Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 (2019) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mustang Fastback GT 5.0 V8 |
---|---|
Versnellingen | 10, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand laatst | 37.500 km |
Ford Mustang GT, omdat het nog mag in Duitsland.
- 37.500 km
Nadat ik zeven jaar geleden gepensioneerd ben, verhuisde ik naar de mooie Eifel in Duitsland. Autorijden is hier nog prettig en zeer betaalbaar, reden om in 2020 de Yaris Hybrid te verruilen voor een nieuwe bj.2019 Ford Mustang GT.
Met full options, inclusief MagneRide is mijn handgeschakelde Mustang 5.0 GT facelift hier goedkoper dan een VW Golf in Nederland. Vergelijkbare AMG's, RSsen en M automobielen zijn hier gemiddeld minstens 60% duurder, maar dat zijn duidelijk beter afgewerkte auto's. De interieurafwerking, de kwaliteit van het leer en het plastic is bij de Duitsers van een hoger niveau. Ook de lakkwaliteit, en dan met name op de aluminium panelen, is niet erg goed.
Maar bij de Mustang draait alles om de beleving, de geweldige sound van de motor, de 450pk, de heel behoorlijke wegligging dankzij de de moderne wielophanging.
De nieuwe generatie Mustang7 heeft een interieur als van een Tesla, maar bij de Mustang6 wordt de nostalgie levend gehouden met onder andere grote verchroomde schakelaars in het dashboard. Die knipoog naar de rijke historie van de Mustang bevalt mij beter dan het Tesla achtige interieur van de nieuwste versie.
Qua wegligging op hoge snelheden kan de Mustang zich niet meten aan de Duitse premium merken. Bochten op hoge snelheid op een golvend wegdek voelen soms aan als een ongewis avontuur, de ophangingsrubbers zijn het zwakke punt van de wielophanging.
Afhankelijk van de rijstijl varieert het verbruik tussen de 20 en 9 liter per 100 km. Een vakantie van een week naar en in Noord Italië leverde een verbruik op van 10 liter.
De Europese uitvoering van de Mustang heeft te lange overbrengingen, de 6e versnelling is in de praktijk beperkt bruikbaar. Dit om de verbruikscijfers gunstig te laten lijken.
Voor langdurig gebruik op het circuit is de GT niet erg geschikt, thermische problemen in de motor of achteras zorgen voor teruggedraaid vermogen. De Mach1 uitvoering is daarvoor geschikter.
De volgende problemen heeft de auto gehad sinds 2020: Wiellager, wielophangingsrubber, drukverschilsensor en corrosie op aluminium plaatdelen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren