Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2022) #3

autoreview

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2022)

Signalement

UitvoeringPuma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst6.500 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zwarte kat

  • 3.500 km

We hebben gekozen voor de Puma omdat we een kleinere auto zochten die voldoende bagageruimte biedt tijdens autovakanties. We zijn nog maar met twee en af en toe zitten er kleinkinderen achterin. De Puma ziet er leuk uit en rijdt en stuurt lekker. Sinds 2000 koop ik alleen auto’s met automaat omdat het veel comfortabeler is in de file. Vaak genoeg in gestaan helaas. We hoopten dat het brandstofverbruik rond 1 op 20 zou liggen zoals te lezen is in andere review’s. Echter is de versie met automaat ondanks de hybrid elektrische ondersteuning toch behoorlijk dorstiger. Zuiniger dan 1 op 14 lukt met mijn doorgaans wat snellere rijstijl niet. Ondanks grotendeels snelweg kilometers. Oorzaak is dat de eindoverbrenging te hoog is. Bij 130 kmh is het toerental ruim 3000. Mijn vorige auto bmw 320i GT automaat zat bij 130 op 2000 toeren en een gem. verbruik van 1 op 13.
Verder is de kleinere cabine toch wel wennen en is de kwaliteit van de lak minder sterk dan van mijn vorige auto’s. Na 3000 km al zichtbare steenslagschade. Wellicht vergelijk ik appelen met peren, maar dit is mijn ervaring.
Desondanks rijdt en stuurt de auto erg prettig en strak. Vergelijkbaar met de BMW. Maar de laatste wint.

Update

  • 6.500 km

We hebben de auto nu twee maanden en zijn er mee op wintersportvakantie geweest in Frankrijk. Dus veel snelweg op constante snelheden tussen 130 en 160 kmh en fijn sturen door de haarspeldbochten in de bergen. Gemiddeld verbruik ook bij deze laatste 3000 km ook tussen de 1 op 13,5 en 1 op 14. Best netjes, maar had zuiniger verwacht. De auto wat beter leren kennen en ben niet ontevreden. Positief vind ik de besturing, stil interieur en comfort van de rijhulpsystemen. Verbeter punten: bestuurderstoel zou nog een standje verder naar achter moeten kunnen, bevestiging hoedenplank kan wat steviger, openhoudstang zit in de weg bij vullen ruitensproeiertank, bediening cruisecontrol ook met stappen van 5 kmh kunnen doen, knipperlicht in spiegelsbehuizing niet zichtbaar van binnenuit.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Ford Puma

DirectLease
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Titanium (5D/6H)
€ 489
 
Arval
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid Titanium (5D/7A)
€ 534
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens