Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 (2019) #2

autoreview

Ford Mustang Coupé
Ford Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang CoupéFord Mustang Coupé

Signalement

UitvoeringMustang Fastback GT 5.0 V8
Versnellingen10, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst37.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ford Mustang GT, omdat het nog mag in Duitsland.

  • 37.500 km

Nadat ik zeven jaar geleden gepensioneerd ben, verhuisde ik naar de mooie Eifel in Duitsland. Autorijden is hier nog prettig en zeer betaalbaar, reden om in 2020 de Yaris Hybrid te verruilen voor een nieuwe bj.2019 Ford Mustang GT.

Met full options, inclusief MagneRide is mijn handgeschakelde Mustang 5.0 GT facelift hier goedkoper dan een VW Golf in Nederland. Vergelijkbare AMG's, RSsen en M automobielen zijn hier gemiddeld minstens 60% duurder, maar dat zijn duidelijk beter afgewerkte auto's. De interieurafwerking, de kwaliteit van het leer en het plastic is bij de Duitsers van een hoger niveau. Ook de lakkwaliteit, en dan met name op de aluminium panelen, is niet erg goed.

Maar bij de Mustang draait alles om de beleving, de geweldige sound van de motor, de 450pk, de heel behoorlijke wegligging dankzij de de moderne wielophanging.

De nieuwe generatie Mustang7 heeft een interieur als van een Tesla, maar bij de Mustang6 wordt de nostalgie levend gehouden met onder andere grote verchroomde schakelaars in het dashboard. Die knipoog naar de rijke historie van de Mustang bevalt mij beter dan het Tesla achtige interieur van de nieuwste versie.

Qua wegligging op hoge snelheden kan de Mustang zich niet meten aan de Duitse premium merken. Bochten op hoge snelheid op een golvend wegdek voelen soms aan als een ongewis avontuur, de ophangingsrubbers zijn het zwakke punt van de wielophanging.

Afhankelijk van de rijstijl varieert het verbruik tussen de 20 en 9 liter per 100 km. Een vakantie van een week naar en in Noord Italië leverde een verbruik op van 10 liter.

De Europese uitvoering van de Mustang heeft te lange overbrengingen, de 6e versnelling is in de praktijk beperkt bruikbaar. Dit om de verbruikscijfers gunstig te laten lijken.

Voor langdurig gebruik op het circuit is de GT niet erg geschikt, thermische problemen in de motor of achteras zorgen voor teruggedraaid vermogen. De Mach1 uitvoering is daarvoor geschikter.

De volgende problemen heeft de auto gehad sinds 2020: Wiellager, wielophangingsrubber, drukverschilsensor en corrosie op aluminium plaatdelen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.