Ford Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Puma 1.0 EcoBoost 125pk Hybrid ST-Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 5.956 km |
KM-stand laatst | 10.500 km |
Fiësta XL
- 10.500 km
Een Ford Puma aangeschaft en mijn Ford Focus ingeruild. De auto was tweedehands maar had slechts 6000km gelopen. ik wilde niet weer een focus omdat ik de auto te groot vond worden en deze slecht onder de carport past.
Een Puma rijdt meer als een Fiësta dan als een Focus. Erg lichtvoetige auto met een zeer strak weggedrag. De grenzen van de auto liggen ver. De auto is gewoon snel, meer dan genoeg voor de Nederlandse wegen. Ook bij de tussenacceleratie bij het oprijden van de snelweg zit je snel op 100-120 km, kortom een soepele auto. De auto is erg stil, ook bij hogere snelheden. Bij de ST line is de vering wel aan de stugge kant en dit merk je vooral op Duitse snelwegen met matig asfalt.
Auto is een ST-line met nog wat extra's zoals het winterpakket (stoel- en voorruitverwarming), dakrelingen, getint glas aan de achterzijde. Fijne stoelen met goede ondersteuning. Auto is achterin erg ruim en ik kan achter mezelf zitten met 1.87m. Kofferbak met de megabox is echt een geweldige vondst. De effectieve ruimte van de kofferbak neemt daarmee enorm toe. Eigenlijk vind ik de Puma meer een Fiësta stationwagon. Er zitten ontzettend veel opties, piepjes, mogelijkheden en instellingen op de auto en het duurt echt wel even voor je alles kunt gebruiken.
Verbruik ligt tussen de 5.6l/100km en de 5.4L/100 km wat zelfs beter is dan de Ford Focus en deze auto is veel sneller. Verder tot nu toe geen mankementen.
De auto heeft verschillende rij modi : Glad, Terrein, ECO, Sport en Normaal. Auto start altijd in normaal en je kunt het niet op een andere stand laten staan. Er zit een behoorlijk verschil tussen de standen, Bij sport merk je echt een groot verschil in de gasrespons (auto hangt echt aan het gas) en het afremmen op de mild hybrid is dan ook versterkt.
Opvallend is het LED dimlicht een enorm verschil met halogeen je hebt echt een bredere lichtboog en minder verstrooiing. Automatisch grootlicht werkt fantastsich.
mindere zaken: Lane departure systeem is soms erg gevoelig dit kun je wel instellen en de "collision" warning ook, die geeft soms meldingen als je lang een rij auto's rijdt met een bocht en het systeem "denkt" dat er auto of obstakel is.
Als totaalpakket werkt de auto en hij ziet er erg mooi en sportief uit en heeft ook een echte fun factor.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Puma
Had je deze auto's al gezien?

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125pk Aut. ST-Line | Nieuw Model ! | Navi | Climate | Adaptive Cruise | Camera | Panoramadak | Elektrische Achterklep | Trekhaak | Winter Pakket
- 2024
- 12.450 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid ST-Line X Automaat | Panoramadak | Adaptieve cruise | 19'' | Winter-Pack
- 2024
- 10.852 km

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid 125pk Aut. ST-Line | Nieuw Model ! | Navi | Climate | Adaptive Cruise | Camera | Panoramadak | Elektrische Achterklep | Trekhaak | Winter Pakket
- 2024
- 12.639 km