogere buitentemp. flink gaat dalen.

aanzienlijk zuiniger

Heb de afgelopen periode met aanzienlijk meer snelwegverkeer een stuk betere resultaten gehaald qua verbruik de laatste tank lag het verbruik op 1 op 17.5 wat toch wel netjes te noemen is, met een normale rijstijl 100 waar 100 mag en gewoon 120 waar 120 kan en in de bebouwde kom een toch wel pittige rijstijl.
Afgelopen week door de dealer gebeld dat de auto even terug moet voor een controle?? Weet nog niet van wat maar dat zullen we nog wel vernemen.
Wat ik echter toch wel ga missen tov vorige auto is de cruise control, wellicht is dat een toekomstige optie om achteraf in te laten bouwen!

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.