Ford Ka 1.2 Titanium (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ka 1.2 Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand laatst | 21.132 km |
Ervaringen na een jaar
- 16.820 km
Ik heb mijn KA 1.2 titanium gekocht in Maart 2010 in Lochem bij de Ford Garage. Na een zeer nette inruil prijs voor mijn 605 SV24 toch overstag gegaan voor deze KA.
Na het proefrijden van een C1 automaat, 107 handbak, Suzuki Alto, Renault Twingo en Ford Ka is het dus de laatste geworden. Reden voor de keuze zijn eigenlijk onderbuik gevoelens. De Ka voelt gewoon een stuk beter qua interieur dan de rest van de geteste auto's. Relatief stil en gewoon volwassen.
De Ka is gewoon een lekker autootje voor een zeer nette prijs. Op de snelweg voelt de auto zich prima thuis evenals in de stad natuurlijk.
Qua onderhoud is de Ka prima gebleken. De eerste beurt zit erop en koste inderdaad 200 euro. Heb dit laten doen in Hilversum, dichtbij mijn werk wel zo handig. Mocht een leen fiets meenemen dus voor het werk afleveren en na het werk weer ophalen. Wel is de carterslang vervangen. Ook moest ik de ruitenwissers zelf vervangen (dit heb ik een 2 maanden na aankoop gedaan) want de originele zijn echt waardeloos. Helaas deed de dealer hier niets aan. Ook heb ik een rubber bekertje gekocht voor mijn Iphone, zodat ik heerlijk van de iphone muziek in mijn auto heb.
Wel heb ik last van een rammeltje in het dashboard bij 120 KM per uur tegenwoordig. Zeer zeker irritant als je muziek aan het luisteren bent. Ik moet hier nog naar laten kijken door de dealer.
Het benzine verbruik is ook een ander verhaal. Ik wist dat vergeleken met de 3 cilinders die ik proefgereden had dat deze toch wel iets minder zuinig moet zijn, maar dit valt eigenlijk toch nog wel een beetje tegen. 1 op 15.5 is het gemiddeld verbruik (gemeten over de 16000 KM die ik gereden heb). (ANWB Iphone App). De Kmérs die gereden zijn zijn toch echt een 75% snelweg Kmérs en de rest stad. Ook leef ik in het westen van het land wat inhoud dat je 100Km per uur moet aanhouden op de meeste wegen. Dus een verbruik van 1 op 15.5 is nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.
Over het algemeen bevalt de KA mij prima. Een klein autootje met het gevoel van een slag groter. Maar wel de kosten van een klein autootje. En zijn verbruik vergeleken met een 107 bijvoorbeeld helemaal waard.
Update KA
- 21.132 km
Even een update.
De KA gaat nog steeds als de spreekwoordelijke brandweer. Wat een heerlijk autootje is het toch. Radio is met Sub toch echt een must in dit autootje. Muziek is gewoon lekker te beluisteren met dit extraatje.
Verbruik ligt met normaal rijden op een 1 op 15 a 16. Echter als je je best doet (net even geprobeerd) dan is een 1 op 18,9 mogelijk! 110 op de snelweg, dat dan weer wel. Maar geen cruise controle of iets dergelijks. Gewoon vroeg op schakelen en anticiperen! That's it!
Dus de opgegeven waarden van 1 op 21 klopt dus redelijk. (Als je alleen in de stad en op 80 km wegen rijdt is dit prima te halen). Wel moet ik zeggen dat je de 4 cilinder wel even in moet rijden om dit te kunnen halen.
Helaas gaat de KA de deur uit, omdat de Fiat 500 2 cillinder met dualogic besteld is! *alleen even 2 maanden wachten......helaas. Aangezien een KA een panda/500 onder de KA buitenkant is, maar geen automaat in de aanbieding heeft is het de 500 geworden!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren