Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2022) #3
autoreview
Signalement
Uitvoering | Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 14 km |
KM-stand laatst | 6.500 km |
Zwarte kat
- 3.500 km
We hebben gekozen voor de Puma omdat we een kleinere auto zochten die voldoende bagageruimte biedt tijdens autovakanties. We zijn nog maar met twee en af en toe zitten er kleinkinderen achterin. De Puma ziet er leuk uit en rijdt en stuurt lekker. Sinds 2000 koop ik alleen auto’s met automaat omdat het veel comfortabeler is in de file. Vaak genoeg in gestaan helaas. We hoopten dat het brandstofverbruik rond 1 op 20 zou liggen zoals te lezen is in andere review’s. Echter is de versie met automaat ondanks de hybrid elektrische ondersteuning toch behoorlijk dorstiger. Zuiniger dan 1 op 14 lukt met mijn doorgaans wat snellere rijstijl niet. Ondanks grotendeels snelweg kilometers. Oorzaak is dat de eindoverbrenging te hoog is. Bij 130 kmh is het toerental ruim 3000. Mijn vorige auto bmw 320i GT automaat zat bij 130 op 2000 toeren en een gem. verbruik van 1 op 13.
Verder is de kleinere cabine toch wel wennen en is de kwaliteit van de lak minder sterk dan van mijn vorige auto’s. Na 3000 km al zichtbare steenslagschade. Wellicht vergelijk ik appelen met peren, maar dit is mijn ervaring.
Desondanks rijdt en stuurt de auto erg prettig en strak. Vergelijkbaar met de BMW. Maar de laatste wint.
Update
- 6.500 km
We hebben de auto nu twee maanden en zijn er mee op wintersportvakantie geweest in Frankrijk. Dus veel snelweg op constante snelheden tussen 130 en 160 kmh en fijn sturen door de haarspeldbochten in de bergen. Gemiddeld verbruik ook bij deze laatste 3000 km ook tussen de 1 op 13,5 en 1 op 14. Best netjes, maar had zuiniger verwacht. De auto wat beter leren kennen en ben niet ontevreden. Positief vind ik de besturing, stil interieur en comfort van de rijhulpsystemen. Verbeter punten: bestuurderstoel zou nog een standje verder naar achter moeten kunnen, bevestiging hoedenplank kan wat steviger, openhoudstang zit in de weg bij vullen ruitensproeiertank, bediening cruisecontrol ook met stappen van 5 kmh kunnen doen, knipperlicht in spiegelsbehuizing niet zichtbaar van binnenuit.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Puma


Uitgelicht aanbod

Ford Puma ST-Line X 1.0 Hybrid 125PK | Adaptieve cruise control | B&O audio | Adaptieve LED koplampen | Winter pack | Parkeercamera | Privacy glass | Blinde hoek detectie
- 2021
- 26.134 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line X | Adaptieve Cruise Controle | Stoel, Stuurwiel- én Voorruitverwarming | B&O Audio | Digital Cockpit |
- 2022
- 7.750 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium | Winterpack | Climate Control | Massage | DAB | Navigatie
- 2020
- 32.943 km
Lees ook

Ford Puma vs. Volkswagen Taigo - Dubbeltest

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid - Op de Rollenbank

Ford Puma – Opel Mokka – Toyota Yaris Cross – Volkswagen T-Cross - Multitest

Hyundai heeft beste multimedia in compacte klasse

Seat Arona vs. Ford Puma - Dubbeltest
