Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line X First Edition (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Puma 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line X First Edition |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 28.100 km |
eerste rit
- 5 km
Het op halen van de auto bij Wensink Doetinchem is op zich al een feestje. Tot de af levering houden ze je op de hoogte waar die is en foto"s sturen. Maar over de auto heb al een paar weken terug een proefrit gehad van zo 2 uur. En dat was gelijk het gevoel van wat een wagen is dit weer.
Wat is zoal een verschil met een fiesta die ik hier voor had.
Het start en stop veel beter.
Zodra je de koppeling in duw en de rem dan slaat de motor af. Dit is wel goed gedaan wat bij de fiesta een drama is.
De auto kan zelf parkeren.
Full led wat een verlichting is dat nooit gedacht het zoveel verschil met gewone verlichting geeft.
Blind spot naast je en bij achteruit rijden geeft die een signaal als er iets in je omgeving op duikt. De auto heeft rondom sensors dus om heel de wagen heen geeft die melding als er een opstakel is.
Automatische achterklep een gemak met je handen vol even voetje onder wagen en klep gaat open.
Intelligente cruise control past ook snelheid aan de borden langs de weg.
Fordpass auto open op afstand en alles zien in de app waar die staat en hoe staat van auto is. Benzine en service enz.
Met de test rit en wat ik nu gereden heb is wel duidelijk er veel power in zit. De hybrid pakt heerlijk op en zorg dat de auto in zo 9 seconden 100 rijd.
Voor wat er meer op zit kan je kijken op ford site
Bij de 5000 km zet ik erop wat ik van het rijden in ze geheel vind is het nog te snel voor.
eerste 1000 km
- 1.100 km
Na wat instellingen en uit proberen heb ik de banden op 2.3 bar voor en 2.1 achter gezet. Dit rijd goed ook op slechte wegen zoals waar ik woon kinderkopjes. Verder al wat rij standen geprobeerd en normaal of sportief zijn mij favorieten. Ook heb ik nu android auto en dat is toch wel beter dan de sync3 Navi die een weg van bijna 2 jaar oud niet herkend. Nu kan ik via google of wat op me mobiel staat gebruiken. Ook de automatische achterklep is een genot even voetje onder bumper en open gaat die.
hoe bevalt het
- 5.000 km
Nu zo 5000 kilometer gereden met de Puma en merk je dat het rijden nu pas begint alles gaat soepeler en verbruik is als je wil best zuinig te noemen. Heb nu op snelweg en cruise control aan de 21,1 op een liter gehaald. Ook met het uitrollen voor de bochten en stoplichten is veel besparing te behalen je remt af op de hybrid motor die laad gelijk op en kan je power weer gebruiken voor het weg rijden. Het hobbelen op slecht wegdek is nu ook veel minder dan in begin denk het allemaal wat soepeler is geworden. Begin er steeds meer van te genieten hoe het rijd
een jaar verder
- 24.000 km
Hoe is het jaar rijden vergaan. Een feest is het wat rijd dit goed was wat snel met inruilen van de Fiesta die mij ook heel goed beviel Maar vond de Puma er gewoon uit springen. Enigste wat irriteerde in het begin dat de automatische achterklep niet altijd open ging als je voet onder bumper door veegde. Na een update was dit opgelost geen last meer mee. Het verbruik zit ergens tussen de 18 km op een liter benzine dat is mooi met mijn rijstijl. De navigatie vergeten we maar heb android auto dan gebruik je de navigatie van de sync 3 niet meer. Dit zit standaard in de Puma en werkt perfect. De android auto geeft veel rust met navigeren je zeg wat je wilt en klaar. Je kan Google maps gebruiken of Waze je zit niet meer naast de weg op je scherm perfect. Als je 1 minpunt wilt noemen android auto moet wel met de usb kabel verbonden worden met de sync 3 maar verder geen last. Ook kan je via android auto berichten sturen zet tekst in spraak om wel zo veilig. Spotify zit er ook op dat werk ook goed dus geen mobiel meer in je handen.
De voorruitverwarming is ook een genot had ik al in me fiesta´s maar nu ook stoelverwarming en stuurverwarming erbij. Verder nog niks gehad behalve een terug roep actie maar daar kon ik op wachten. Ford heeft hier een goed produkt neer gezet.
Grote problemen
- 28.000 km
Op 21 juni stonk de puma behoorlijk ruik te naar vis of vies water zoiets. Na weg gereden te zijn begon het feestje de linker ramen gingen open. Dacht zo Ford heeft dat ingebouwd bij stank luchten. Dicht wilde ze niet meer. Toen de sync 3 scherm knipperd en weg navigatie. Toen gingen mijn ruitenwissers ook nog even mee doen. En het koppelingspedaal kwam ook niet helemaal meer terug. Ja ford hulp gebeld en uitgelegd wat er was. Ja het regende dus ramen open niet zo handig. Gevraagd ik kan nog rijden zou ik zelf naar een dealer rijden beter dan wachten met alles open in regen.
Let nu op doe dat niet laat ze komen je gaat volledig voor gaas. Ford Assistance krijg je dan niet als je zelf naar dealer rijd. Of je er nou meer schade mee krijg door te wachten doet er niet toe. Dus bij de dealer hoop gedoe omdat ik dan geen recht op een auto heb 2 dagen. Ford Assitance houd voet bij stuk geen hulp gehad geen melding. De ford dealer heeft met mijn dealer gesproken en ze hebben het samen opgepakt. Hiervoor bedankt ford wensink en dekker autogroep. Wat is er nu aan de hand de bodem staat vol water het schuim is nat onder de matten en boven kant alles droog. Dus het loopt ergens langs naar binnen of komt ergens van onderen. De auto staat nu 4 dagen bij de dealer en is half uit elkaar gehaald als ik de monteur moet geloven. Wat een kwaliteit ford je leest de ellende van de Kuga en andere fords kom daar de Puma nu ook bij. Ben wel benieuwd wat ford nederland hiermee gaat doen. Want water en elektronica gaat niet samen denk ik aan roest en zo
De puma is terug
- 28.100 km
Vandaag kon ik de Puma weer ophalen. Hier voor bedankt Dekkergroep Alkmaar. De oorzaak was een rubberstrip aan de bovenzijde van het schutbord los. Hier door liep er water in het interieurfilterhuis die filter was dus dreifnat en zorgde voor de stank in de auto. Verder liep daar ook weer water uit en dat gaf de sluiting en vreemde dingen in de auto. Ze hebben de auto gedroogd en alles wat nat was gedroogd. Verder hebben ze bepaalde modules op nieuw uit gelezen en uitvoerig getest. Tot nu toe doet alles het goed. Ook een nieuwe interieurfilter is erin gezet . De auto heeft er 5 dagen gestaan was wel even een klusje. Maar de leen auto een nieuwe focus was wel een mooi gebaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Puma
Had je deze auto's al gezien?

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line 125PK | Winter pack | Driver ass pack 2 | Comfort pack
- 2022
- 32.287 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line , Adap. cruise, Keyless entry,
- 2024
- 13.887 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium 155PK | NL-AUTO! | DEALER OH! | WINTERPACK | NAVI | PARK SENS V+A | LED | CRUISE CONTROL | PRACHTIGE STAAT!
- 2022
- 71.479 km