Ford Kuga 2.0 TDCi 136pk AWD Titanium (2009)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kuga 2.0 TDCi 136pk AWD Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2009 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand bij aanschaf | 124.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
De klos
De auto begon met schokkend te rijden en we konden geen vrachtauto meer inhalen, omdat hij smoorde. Ook viel de motor stil. In de garage een nieuwe brandstoffilter geplaatst, welke bij de laatste grote beurt is vergeten te vervangen en dus veel te lang heeft gezeten. Er zat een vreemde kleur vloeistof in. Deze eruit laten lopen en bij het ontluchten kwam er blanke diesel weer te voorschijn. Het rijden was een stuk beter, maar nog niet vlekkeloos. Toen kwam het moment, dat hij zeer slecht wilde starten. Wederom naar de garage en de brandstoffilter eruit. Zat er weer sinas kleurige vloeistof in de filterbak en... zelfs in de tank, die ik een 2 dagen ervoor afgevuld had bij dezelfde pomp bij ons in het dorp. Alles laten testen, inkl de verstuivers, omdat in eerste instantie de brandstofpomp goed zou zijn, hetgeen dus naderhand niet bleek te kloppen en dus een vervangende pomp geplaatst. Kostenplaatje 1665,00 euro. Men beweert, dat de toevoeging van biodiesel (5.25%) de oorzaak zou kunnen zijn ivm. bacterievorming. Ik rijd weinig km's voor een diesel op jaarbasis, ca. 10.000Km. Mijn vraag aan deskundigen onder u: Mag een Ford Kuga met een km stand van 145.902km nu al een dergelijke manco vertonen? Wat zal de exacte reden van de oorzaak zijn?
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.