Honda S2000 (2005) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | S2000 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand laatst | 14.000 km |
ERVARINGEN
- 27.000 km
De S2000 is een échte rijdersauto. Vandaar ook dat de keus op deze auto is gevallen en niet op z’n ’concurrenten’ zoals de SLK, Z4 en Chrysler Crossfire Cabrio. Voor een acceptabele prijs kan je in een auto rijden die het race-auto-gevoel benaderd.
Tot 6000 toeren is het een normale auto en wordt dan ook voor woon-werk verkeer door mijn vriendin gebruikt. Maar laat het v-tec systeem eens lekker z’n werk doen en het lijkt ineens of je in een heel andere auto bent gestapt. De pk’s komen op een geweldige manier vrij en lekker driften in de bocht is eenvoudig te doen. Toch blijft de auto je een heel vertrouwd gevoel geven. Maar pas op met een nat wegdek...
Even bestond er twijfel over de enkele linnen kap. Zou deze wel van voldoende kwaliteit zijn om het vocht/condens, waar je in een cabrio toch al snel wat last van hebt, wel buiten houden? Maar na een sneeuwrijke winter en een zeer vochtig voorjaar hebben we besloten geen hardtop aan te hoeven schaffen. De cabriokap is overigens zeer snel en eenvoudig te bedienen.
Het comfort van de auto is redelijk. Een sportauto hoort nu eenmaal stug afgeveerd te zijn en goed ’de weg door te geven’. De stoelen zitten prima en geven voldoende steun. Jammer dat het stuur niet (meer) in hoogte verstelbaar is.
De digitale tellers zijn niet altijd even duidelijk, maar geven wel het eigenwijze karakter van deze auto goed aan. Jammer dat het klokje geen 24-uurs aanduiding heeft. Ook een boordcomputer(tje) had geen overbodige luxe geweest.
De kofferbak is voor een sportauto groot genoeg. Er passen twee sporttassen in, dus je kunt er goed mee op vakantie met twee personen. Onhandig is wel dat een eventueel lekke band niet in de kofferruimte past: waar laat je die band dan (kofferklep loslaten)?
Update 9-9-2008
Tja, na drie jaar hebben we afscheid genomen van de S2000.
Het gemis van een achterbank werd m'n vriendin echt te groot. Heb je een mooie cabrio voor de deur staan en dan ga je met lekker weer toch met de Altea op pad omdat de hondjes mee moeten.
Opvolger is een Mini Cooper S cabrio geworden. Leuke en speelse auto, maar haalt het bij lange na niet bij de S2k.
Ik zal 'm echt missen ;-(
Owja, wat de dealer precies aan de bak heeft gedaan zal ik wel nooit te weten komen, maar nooit meer problemen met de koppeling gehad.
PROBLEMEN
- 14.000 km
Het tot nu toe enige probleem dat zich voordoet is dat er kleurverschil tussen de plastic delen en de metalen delen ontstaat. Oorzaak volgens de dealer is dat onder invloed van zonlicht lak nu eenmaal anders reageert op plastic dan op metaal.
Update 12-04-2007:
De S2000 bevalt nog steeds zeer goed. Een fijne auto om gewoon mee te rijden en een beest als je ’m eens lekker lostrekt.
Maar .... we hebben wel een probleempje met de versnellingsbak.
Als de motor koud is is er niets aan de hand, maar zodra de motor goed warm is gaat de koppeling bij ’zware’ belasting slippen. Even volgas met slippende achterwielen bij het stoplicht weg wil gewoon niet lukken. De auto staat in z’n eerste versnelling, koppeling op laten komen en vol gas: auto klimt in de toeren maar blijft op z’n plek staan.
We zijn reeds bij de dealer geweest en volgens hem lag het aan te dunne versnellingsbak-olie (???) De uitlaten lopen vlak langs de bak en daardoor wordt de olie te dun met als gevolg dat de koppeling gaat slippen.
Omdat ik zelf geen verstand van auto’s heb, moet ik het voorlopig maar doen met dit verhaal.
Probleem is voorlopig opgelost door dikkere olie te gebruiken. We zullen zien of dit blijft helpen ...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.