Hyundai i20 1.25 ActiveVersion (2010)

autoreview

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20Hyundai i20

Signalement

Uitvoeringi20 1.25 ActiveVersion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf27.500 km
KM-stand laatst28.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nog even wennen

  • 28.300 km

Ik houd van het Nieuwe Rijden en mag mezelf dus onder de zuinige rijders scharen. Met mijn vorige auto, een Renault Twingo Alizé (1999) is dat een beetje een sport geworden, zeker toen bleek dat ik het opgegeven verbruik van 1:17,6 met deze auto met redelijk gemak naar een gemiddeld 1:19 kon tillen door beter anticiperend te rijden. Het gebruik van Total Excellium bleek daarbij een extra welkom hulpmiddel.

Inmiddels begin ik na de eerste volle tank en een week rijden met de I20 ervaring te krijgen op het gebied van het zuinig rijden met deze auto. Officiëel staat ie te boek als zuinig en moet een 1:19,2 gemiddeld haalbaar zijn. Gemiddeld, dus dat mag je verwachten bij een evenwichtige verdeling van stads- en snelwegverkeer. De verschillen in dat gebruik lijken verder uit elkaar te liggen dan bij de Twingo, ofwel de Twingo lijkt wat dat betreft minder dorstig binnen de bebouwde kom, maar daarentegen weer minder zuinig op de snelweg.

De eerste week heb ik afgesloten met een gemiddeld verbruik van 1:18,3. Ik moet daarbij aantekenen dat ik bij het rijden op de snelweg uitging van het zuinige Twingo-gemiddelde van nét onder de 100km/u. Inmiddels krijg ik de indruk dat de I20 op de snelweg op z'n zuinigst rijdt rond de 110km/u en daar zou ik de eerste week flink verspild kunnen hebben...

In ieder geval kan ik de eerste ervaringen afsluiten met een stukken gunstiger conclusie dan ik van de meeste andere I20-rijders tot nu toe heb mogen lezen...

Qua wegligging is het een enorm groot verschil en ben ik zeer tevreden. Zeker in het bochtenwerk heeft de I20 veel minder de behoefte om 'rechtdoor' te willen gaan en laat ie zich dus veel prettiger sturen, wat zeker ook voor de passagiers een aangenaam pluspunt is.

Verrassend is ook de beenruimte achterin. De Twingo stond daarom bekend, maar die was dan ook variabel door de verschuifbare achterbank. Dat heeft de I20 niet, maar de resterende beenruimte bij volledig naar achter geplaatste voorstoelen is absoluut niet slecht.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.