Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (2022)

autoreview

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (2022)

Signalement

UitvoeringPuma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf900 km
KM-stand laatst50.128 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

één jaar Ford Puma

  • 50.128 km

Sinds november 2022 ben ik gestart bij mijn huidige werkgever. Bij de functie hoort ook een lease auto.
Mijn voorkeur ging uit naar een auto met:
Automaat, adaptive cruise control, trekhaak.

In verband met een tijdelijk contract was de keuze beperkt, wel was er een Ford Puma Titanium automaat beschikbaar met cruise control (geen adaptive) .
De automaat ging wel boven de keuze voor de adaptieve cruise control.
Een trekhaak is toen alsnog geinstalleerd.

De auto werd geleverd met 900 km op de teller.
De Titanium versie is de "kale" versie van Ford. In deze business versie zijn de volgende opties beschikbaar.
lane departure waarschuwing, automatisch grootlicht, verwarmbare spiegels, uitstap verlichting, android auto, verkeerbord herkenning, diverse rijmodus .
Mijn versie heeft geen camera, parkeersensoren voor.
Bij veel andere merken zit er minder op de "kale" versie.

De 1.0 3 pitter is snel genoeg om vlot mee te kunnen komen in het verkeer. In de sport stand (icm automaat) kan ik prima op de linkerbaan staan bij de verkeerslichten.
In de normaal modus rijd de auto heerlijk soepel en schakelt erg fijn. De automaat zorgt voor een fijn rijdende auto. Met de auto start-stop is het in de file niet altijd fijn, ik schakel deze dan uit. (kan met een knop)

Het gemiddelde verbruik staat nu op 5,3 l/100km (1 op 18,9). De meeste ritten zijn over de Nederlandse snelwegen. Omdat dit meestal overdag is blijft het gemiddelde erg netjes.

Eind november worden er all weather banden gemonteerd. Dit in verband met een rit naar Duitsland.
Daar kon de snelheid naar boven. Het weer liet het niet toe om de maximale snelheid (190 km/u) te bereiken.
Bij 170 km/u hield het op.
Je merkt dan wel dat het wind geruis erg toeneemt.
Met de radio iets harder verliep de reis wel erg voorspoedig.

De kilometers vliegen voorbij als in mei 2023 de auto zijn eerste beurt krijgt. De kilometer stand was toen 29.587
Naast een basis beurt zijn alleen de ruiterwisser bladen vervangen.

Momenteel heb ik de 50.000 kilometer overschreden.
En moet de auto over een week terug naar de leasemaatschappij. Er komt dan een Renault Megane E-tech voor in de plaats.

Plus punten:
schakelt soepel
vlotte auto
grote opberg ruimte onder de kofferbak


min punten:
een onhandige hoedenplank

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Ford Puma

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.