Ford Puma 1.0 EcoBoost 155pk ST-Line X First Edition (2020) #3

autoreview

Ford Puma 1.0 EcoBoost 155pk ST-Line X First Edition (2020)

Signalement

UitvoeringPuma 1.0 EcoBoost 155pk ST-Line X First Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst35.000 km
Lezerswaardering: 34%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lime ST line -X first edition

  • 10.200 km

Heerlijke auto , het rijgenot en sturen met de lekkere motor en klein elektrisch duwtje in de rug. Van 2 naar 3 naar 4 naar 5 lekker snel en heerlijke flexibiliteit.

Verbruiks cijfers zijn goed, maar had iets beter verwacht gezien de introductie berichtgeving, maar nog steeds rond 1 op 18 zonder al te veel moeite.

Rijdt in de sport stand voor beste stuur en rijgevoel. Wel alert blijven je gaat al te snel een beetje te hard :)

Ik rij regelmatig in de nieuwe Kuga phev en deze Puma , voor de ruimte en lekker groot de Kuga , de Puma is duidelijk de vlotte sportievere en strakker op de weg liggende auto.

Knipoog naar de GT en oude Puma qua voorkant looks.

Deze ST Line X first edition met haar pak aan extra options (elektrische achterklep, keyless entry, winter pak, ST pack en alle rijders hulpmiddelen en led lampen, panorama dag and metallic lak) nagenoeg identiek aan de Vignale.

De afneembare trekhaak een fijne extra optie die ik niet wilde missen. Door hogere kracht en nm's speelt de 155pk mhev haast met wat er achter hangt. Ook met aanhanger is de auto goed in balans en wegligging blijft top. Al is dit qua eigen gewicht geen auto die pretendeert een echte caravan trekker te zijn gezien het wat lagere eigen gewicht , zal je toch heel goed onderweg zijn met kleine caravan , vouwwagen of aanhanger.

Als je deze leuke vind om te zien , is het een aanrader.

Ford Puma eco en boost ?

  • 19.500 km

De 20000 km mijlpaal komt eraan. Met zonnige km's op de Franse autoweg wordt deze wel gehaald.

Ik kan niet anders dan concluderen dat de Puma met zijn 155 pk en de extra power mhev heerlijk rijdt en stuurt.
Ook is de auto best heel ruim (in zijn soort en buitenaf meting; zeker voor een 2 persoons huishouden.

Zo gemiddeld tussen de 1 op 17 en en 1 op 21 qua verbruik , heel netjes al naar gelang je rijstijl.

Anders dan een elektrische check en vervanging van accu , kort na aanschaf( blijft niet op spanning waardoor steeds de deurontgendeling en achterklep onsluitinting met de sensesoren het niet naar behoren deed, wat adequate en direct door de dealer geheel naar tevredenheid is opgelost.

Ook gemerkt dat de auto bij steady 80-90 km per uur wel heel zuinig kan rijden. Dat is een snelheid die je in Nederland vaak kort durend rijdt. In buitenland gaat dat beter, en bij redelijk vlakke weg zie ik verbruik van 1 op 30 !! Wel onder ideale omstandigheden dat wel.

Al met al een zeer fijne auto. Kan niet anders zeggen.

Mis ik iets ? Ja als er wat te wensen over is : geheel elektrisch en traploos verstelbare bestuurdersstoel , dat had fijn geweest (ervaring uit eerdere Mondeo Ghia waar dat zeel goed bevallen is).

Puma extended 3 jaar en 35000 km

  • 35.000 km

De Puma inmiddels veel zichtbaar en opmars is gestaag gaande.

Met naar de originele eerste editions en 2022 updates, ook inmiddels een ST.

Ziet eruit als een mini suv rijdt als een sportwagen.
De St line x met 155pk is elke minuut rijden een feest. Zelf naar de winkel of het ritje naar werk.

Vakantie in zijn een lust op allerlei soorten wegen.

Ford heeft het hier echt voor elkaar. In deze prijs klassen en segment is er niets wat beter rijdt stuurt en op de weg ligt.

Km na km zuinig en lekker rijden. In 3 jaar een klein probleem (accu) wat ook in grotere broer Kuga phev opspeelde.kennelijk een batch mindere kwaliteit of minder betrouwbare onderdelen bouwer.

Na vervanging inmiddels 2 jaar probleemloos en economisch goed zuinig mee te rijden.

De St line X first edition met alle Extras destijds was aan de prijs, maar inmiddels is alles duurder..... . Op leer na is deze met alle extra,s een vignale , en deze 155 pk heeft nog de cilinder uitschakeling.

Tip aan ford : zorg dat het als bij de ST de rij modus knop op stuurwiel zit en niet naast de handrem, bij alle Puma,s . Veiliger en handiger.

Op naar de 60000km.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Puma

DirectLease
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (5D/6H)
€ 489
 
Arval
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 513
 
Alphabet
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/6H)
€ 559
 

Gerelateerde forumtopics