Ford Focus Wagon 1.6 TI-VCT 125pk Titanium (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Focus Wagon 1.6 TI-VCT 125pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 3.000 km |
Even wennen
Gisteren bij mijn vaste dealer de ford focus 1.6 powershift opgehaald, ja op de 13e maar ben niet echt bijgelovig. Zoals altijd weer een perfecte aflevering met goede uitleg en hulp van Henk ( Koos was op vakantie) maar de uitleg was nodig wat een verschil weer met mijn " oude auto" die naar mij zoon gegaan is. En wat een stap vooruit heeft Ford weer gemaakt met deze auto, nu dus een powershift en dat rijdt me toch lekker. Schakelen gaat als een heet mes door de boter, en indien nodig als een speer vooruit. Moet alles nog een beetje ontdekken maar ben nu al zeer onder de indruk van deze auto. Hou jullie op de hoogte eerste echt grote rit gaat door Duitsland.
Aanvulling op 1e ervaring
- 500 km
Ben inmiddels een paar weken verder en raak steeds meer gewend aan de powershift . Schakelen met gebruik van gas geven lekker soepel en trap je het gas in dan merk je dat hij even moet " denken" maar dan gaan als de brandweer. Brandstof gebruikt hij wel meer dan opgegeven maar dat zal wel normaal worden als hij meer km gemaakt heeft. De stoelen en zitpositie ben ik zeer tevreden over, en nog steeds ontdek ik weer zaken dat ik denk o dat zit er ook op of in. Tot nu zeer tevreden en iedereen die hem ziet zegt hij is veel groter, effe het boekje erbij van de oude auto die nu van mijn zoon is en het is let op 1 cm. Hou jullie op de hoogte nu eerst vakantie.
2 e aanvulling
- 1.850 km
En nu we weer thuis zijn en een km stand van bijna 1900 km vanuit Trier en omgeving durf ik te stellen dat we een fijne auto hebben . Moeiteloos meekomen met verkeer in Duitsland en even zo zonder problemen afdalingen en daarna stijgen van 5 % , op de cruisecontrol wel grappig berg af verbruik 0 maar omhoog helaas niet. Nu iets over de stoelen die zijn perfect en het comfort is heerlijk, wat wel lastig moet zijn voor iemand die geen powershift heeft is dat je rechterknie tegen de middenconsole beukt, heb zelf de mogelijkheid om te gaan zitten zodat ik daar geen last meer van had. Met invoegen en een tussensprint met inhalen gaat hij echt goed vooruit en heb menig verbaasde blik gezien van zo die is snel weg. Wat ook lekker is in de stad en file lekker tokkelen en geen drukte meer met schakelen en koppelen. Het verbruik was gemiddeld 1 op 12 dus dat was niet verkeerd, terwijl er toch lekker is doorgereden. En geen druppel olie verbruikt. Tot de volgende keer
aanvulling
- 3.000 km
Auto lekker kunnen inrijden in Duitsland, gebruikt meer benzine dan aangegeven maar schijnt normaal te zijn.Nu is het rijden daar ook niet voor echt zuinig. Zit perfect en rij in een stuk door, schakelen gaat echt machtig ervaring is dat je wel kunt besparen op benzine door met gas te spelen. Op alle ritjes weer met plezier ingestapt,lekker aan het gas en indien nodig kun je erg goed mee komen met de rest.Wat opvalt is de rust in de auto, onder de 150 hoor je bijna niets alleen de banden. Rij regelmatig zonder radio aan omdat het zo lekker klinkt bij op schakelen.Verbruik is zoals gezegd nog niet echt goed maar op de grote weg 1:13 is haalbaar. De sport stand is wel leuk en ook het schakelen met je duim maar echt nodig nee denk het niet. Tot nog toe alleen even naar de dealer geweest omdat de sleutel af en toe niet herkend werd, maar naar een software update opgelost.Kort samengevat tot nog toe telkens met een big smile aan het rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.