Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line X (2021)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Puma 1.0 EcoBoost 125pk ST-Line X |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand bij aanschaf | 12.000 km |
KM-stand laatst | 22.100 km |
Puma is een fijne auto
- 20.000 km
De BMW cabrio 335 was alweer 11 jaar oud. Ik zocht iets nieuws, waar mijn vriendin ook in wil rijden. Zo kwamen we uit op de Puma. Dan graag eentje met alle opties erop en gelukkig had de lokale Ford dealer zo eentje net binnen gekregen. Een Duitse import met 12k op de teller. Hij zag eruit als nieuw. Ik heb een proefrit gemaakt en gelijk de gekocht met een goede inruilprijs voor de BMW. Deze puma zit vol met handigheidjes. Denk aan stuurverwarming, voorruit verwarming, een moderne app, een schuifkantel dak, instappen en starten zonder de sleutel te gebruiken en achterklep automatisch open en dicht. De kofferbak ruimte is groot genoeg en hij rijdt heel erg zuinig. Op de snelweg 1 op 20 en in de stad 1 op 18. Ik ben zeker tevreden. We zijn ermee naar Oostenrijk gereden en de cruisecontrole met lane assist werken uitstekend en maakt het rijden erg relaxed. Tot zo ver alle positieve geluiden. Nu de minder positieve opmerkingen. Het heeft niet de kwaliteit van BMW. De Puma heeft 8 B&O speakers, maar die zijn van niet al te beste kwaliteit. Bij de BMW klinkt het allemaal veel voller en beter. De BMW had ook geen enkele rammel. Dat kan ik niet zeggen van de Puma. Er zit altijd wel ergens een rammeltje, wat ik ook wel irritant vind. De garage heeft al het eea verholpen en misschien is die laatste ook nog wel te verhelpen, maar ondertussen hoor ik wel iets wat er niet bij hoort. Nu komt mijn grootste ergenis. De stoelen zitten op zich lekker en zijn ook goed instelbaar, maar de zittingen zijn te kort. Bij lange ritten krijg ik pijnlijke benen en dat geldt ook voor mijn vriendin. Die BMW zat perfect, maar helaas is dat bij de Puma niet het geval. Of de stoelen laten vervangen door bijvoorbeeld Recaro of een andere auto. Ik ben er nog niet uit.
Een jaar lang met plezier rijden in de Puma
- 22.100 km
Ik ben nog steeds erg enthousiast. Een leuke hippe moderne auto met alles erop en eraan. Hij heeft mij nog niet in de steek gelaten. De stoelen wil ik nog wel vervangen met het type ASS. Ga ik pas doen, wanneer we weer lange ritten gaan maken. Ik vind het gerammel de laatste tijd meevallen. De Ford garage is altijd erg behulpzaam. Had een probleem met de accu en die hebben ze vervangen. 1 op 18 is realistisch. Bij 100 km/uur op de snelweg rij je 1 op 20 en in de stad 1 op 16. Straks mogen we weer 130 en dan zal het verbruik wel richting de 1 op 15 gaan. 1 x per maand ga ik naar de wasstraat. Met een paar vogelpoep plekken, heb ik nu wel 3 kale stippen zonder lak en dat vind ik wel jammer. Verder zit er geen kras op zit de puma goed in zijn blauwe lak.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Puma
Had je deze auto's al gezien?

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line 125PK | Winter pack | Driver ass pack 2 | Comfort pack
- 2022
- 32.287 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line , Adap. cruise, Keyless entry,
- 2024
- 13.887 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium 155PK | NL-AUTO! | DEALER OH! | WINTERPACK | NAVI | PARK SENS V+A | LED | CRUISE CONTROL | PRACHTIGE STAAT!
- 2022
- 71.479 km